  • 161. Data: 2020-11-18 18:33:08
    Temat: Re: [OT] Tesla do Chorwacji
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 17:47, Pete wrote:
    > Alex ma nie chcę kupić. Chcę poszukać, co mówią/piszą użyszkodnicy

    Na tym rynku wymiana doświdczenie nie odbywa się przez (publiczne) fora
    w internecie. Sorry ;)

  • 162. Data: 2020-11-19 09:22:30
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Pare firm oferowalo podobnie ... ale jak zniknie z rynku, to zaplata z
    > gory nie pomoze :-)
    >
    > Ciekawe jak sie dogadali z operatorami ... niby mozna tylko z jednym,
    > najwyzej wlaczy roaming ... ale czy nie doplaca do interesu ?

    Tylko roaming wchodzi w grę skoro działa mi w Polsce i działało w innych
    krajach świata, jak firma krzak to może zniknąć ale i taki tomtom tez
    przecież może zbankrutować.
    Czy dopłaca do interesu? Nie sadzę, co najwyżej nie skorzystają z
    roamingu zbyt drogiego i ostrzeganie o ruchu nie będzie działać tak jak
    i onlinowe nawigacje w komórkach w takich warunkach.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 163. Data: 2020-11-20 06:50:35
    Temat: Re: Tesla do Chorwacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-11-2020 o 23:46, J.F. pisze:

    > C i S mi nie po drodze, Kaufland ma ch* chleb, Biedronka nie ma
    > parkingu, zostaje Lidl :-)

    Coś znajdziesz koło sklepu, ponoć macie we Wrocławiu 39 ładowarek....

    https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26520770,gdzie-w-pol
    sce-oplaca-sie-miec-samochod-elektryczny-sprawdzamy.
    html#do_w=57&do_v=67&do_a=330&s=BoxOpLink

  • 164. Data: 2020-11-20 14:35:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Coś znajdziesz koło sklepu, ponoć macie we Wrocławiu 39 ładowarek....

    I co - mam dralowac 500m z ladowarki do sklepu, a potem jeszcze ze
    sklepu do samochodu z zakupami ?
    Moze jakby nie padalo ... i mialbym e-hulajnoge w bagazniku :-)

    >https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26520770,gdzie-w-po
    lsce-oplaca-sie-miec-samochod-elektryczny-sprawdzamy
    .html#do_w=57&do_v=67&do_a=330&s=BoxOpLink

    To juz lepszy ten plugshare, bo pokazuje gdzie.

    Wyglada na to, ze pod kauflandem ... bedzie, bo coming soon. Za rok,
    moze dwa :-P

    Ale jest jedna pod Magnolia ... musze sie przyjrzec, bo jakos nie
    rzucila mi sie w oczy.
    Na trzy wtyczki ... hm, tam potrafi byc "dziki tlum".
    A - i trzy rozne kable - to wieksza szansa, ze bedzie akurat zajety
    :-(

    No i greenway, a nie za darmo. A wrecz bardzo drogo :)

    J.

  • 165. Data: 2020-11-20 19:26:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 14:35, J.F. pisze:

    > I co - mam dralowac 500m z ladowarki do sklepu, a potem jeszcze ze
    > sklepu do samochodu z zakupami ?

    Eee, sądzę że znajdziesz coś bliżej.
    To naprawdę jest wszystko takie straszne, tylko jak nie jesteś z tym
    obeznany, a jak zaczniesz używać to powszednieje i robi się łatwe.

    Ja już nie pamiętam kiedy stałem pod ładowarką specjalnie, a nie przy
    okazji jakiejś innej czynności w pobliżu.

  • 166. Data: 2020-11-20 20:00:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Eee, sądzę że znajdziesz coś bliżej.
    >To naprawdę jest wszystko takie straszne, tylko jak nie jesteś z tym
    >obeznany, a jak zaczniesz używać to powszednieje i robi się łatwe.

    Ale po cholere mam sie dostosowywac ?
    Diesel mnie wozi bardzo dobrze, ale jak ci smrodzi, to zrob ulgi na
    hybrydy LPG :-)

    >Ja już nie pamiętam kiedy stałem pod ładowarką specjalnie, a nie przy
    >okazji jakiejś innej czynności w pobliżu.

    Jak jest jedna koncowka potrzebnego typu, to kiedys bedzie zajeta.
    I nie wystarczy poczekac 5 minut az ten samochod zamowi hotdoga,
    zaplaci i pojedzie :-)

    J.

  • 167. Data: 2020-11-21 03:25:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 20:00, J.F. pisze:

    > Ale po cholere mam sie dostosowywac ?
    > Diesel mnie wozi bardzo dobrze, ale jak ci smrodzi, to zrob ulgi na
    > hybrydy LPG :-)

    > Jak jest jedna koncowka potrzebnego typu, to kiedys bedzie zajeta.

    Dawno mi się nie zdarzyło...
    Ale jestem w trochę uprzywilejowanej sytuacji, bo mam możliwość
    szybkiego ładowania na nietypowym gnieździe (AC), które ludzie zazwyczaj
    omijają w ładowarkach.
    Za to inni mają dwa gniazda do wyboru, tyle że z AC ładują się wolno.

    Niemniej najczęściej i tak jestem sam na ładowarce.

    > I nie wystarczy poczekac 5 minut az ten samochod zamowi hotdoga, zaplaci
    > i pojedzie :-)

    Czasem tak, czasem nie, czasem ładowarek jest kilka....

  • 168. Data: 2020-11-22 12:40:08
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-11-17 17:26, heby wrote:

    > Nie chodzi o rysowanie mapy w sensie detali. Może Ci wyjaśnie:
    >
    > Komputer rysuje niebieską kreskę drogi bo tyle wie.
    >
    > User przesuwa ją palcem.
    >
    > I ona się odrysowuje po 0.5 - 1sek później.

    Nie pisałeś o kresce tylko o kwadratach. No i jak można było zobaczyć na
    filmiku ta nawigacja faktycznie oparta jest o wyświetlanie kwadratów.
    Wszystkie netowe mapy tak działają. Gotowe prostokąty są pobierane z
    neta. To jest właśnie kwestia wydajnościowa, że wyrenderowanie mapy jest
    dość czasochłonne i lepiej to zrobić na zapas. Mogą być ładne drzewka
    itp itd. Tyle, że taki render jest duży szczególnie dla dużych
    powiększeń. Więc się go dzieli na kwadraty i wczytuje według potrzeb.
    Wczytuje z neta. Wolniej lub szybciej, zależnie od łącza i wydajności
    serwerów podkładu. Jak się obraz przesuwa to trzeba doczytywać.

    > W międzyczasie nic nie pojawiło się dodatkowo na ekranie. Nie wiadomo
    > czy nie zauwazył dotyku, czy się zamyślił, ch.. wie.

    Ja wiziałem to, co powyżej. Na takim podkładzie można jeszcze coś
    wyrysować, np trasę przejazdu. Trasa prostsza jest do renderowania od
    renderowania wszystkich szczegółów.

    > Cały ten proces "narysuj niebieską kreskę przesunietą o 1cm" nie
    > przechodzi przez internet. Opóźnienie tego efektu o choćby 100ms uważa
    > się w programowaniu za silne lagowanie, a tu jest grubo więcej. Jest to
    > najzwyczajniej żałosne w 2020. Kiedyś mi tak lagowała Era MDA, w 2002
    > roku. Te czasy słusznie mineły.
    >
    > Po prostu programiści Tesli są kiepscy. Nie oni pierwszi rozkładają się
    > na responsywaności aplikacji GUI, to nie jest łatwy temat, choć
    > ogarniamy go od dziesięcioleci.

    Przecież oni to wszystko kupują.

  • 169. Data: 2020-11-22 12:51:49
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-11-17 18:31, heby wrote:

    > Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D

    > Khmmm.... na HTC Diamond, automapa pracowała już bez takich lagów. Ty
    > chyba było coś koło 7 lat temu, może dawniej.

    Automapa ... na małych urządzeniach działa. Nie trzeba tyle szczegółów
    wyświetlać.

    > Ot, programiści nie z
    > łapanki, jak w Tesli.

    A z czego?

    > Wiesz, najgorsze jest że nie ważne ile zapłacisz pieniędzy za
    > urządzenie: obecnie dziadowstwo, w postaci software, jest powszechne.
    > "Weźmie się szybszy procesor" jest chyba najprostszym sposobem ukrywania
    > wad oprogramowania od dziesięcioleci i trend przyśpiesza tylko.

    Kto przed kim ukrywa? Moim zdaniem to tylko jakieś rozwiązanie problemu.
    Dla dostawcy urządzenia z oprogramowaniem jest prosty wybór między
    jednym a drugim. Coś wygrywa kosztowo.

    > Ja wiem że suweren ma to w dupie. Ale jako programistę, szlag mnie
    > trafia, że takie buble są sprzedawane za duże pieniądze. Wydawało by się
    > w źródle innowacyjności...

    A w jakich projektach Ty bierzesz udział? Bo jedną procedurkę można
    łatwo zoptymalizować, ale jak masz duży system z wieloma składnikami i
    na każdym kroku jest jakiś problem wydajnościowy to trzeba mieć na to
    pieniądze i czas. Tworzenie oprogramowania to nie tylko napisanie
    kawałka kodu. Trzeba wiele ustalić, zaprogramować, przetestować. Łatwo
    można doprowadzić do sytuacji, że zyski ze sprzedaży produktu nie są
    stanie sfinansować tego.

  • 170. Data: 2020-11-22 14:46:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.11.2020 o 13:40, heby pisze:

    > To nie jest kwestia "nie wyrobienia się". Skoro mieli czas na zokrąglone
    > rogi ramek które psu na budę to czemu nie mieli czasu na prawidłwe
    > zaprojektowanie responsywności? Bo to tego trzeba kogoś kto kasuje 500k$
    > rocznie, ale wie co robi w przeciwieństwie do stada tępych, ale tanich,
    > studentów?

    Czyli co, potwierdzasz, że bardziej opłaca się robić zaokrąglone ramki?
    To całkiem możliwe.

    > 6.09. Widać jak przemiesza palce, ale aktualnie trzeba odświerzyć menu u
    > góry ekranu i nie stykło czasu przez co ma laga około 0.5 na
    > przesuniecie niebieskich kresek. Typowy fail niedzielnych programistów
    > którzy nie ogarniają multitaskingu w GUI Tesli choć ogarniała to Amiga w
    > '85.

    Nic nie ma.

    > W trakcie poruszania palcami widać też że odrysowanie ekranu jest
    > wolniejsze niz 50ms, czyli granica za którą ludzie maja poczucie
    > żałosnej prędkości.

    Widać odrysowywanie podkładu. Opisałem jak to realizuje się w
    przeróżnych mapach. I tak dokładnie tu jest. Podkład jest czytany z neta
    a wyznaczona trasa wyrysowywana jest rysowana z danych wektorowych i
    jest widoczna nim podkład załadował się. Ładowanie podkładu w ogóle nie
    wpływa na wykonywane operacje.

    > Nie tylko mapa. Cały ten interfejs jest pisany przez dyletantów,
    > naoglądałem się masę filmików na necie i to wygląda jak "animacje na
    > Win3.11". To nie jest kwestia prędkosci CPU, to jest kwestia bardzo
    > kiepskiego programowania.
    >
    > Nie mam Tesli, ale to co widać daje mi wystarczające pojęcie dlaczego
    > bym tego UI znienawidził.
    >
    > Widzisz, mi przeszkadza nawet lag 0.5sek w przycisku do uruchamiania
    > zmywarki. Wcześniejszy model działał natychmiastowo, a teraz mam
    > nowocześniejszą i szlag mnie trafia że można nawet taki detal
    > najzwyczajniej spieprzyć koncertowo.

    Tu nie ma co psioczyć. Oprogramowanie może być lepsze tylko jeśli
    odpowiednio długo się nad nim pracuje. Napisanie prostego komunikatora
    to banał, ale na zrobienie takiego, który będzie wygodny i dobrze
    przyjęty przez użytkowników może życia nie starczyć. No i trzeba mieć na
    to pieniądze.

    > I teraz lecą głowy w SQA. Bo trzeba być wyjątkowym idiotą jako SQA aby
    > nie sprawdzić czegoś tak oczywistego jak wiecej danych. Nie wiem, piszą
    > o tym na 2 stronie każdej ksiązki o testowaniu oprogramowania?

    Więcej danych ... w historii. Jedna z wielu ewentualności. Możesz nie
    wpaść na każde ze sposobów użycia, nie przetestować tego i nie znaleźć
    problemu. Wszystkiego na pewno nie przetestujesz. Szczególnie, że
    funkcjonalność o której mowa nie jest w ogóle krytyczna. Możesz to
    przepuścić nawet jak Ci test nie przejdzie.

    > I w każdej książce o pisaniu GUI wyjaśniają jak się przetwrza dane w tle
    > bez naruszania responsywaności.

    To ktoś jeszcze czyta książki? :-)

    > Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać Cie na
    > produkt, mówię serio i niezaczepnie.

    A może używa go na codzień tylko nie chwali się.