  • 11. Data: 2020-06-15 11:57:39
    Temat: Re: Taśmy LED Reprise
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > W stolarstwie spotkałem się z jednostką "dobry cal". Deski przetarte
    > na dobry cal mają grubość zdecydowanie większą niż 2,54 cm.

    Stolarka to swój świat:
    Dobry cal to akurat 5/4 cala czyli około 31-32mm :)
    Po oheblowaniu zostaje wtedy 1 cal czyli 25-26mm
    To jak metr kubiczny/przestrzenny :)
    1m przestrzenny drewna to około 0,65m3 objętości drewna...

    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2020-06-15 12:10:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan jacek napisał:

    > Stolarka to swój świat:
    > Dobry cal to akurat 5/4 cala czyli około 31-32mm :)
    > Po oheblowaniu zostaje wtedy 1 cal czyli 25-26mm

    To by było zbyt proste. Kiedyś wyraziłem powątpiewanie co do zasadności
    użycia określenia "deska calowa" w stosunku do prezentowanego towaru.
    Usłyszałem, że ona jest calowa, tylko już oheblowana. No ale może nie
    była tarta na dobry cal.

    > To jak metr kubiczny/przestrzenny :)
    > 1m przestrzenny drewna to około 0,65m3 objętości drewna...

    Też chyba zależy od tego, czy stolarskie, budowalne, opałowe.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2020-06-15 12:32:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zrobiłem zaproponowany tam eksperyment.

    Dzięki.
    Może Eneuel zmieni zdanie co do rezystancji miedzi. Bo z jego wypowiedzi
    wynikało, że uważa ją prawie za nadprzewodnik.

    > Taśma Kwazar Lighting 60 diod na
    > metr, oporniki 150 omów, odcinek 354cm.
    > Napięcie na początku paska: 12.0162V (tak dla zwolenników rozdzielczości
    > ;-)
    > Napięcie na końcu paska: 9.8106V

    To mniej niż się spodziewałem. Myślałem, że na takiej długości spadnie
    do około 11V.
    Przy 10V na końcu to już ten koniec musi wyraźnie słabiej świecić niż
    początek.

    > Prąd (odczytany z zasilacza) 0.72A.
    > Po podłączeniu zasilania z obu stron taśmy prąd rośnie do 0.98A a diody
    > świecą wyraźnie jaśniej.
    > Na pudełku jest napisane 24W na 5m. Ciekawe te chińskie waty.

    Raz, 8 lat temu, instalowałem taśmę LED. Też mi się wtedy Waty nie
    zgadzały, ale w mniejszym stopniu. Moja taśma (kupiłem 4m) brała 2,0A.
    Wiem, że to było mniej niż powinno, ale nie pamiętam ile wynosiło to
    powinno.
    Potem stwierdziłem, że zasilacz LEDowy 12V daje więcej niż 12V -
    zbliżało to chyba faktyczna moc do nominalnej.
    P.G.

  • 14. Data: 2020-06-15 15:09:09
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > była tarta na dobry cal.

    > Też chyba zależy od tego, czy stolarskie, budowalne, opałowe.

    W mazowieckim to opałowe oczywiście.
    Kantowiznę kupuje się na metry bieżące (łaty, kontrłaty, krokwy, murłaty
    itp.),
    deski szalunkowe na metry sześcienne ale tutaj już jest 40m2 na metr
    sześcienny calówki deski.
    Przy podłogowych to już metry kwadratowe lub bieżące zależnie od
    sprzedawcy i trzeba pytać bo zdarzyło mi się że deska miał mieć 20cm
    szerokości ale po złożeniu 5 sztuk było już 95cm szerokości bo policzył
    sprzedawca z piórem które poszło w wpust :)

    Wracając do taśm LED gdy kupywałem około 2012 roku pod stopnie na schody
    taśmy 5m to sprzedawca powiedział żeby nie zasilać ich rzadziej niż co
    2m żeby nie było różnic w jasności tzn.
    Każde 2 m z dwóch stron zasilone.
    Miał wcześniej reklamacje że 5metrowe taśmy nierówno świecą.
    Gdy zasilisz + z jednej strony a - z drugiej strony to wtedy na całości
    będzie świecić tak samo ale znacznie słabiej o 20-35% niż zasilona
    po 2 końcach...

    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2020-06-15 15:51:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan jacek napisał:

> [...]
    > murłaty itp.),
    > deski szalunkowe na metry sześcienne ale tutaj już jest 40m2 na

    Kupowałem rok temu większość tego asortymentu: krokwie, belki,
    łaty, deski. To znaczy pan majster zamawiał, ja opłacałem faktury.
    Wszędzie była cena za metr sześcienny. Mazowieckie.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-06-15 18:16:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >W nawiązaniu do długiej i niezmiernie interesującej dyskusji na temat
    >oświetlenia LED ;-)
    >Zrobiłem zaproponowany tam eksperyment. Taśma Kwazar Lighting 60 diod
    >na metr, oporniki 150 omów, odcinek 354cm.
    >Napięcie na początku paska: 12.0162V (tak dla zwolenników
    >rozdzielczości ;-)
    >Napięcie na końcu paska: 9.8106V
    >Prąd (odczytany z zasilacza) 0.72A.

    Wow, spora roznica.

    >Po podłączeniu zasilania z obu stron taśmy prąd rośnie do 0.98A a
    >diody świecą wyraźnie jaśniej.

    te z konca czy te z obu stron ?
    Przy 9.8V, to te z konca powinny juz wyraznie slabiej swiecic ... ?

    >Na pudełku jest napisane 24W na 5m. Ciekawe te chińskie waty.
    >Ot, ciekawostka...

    bo to moc rownowaznej zarowki :-)

    Czekaj czekaj ... jakbys pocial na kawalki po metr, doszloby do 1.2A
    ciagle na 3.54m ?
    To juz niewiele brakuje, a moze po prostu 12V nominalnie,
    24W to przy 14V :-)

    Ba - zakladajac spadek napiecia na 3 diodach 9V, to nam wychodzi 20mA
    na rezystor,
    rezystorow 20/m, 0.4A/m, 4.8W/m ... no jak byk 24W/5m.
    Tylko pociac na krotsze odcinki, albo narzekac na chinska miedz :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-06-15 18:21:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    Paweł Pawłowicz napisał(a) :

> [...]
    >Z kolei 1m to nie żaden 1 metr, tylko 1 mu-dong. Przelicznik 1
    >mu-donga na metry, różni się w zależności od prowincji. I zwykle

    Nie chwalmy imperialistow bez podstawy
    http://www.onlineconversion.com/faq_09.htm

    ale np latarki "3W" to .. typ "3 Wu" najwyrazniej..

    J.

  • 18. Data: 2020-06-15 20:56:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Napięcie na końcu paska: 9.8106V
    >Prąd (odczytany z zasilacza) 0.72A.
    >Po podłączeniu zasilania z obu stron taśmy prąd rośnie do 0.98A a

    A propos - ile miedzi sie tam spodziewamy ?
    35um ... jesli dobrze licze, to 1mm sciezka ma 0.5ohm/m
    1ohm/m dla dwoch sciezek ... no i chyba w miare pasuje do wynikow,
    choc to by trzeba jakies rownanie rozniczkowe rozwiazac, albo spice
    zapusicic :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-06-15 22:16:41
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.06.2020 o 20:56, J.F. pisze:
    [...]
    > to by trzeba jakies rownanie rozniczkowe rozwiazac

    213 diod, 71 segmentów po 3 diody. To jednak skończona ilość.

    P.P.

  • 20. Data: 2020-06-15 22:36:57
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.06.2020 22:16, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 15.06.2020 o 20:56, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > 213 diod, 71 segmentów po 3 diody. To jednak skończona ilość.

    A nieskończona taśma LED? ;)

    BTW: Użyłem do pewnego projektu taśmę RGB 24V najmocniejsza jaka była
    (chyba 120 diod/m, mocy nie pamiętam). Świeciła zacnie, z resztą świeci
    do dziś prawie non stop już 3-ci rok (gwarancja już minęła).
    Teraz już takiej samej nie da się kupić. Są, ale inne - i znowu loteria
    ile to poświeci.

    --
    Mirek.