  • 51. Data: 2022-10-13 17:57:39
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 15:33 T. <k...@i...pl> pisze:

    > To ja poproszę o raczej porównanie w drugą stronę - nie chcę mieć ani
    > skóry, ani 18-caloweych felg - wolę mniejsze, a opony o wyższym profilu.
    > Nie podniecają mnie też różnice 1 czy 2 sek w przyspieszeniu. Chodzi o
    > rozsądną moc w stosunku do masy i koszty eksploatacji i nabycia.
    > Porównanie dotyczyło najsłabszej wersji - Live Pack.
    > Znalazłem też cennik wersji z automatem. - w wersji Shine kosztuje 127
    > 650, elektryk - 186 400. Różnica - 58 750. Uwzględniają tę dopłatę do
    > elektryków nadal jest to 50 tys. zł różnicy.
    > https://www.citroen.pl/content/dam/citroen/poland/ce
    nniki/09_22/Cennik_C4_AM26_16_09_2022.pdf
    > Jeśli różnica będzie powiedzmy 10 tys. zł to będę się zastanawiał - bo
    > to wygodnie na noc podłączyć do gniazdka i w dzień jechać. Nawet
    > przełknę ten mizerny zasięg zimą, który pozwala na jazdę po mieście i
    > niewiele więcej... Ale do tego czasu będę tankował benzynę :-)
    > T.
    > Gdyby tak wyposażone auta jak dziś można było kupić 2 lata temu, to
    > wybrałbym Dacię Duster - bardzo fajne auto o dobrych parametrach.
    > Chętnie na gaz... :-) Dziś kosztuje ok. 90 tys. zł z dość sporym
    > wyposażeniem.

    widzę, że e-c4, który zamówiłem w październiku a odebrałem w lipcu
    podrożał o ponad 40k. Niezłe jaja.
    Ja ten pakiet o którym wspominasz miałem w standardzie, zapewniała go
    kompozycja "skóra".
    Nic już do tego auta nie można było dołożyć.
    Wtedy różnica między c4 shine 1.6HDI/automat a e-c4 (bez dodatków)
    wynosiła poniżej 30k. Z dopłatą elektryk był prawie w tej samej cenie.

    TG

  • 52. Data: 2022-10-13 19:02:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zależy.
    W społeczeństwie jeżeli ktoś nie ma dzieci w ogóle, a ktoś inny ma za niego pięcioro
    dzieci, to ten bezdzietny powinien uczciwe temu
    dzietnemu dopłacić.
    Bo inaczej tego bezdzietnego nie będzie kto miał za kilka lat podcierać ani bronić.

    -----

  • 53. Data: 2022-10-13 19:05:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to sobie zrób samochody z obiadami co dwie godziny, i byle nie szybko i nie pod
    górkę.

    -----

  • 54. Data: 2022-10-13 19:55:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > To chyba w Kia lub Hyundai to było.

    I to gdy się nie kupi samemu.
    Ja kupiłem za 100 zł/5l.
    Przed przeglądem muszę jeszcze dokupić drugie tyle....

  • 55. Data: 2022-10-13 19:56:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-10-2022 o 15:33, T. pisze:

    > To ja poproszę o raczej porównanie w drugą stronę - nie chcę mieć ani
    > skóry, ani 18-caloweych felg - wolę mniejsze, a opony o wyższym profilu.
    > Nie podniecają mnie też różnice 1 czy 2 sek w przyspieszeniu.

    Kup golasa Zoe, lub Dacię Spring.

  • 56. Data: 2022-10-13 20:00:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-10-2022 o 15:21, T. pisze:

    > "Osoby fizyczne, które nie prowadzą własnej działalności,

    No właśnie - na nich świat się nie kończy.

    >mogą otrzymać
    > wsparcie w wysokości 18 750 złotych. Dopłata do auta elektrycznego jest
    > wyższa, jeśli beneficjent posiada Kartę Dużej Rodziny i wynosi ona w
    > takim przypadku 27 tys. złotych."
    >
    > Tak jest napisane. Nie mam karty dużej rodziny.

    Czyli Ty nie dostaniesz maksymalnej dopłaty.
    Ale nie rozmawiamy o Tobie, tylko ogólnie.

    > Artykuł sprzed kilku dni.
    > Masz niby rację, ale kupując elektryka jest się skazanym na automat.

    Ale że niby to wada, czy o co chodzi?

    >Zaś jeśli
    > chodzi o wyposażenie, to elektryki w podstawowej wersji są dość gołe -

    Bzdura.
    Jest dokładnie odwrotnie.
    Niewiele potrzebowałbym dodać do Soula, nawet gdybym sam go konfigurował.
    Może nawet nic.

    > nawet we wspomnianym e4

    To nie jest "nawet".
    PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.

    pakiet bezpieczeństwa kosztuje 3400 zł. Kiedyś
    > patrzyłem, ile kosztowałby elektryk z takim wyposażeniem, jakie mam u
    > siebie - wychodzi ok. 200 tys. zł.

    Mnie kosztował 127.
    Może brakuje mu błyskotek wartych kilka tys, ale to max.

  • 57. Data: 2022-10-13 20:15:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 16:08, nadir pisze:

    > Ale to w zasadzie to samo.

    Nie - najefektywniejszy w sensie może przewieźć największe potoki
    pasażerów. Nie najtaniej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2022-10-13 20:24:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nijak nie jest ekonomicznym. Mamy za niskie napięcie zasilania i za
    > wysokie straty w trakcji.

    Akurat z tymi stratami to pojechałeś...

    > Tramwaje są wąskie i nie zabierają
    > wystarczającej liczby pasażerów, żeby miało sens ekonomiczny.

    Tramwaje mają sens ekonomiczny, bo przy dużych potokach są w zasadzie
    jedynym rozwiązaniem (oprócz metra i kolei miejskiej). Istambuł
    kombinuje coś w megabusami, ale to łączy wady autobusów i tramwajów w
    praktyce;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2022-10-13 20:28:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 20:00 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > To nie jest "nawet".
    > PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.

    Nie w przypadku e-c4. On ma wszystko, łącznie z masażem w fotelach. Nie
    wiem co do niego chciałbyś jeszcze dołożyć.

    TG

  • 60. Data: 2022-10-13 22:00:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.10.2022 o 20:15, Shrek pisze:

    > Nie - najefektywniejszy w sensie może przewieźć największe potoki
    > pasażerów. Nie najtaniej.

    Na osobo-godzinę? Tramwaj i metro wychodzą taniej niż autobusy i
    trolejbusy. Kiedyś, na początku lat 90-tych, miałem w rękach opracowanie
    MPK Poznań w sprawie budowy i eksploatacji PST(tak zwana "Pestka").
    Jasno z niego wynikało, że metro i tramwaj są najtańszym środkiem
    transportu miejskiego jeżeli chodzi o czas i ilość przewożonych
    pasażerów. Fakt, wiele czasu od tamtej pory minęło, ale niewiele się w
    tym temacie zmieniło. Dlatego w przypadku Poznania zdecydowano się na
    wydzielenie torowiska poza drogi dla ruchu kołowego, tam gdzie się tylko
    da. Taka namiastka metra.
    Oczywiście, jak w jakieś miejscowości wykruszają się jakiegoś powodu
    pasażerowie, to likwiduje się i tramwaje na rzecz autobusów, bo
    utrzymanie tego dla kilku, kilkunastu pasażerów traci jakikolwiek sens.