  • 151. Data: 2020-11-18 10:47:18
    Temat: Re: [OT] Tesla do Chorwacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2020 o 10:35, heby pisze:

    > Tesla ma stado frajerów do testowania? Jake to Applowskie :P

    I to tak wyglądało 4 lata po wypuszczeniu tego softu w modelu S (rok
    2012) ....

  • 152. Data: 2020-11-18 13:02:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, heby.
    On 18.11.2020 10:35 you wrote:

    > Tesla ma stado frajerów do testowania? Jake to Applowskie :P

    Tu już wchodzi pewnie polityka i ekonomia.
    Nie wyrobiliśmy się z oprogramowaniem, ale przecież nie wstrzymany
    sprzedaży aut bo splajtujemy.
    Później się to zaktualizuje OTA.

    > Współczesne mu oprogramowanie potrafiło przesunąc kreskę na ekranie
    > bez lagowania.

    Kurde, daj dokładny punkt w timeline tego filmiku żebym wiedział o czym
    piszesz.

    > I on nie działa.

    W specyficznych warunkach.

    > Mimo że programista wiedział jakie są warunki pracy tego softu, znał
    > moc obliczeniową i mógł temu zapobiegać używając technik czysto
    > softwareowych. Może mapa narysowała by się wolniej, ale GUI
    > pracowało by RESPONSYWNIE mimo tego. Responsywność a szybkość to
    > dwie rozdzielne rzeczy i 99% ludzi je myli.

    W testach działało.
    Nikt nie sprawdził co się dzieje jak w pamięci czy tam na penie USB jest
    masa punktów z historii.

    > - Steve, to co, sprawdziliście czy się nadaje na release? - Tak,
    > wczoraj troche poklikałem wieczorkiem po meczu, puszczaj na
    > produkcję

    Taaaa, może u ciebie :^)

    > Nie, takie by nie przeszły kontroli jakości. O ile jakakolwiek
    > istnieje.

    Dawaj przykład twojej produkcji, zweryfikujemy te kontrolę jakości :-P

    --
    Pete

  • 153. Data: 2020-11-18 13:40:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 13:02, Pete wrote:
    > Tu już wchodzi pewnie polityka i ekonomia.
    > Nie wyrobiliśmy się z oprogramowaniem, ale przecież nie wstrzymany
    > sprzedaży aut bo splajtujemy.

    To nie jest kwestia "nie wyrobienia się". Skoro mieli czas na zokrąglone
    rogi ramek które psu na budę to czemu nie mieli czasu na prawidłwe
    zaprojektowanie responsywności? Bo to tego trzeba kogoś kto kasuje 500k$
    rocznie, ale wie co robi w przeciwieństwie do stada tępych, ale tanich,
    studentów?

    > Kurde, daj dokładny punkt w timeline tego filmiku żebym wiedział o czym
    > piszesz.

    6.09. Widać jak przemiesza palce, ale aktualnie trzeba odświerzyć menu u
    góry ekranu i nie stykło czasu przez co ma laga około 0.5 na
    przesuniecie niebieskich kresek. Typowy fail niedzielnych programistów
    którzy nie ogarniają multitaskingu w GUI Tesli choć ogarniała to Amiga w
    '85.

    W trakcie poruszania palcami widać też że odrysowanie ekranu jest
    wolniejsze niz 50ms, czyli granica za którą ludzie maja poczucie
    żałosnej prędkości.

    Nie tylko mapa. Cały ten interfejs jest pisany przez dyletantów,
    naoglądałem się masę filmików na necie i to wygląda jak "animacje na
    Win3.11". To nie jest kwestia prędkosci CPU, to jest kwestia bardzo
    kiepskiego programowania.

    Nie mam Tesli, ale to co widać daje mi wystarczające pojęcie dlaczego
    bym tego UI znienawidził.

    Widzisz, mi przeszkadza nawet lag 0.5sek w przycisku do uruchamiania
    zmywarki. Wcześniejszy model działał natychmiastowo, a teraz mam
    nowocześniejszą i szlag mnie trafia że można nawet taki detal
    najzwyczajniej spieprzyć koncertowo.

    > W testach działało.
    > Nikt nie sprawdził co się dzieje jak w pamięci czy tam na penie USB jest
    > masa punktów z historii.

    I teraz lecą głowy w SQA. Bo trzeba być wyjątkowym idiotą jako SQA aby
    nie sprawdzić czegoś tak oczywistego jak wiecej danych. Nie wiem, piszą
    o tym na 2 stronie każdej ksiązki o testowaniu oprogramowania?

    I w każdej książce o pisaniu GUI wyjaśniają jak się przetwrza dane w tle
    bez naruszania responsywaności.

    > Dawaj przykład twojej produkcji, zweryfikujemy te kontrolę jakości :-P

    Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać Cie na
    produkt, mówię serio i niezaczepnie.

  • 154. Data: 2020-11-18 14:57:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. pisze:

    >Ja w tomtomie serii 5000 mam po prostu kartę sim, i działanie jej na
    >cały świat wraz z aktualizacja map w cenie urządzenia, ale trzeba
    >było za to zapłacic przy zakupie z góry :)

    Pare firm oferowalo podobnie ... ale jak zniknie z rynku, to zaplata z
    gory nie pomoze :-)

    Ciekawe jak sie dogadali z operatorami ... niby mozna tylko z jednym,
    najwyzej wlaczy roaming ... ale czy nie doplaca do interesu ?

    J.

  • 155. Data: 2020-11-18 15:05:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 14/11/2020 11:15, Pete wrote:
    >Nie chodzi o rysowanie mapy w sensie detali. Może Ci wyjaśnie:

    >Komputer rysuje niebieską kreskę drogi bo tyle wie.

    >User przesuwa ją palcem.

    >I ona się odrysowuje po 0.5 - 1sek później.

    >W międzyczasie nic nie pojawiło się dodatkowo na ekranie. Nie wiadomo
    >czy nie zauwazył dotyku, czy się zamyślił, ch.. wie.

    Hm, komputer rzadko rysuje jedna kreske, a user palcem przesuwa cala
    mape.
    Zazwyczaj sie to wiazac z narysowaniem calej mapy okolicy na nowo,
    niby mozna przesunac cala zawartosc ekranu...

    >Cały ten proces "narysuj niebieską kreskę przesunietą o 1cm" nie
    >przechodzi przez internet. Opóźnienie tego efektu o choćby 100ms
    >uważa się w programowaniu za silne lagowanie, a tu jest grubo więcej.

    Hm, na mnie sprawia wrazenie znosnego. Widac sie przyzwyczailem do
    lagowania :-)

    >Sporo osób nie dostrzega takich detali, ale ja widzę. Z racji zawodu.

    Zboczony zawodowo :-)

    J.

  • 156. Data: 2020-11-18 15:42:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 15:05, J.F. wrote:
    > Hm, komputer rzadko rysuje jedna kreske, a user palcem przesuwa cala mape.

    Chwile potem przemiszcza ją płynnie z mapą, bez kłopotu. W momencie tego
    przycięcia pojawiało się menu na górze ekranu.

    > Zazwyczaj sie to wiazac z narysowaniem calej mapy okolicy na nowo, niby
    > mozna przesunac cala zawartosc ekranu...

    I to robimy z 50fps od 20+ lat w głupich grach komputerowych gdzie, w
    porównaniu, Teslowe wyświetlenie tylko kilku kresek i tekstur jest
    żałośnie proste. Ale Tesla nie dała rady jak setki przed nimi i setki za
    nimi.

    Mam dekoder nc+. Responsywność >1s. Myślałem że ludzie rzucają pilotami
    w okno, ale okazuje się że nie "świetnie działa" w/g znajomych, no i
    "musi program znaleźć" więc dlatego takie dziury. Wiec nie stosuje
    swojej miary do suwerena, tak tylko narzekam, siedząc w kącie i płaczać
    nad upadkiem zawodu programisty.

  • 157. Data: 2020-11-18 15:54:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 18/11/2020 15:05, J.F. wrote:

> [...]

    >I to robimy z 50fps od 20+ lat w głupich grach komputerowych gdzie, w
    >porównaniu, Teslowe wyświetlenie tylko kilku kresek i tekstur jest

    Ale sprzet do tego coraz wiekszy i wymaga 500W :-)

    >Mam dekoder nc+. Responsywność >1s. Myślałem że ludzie rzucają
    >pilotami w okno, ale okazuje się że nie "świetnie działa" w/g
    >znajomych, no i "musi program znaleźć" więc dlatego takie dziury.

    Ale co dokladnie masz na mysli ?
    Bo istotnie musi "program znalezc", wiec przelaczenie kanalu trwa
    dlugo, zupelnie nie tak jak starej, dobrej TV analogowej :-(

    >Wiec nie stosuje swojej miary do suwerena, tak tylko narzekam,
    >siedząc w kącie i płaczać nad upadkiem zawodu programisty.

    Raczej nowymi wyzwaniami :-)
    Kiedys bylo prosto, szybko, a dzis musisz asynchroniczny watek
    startować :-)

    J.

  • 158. Data: 2020-11-18 16:26:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 15:54, J.F. wrote:
    > Ale sprzet do tego coraz wiekszy i wymaga 500W :-)

    Nie, taki sprzet jest potrzebny do kilku milionów kresek @ 50fps. Do
    kilku wystarczy moja komórka od Mediona z bardzo dużym zapasem. Pewnie
    setki jak nie tysiące razy za szybka do tego zagadnienia jak
    wyświetlenie kilku kresek na mapie i teksturowanych protokątów.

    > Ale co dokladnie masz na mysli ?

    Naciskasz "program w górę". Do momentu aż złapie synchronizację, nie
    pozwoli na nastepny "program w górę".

    Innymi słowy jesli chcesz przejść 2 programyw górę, musisz nacisnąć raz,
    poczekać na obraz, animacje paska, wysłanie telemetrii do chińczyków i
    dopiero wtedy możesz kliknąć drugi raz. To powoduje odruch zdzielenia
    ciężkim taboretem programisty w pusty, tępy łeb.

    Kasujesz nagranie. Klikasz kasuj i chcesz przesunąc na nastepne. Nie
    możesz. Musi "dokończyć kasowanie". I jeszcze miniaturkę pokazać
    nastepnego. I menu zaanimować. I dopiero.

    > Bo istotnie musi "program znalezc", wiec przelaczenie kanalu trwa dlugo,
    > zupelnie nie tak jak starej, dobrej TV analogowej :-(

    Bo pisali to kiepsy programiści. Przetwarzają zagadnienia >O(1) w wątku
    GUI. Bo są kiepscy, tak samo jak Ci w Tesli. Posadzili programistów
    ukradzonych z baz danych, sieci i kazali pisać GUI. A przecież to każdy
    głupi potrafi, to tylko jakieś kreski i obrazki, to trywialne. I efekt mamy.

    Nawet windows do pokazania prostokąta z kilkoma napisami i obrazkami
    (menu start) wymaga >2GHz. Na Atomie (~1.7GHz) zacina się poza możliwość
    używania. Kilka kwadratów i napisów. Nic wiecej.

    > Raczej nowymi wyzwaniami :-)
    > Kiedys bylo prosto, szybko, a dzis musisz asynchroniczny watek startować
    > :-)

    Co robimy gdzieś tak od '85 roku w domu (AmgiaOS) a jak ktoś chce
    głebiej poszukać to komputer Apollo to potrafił. Ogarniamy. Nie, wróć,
    ogarnialiśmy. Obecnie jest kupa, a szczególnie odmiana "kup pan szybszy
    procesor albo szybsza Teslę".

  • 159. Data: 2020-11-18 17:47:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, heby.
    On 18.11.2020 13:40 you wrote:

    > Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać
    > Cie na produkt, mówię serio i niezaczepnie.

    Alex ma nie chcę kupić. Chcę poszukać, co mówią/piszą użyszkodnicy

    --
    Pete

  • 160. Data: 2020-11-18 18:03:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-18 o 16:26 +0100, heby napisał:
> [...]
    > głebiej poszukać to komputer Apollo to potrafił. Ogarniamy. Nie,
    > wróć, ogarnialiśmy. Obecnie jest kupa, a szczególnie odmiana "kup pan

    Nie ma nad czym się użalać, to zwyczajna ewolucja którą steruje rynek.
    Gdyby hardware był drogi, a programiści tani to dalej skubalibyśmy
    optymalizacje cykli w asm. Ale jest odwrotnie. I z pewnością sam nie
    chciałbyś, aby było inaczej.

    Mateusz