  • 11. Data: 2009-10-01 22:20:57
    Temat: Re: Trudny temat - lokalizacja muchy w przestrzeni 3D
    Od: shg <s...@g...com>

    On 1 Paź, 19:59, grg12 <g...@c...at> wrote:
    > Laser - niech się dwa razy pomyli (albo "zrykoszetuje" od czegoś
    > błyszczącego) i po oczach.

    Można użyć odpowiedniej optyki i skupić wiązkę tam, gdzie jest
    potrzebna, a poza tym "punktem" rozbieżna, tak jak to się robi w
    laserach do cięcia, czy w czytnikach CD (plamka na powierzchni ma
    chyba 1,6 mm średnicy). Podejrzewam tylko, że trudno by było dobrze
    ustawić ogniskową takiego zestawu, za względu na znaczna odległość do
    celu w porównaniu ze średnicą soczewek.

  • 12. Data: 2009-10-02 06:55:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Ale kombinujecie. Nie lepiej powiesić lepa z przynęta? Mucha sama przyleci
    :)

    Marek

  • 13. Data: 2009-10-02 09:03:47
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czy ktoś ma pomysł jak przy pomocy elektroniki "namierzyć" lecącą
    > muchę/komara ?

    zestaw czułych mikrofonów - ich bzyczenie powinno się dać dość łatwo
    odfiltrować
    teoretycznie, analiza sygnału z 4 mikrofonów powinna dać dokładną
    lokalizację "obiektu" 3D

  • 14. Data: 2009-10-02 09:13:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Górski" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak przy pomocy elektroniki "namierzyć" lecącą
    > muchę/komara ?

    Praca dyplomowa?

  • 15. Data: 2009-10-02 09:22:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Górski schrieb:
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak przy pomocy elektroniki "namierzyć" lecącą
    > muchę/komara ?

    masz jakieś ograniczenia przestrzeni? W takim przypadku możesz użyć
    skanera laserowego sprzężonego z kamerą (jedną). Skaner przemiata linią
    przestrzeń, a kamera mierzy odbicia. Da się coś takiego zrobić, da się
    kupić, ale kosztuje prawdziwe pieniądze. Jeżeli masz "czyste"
    pomieszczenie i perymetr, przez który bydlę chce wlecieć, to można użyć
    komercyjne systemy aktywnego opancerzenia, które mierzą trajektorię
    pocisków wlatujących w określony perymetr obiektu chronionego z
    prędkością poniżej mach 4 (konkretnie < 1.2km/s), choć trochę więcej
    chyba by się dało wyciągnąć. Na szczęście muchy tak szybko nie latają.
    Taki system składa się ze stacjonarnych laserów z siatkami dyfrakcyjnymi
    produkującymi sieć linii na perymetrze oraz kamer obserwujących ten
    perymetr. Zakłócenia siatki (pocisk) powodują odpalenie odpowiednich
    działań obronnych (laser, przeciwpocisk, odpalenie lub odchylenie osłony
    itp).
    Chcesz kupić?

    Waldek

    www.chronos-vision.de

  • 16. Data: 2009-10-02 10:10:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7ilus7F32hlh3U1@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > perymetr. Zakłócenia siatki (pocisk) powodują odpalenie odpowiednich
    > działań obronnych (laser, przeciwpocisk, odpalenie lub odchylenie osłony

    A wykrywa pociski wielkosci muchy?

  • 17. Data: 2009-10-02 11:16:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ghost schrieb:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:7ilus7F32hlh3U1@mid.uni-berlin.de...

    > A wykrywa pociski wielkosci muchy?

    a to jest kwestia optyki. Dla czołgu potrzebujesz strefy ochronnej
    kilkadziesiąt metrów, by wykryć pocisk o średnicy powiedzmy 10mm i
    długości kilkanaście-kilkadziesiąt cm (takie bolce ze zubożonego uranu).
    Jak zmniejszyć obszar (zmieniając optykę) zwiększy się względna
    rozdzielczość i rozpoznasz drobny śrut, czyli komary ;-).

    Waldek

  • 18. Data: 2009-10-02 12:19:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7im5ipF32gcd7U1@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > Jak zmniejszyć obszar (zmieniając optykę) zwiększy się względna
    > rozdzielczość i rozpoznasz drobny śrut, czyli komary ;-).

    Nie tak prosto - wplyw szumow i ogolnej precyzji staje bardziej znaczacy.

  • 19. Data: 2009-10-02 13:28:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ghost schrieb:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:7im5ipF32gcd7U1@mid.uni-berlin.de...

    > Nie tak prosto - wplyw szumow i ogolnej precyzji staje bardziej znaczacy.

    wiem. Ale tego typu systemy są używane do inspekcji kulek BGA i
    podobnego drobiazgu. Osiągamy rozdzielczość rzędu pojedynczych
    mikrometrów i dokładność rzędu 5-10mikrometrów. To oczywiście w małej
    objętości. Kamera ma 1536x512 + 3072x8 linii. Z taką dokładnością to
    możesz odstrzelić komarowi ryjek ;-).

    Waldek

    Waldek

  • 20. Data: 2009-10-02 15:01:31
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Adam Górski" <t...@m...pl> napisał w
    > wiadomości news:ha2gb4$an4$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Praca dyplomowa?

    Nie weekend na działce. Praca dyplomowa była .... uhuhuhuhu dawno.

    Adam