  • 11. Data: 2009-01-13 13:49:57
    Temat: Re: Tuner LaedTek - TV4 bez dźwięku ?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 12:51:23 +0100, Piotrek Krzystek napisał(a):

    > Rodzaj dzwięku mono stero itd wybiera się na "pilocie" Ale to nie pomaga. A jaki
    > to jest polski standard przesyłania programów mono ? Na Rumuni nie poszło.
    > Przeszedłem wszystkie europejskie kraje i nic.

    Przy przejściu przed laty z SECAM na PAL fonię zostawiono niekonsekwentnie
    na podnośnej 6,5 MHz (przy standardzie 5,5 MHz). Dźwięk w NICAM-ie nadawany
    jest już po bożemu. Bill w sterownikach od DX-a w tabeli standardów nie ma
    takiego ustawienia - stąd kłopoty. Z tego co wiem Rumunia jeszcze parę lat
    temu nie miała stereo a dźwięk mono był nadawany ja u nas. Pewnie teraz
    wszedł u nich NICAM i w kolejnej poprawce do DX-a to uwzględniono. Jak
    pisałem użyj innego oprogramowania. Z tych co znam żadne nie korzysta z
    tabeli DX-a (oprócz ChrisTV).

    > A coś się zmieniło w zasięgu? Początkowo miało to być 14 km od Krzemionek za
    > daleko jestem na odbiór. Który w HD ? Można przeskalowywać bez utraty danych,
    > dźwięk jest stereo, można zgrywać strumień mpeg odrazu to znaczy bez
    > dekodowania, czy znowu zabezpieczone? A tuner mogeę oddać, jest zakupiony w
    > internecie i jest niezgodny ze spefyfikacją, więc go mogę zwrócić.

    Jak na razie nic się nie zmieniło. Ja do Krzemionek mam rzut beretem to
    nawet anteny nie musiałem z Chorągwicy przestawiać. Słyszałem pogłoski, że
    w przyszłym roku przenoszą nadawanie na Chorągwicę i zwiększają moc.
    Program nazywa się TVPHD. Takie demo. Różne powtórki - ogólnie nic
    ciekawego. Przeskalowywać? Przy zapisie leci strumień mpg4 więc nic nie
    zrobisz a przy odtwarzaniu to to już robi karta grafiki. Nic (jak na razie)
    nie jest zabezpieczone.

  • 12. Data: 2009-01-13 14:24:39
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    > Rodzaj dzwięku mono stero itd wybiera się na "pilocie" Ale to nie pomaga. A jaki
    > to jest polski standard przesyłania programów mono ? Na Rumuni nie poszło.
    > Przeszedłem wszystkie europejskie kraje i nic.

    Niefortunnie przy zmianie systemu SECAM na PAL pozostawiono fonię na 6,5
    MHz zamiast przyjąć europejski standard 5,5 MHz. Potem doszedł NICAM (ten
    już po bożemu). Wiadomości o zmianach systemu w Polsce docierają do Redmond
    z dużym opóźnieniem i mocno niekompletne ;). W rezultacie według bibliotek
    DX do wersji 7 (w końcu nie tak dawno) w Polsce królował SECAM. Potem do
    wersji 9b był PAL z fonią wyłącznie mono (6,5 MHz), a od 9c PAL z NICAM-em
    + fonia analogowa mono na 5,5 MHz (czyli standard europejski). Tą metodą
    wszystkie programy do TV bazujące na bibliotekach od Billa idą w maliny.
    Rumunia (przynajmniej według MS) do niedawna miała to co Polska według DX9.
    Pewnie jakaś kolejna poprawka to zmieniła. Jedynym wyjściem jest ręczne
    grzebanie kstvtune.ax. Niestety. Nie ma możliwości ustawienia fonii NICAM +
    6,5, MHz. Można jedynie ustawić na sztywno mono. Ta metoda ma dodatkową
    wadę, że każda poprawka do DX (dosyć częsta) przywróci standard. Innym
    wyjściem jest zastosowanie oprogramowania innych producentów.

> [...]
    > dekodowania, czy znowu zabezpieczone? A tuner mogeę oddać, jest zakupiony w
    > internecie i jest niezgodny ze spefyfikacją, więc go mogę zwrócić.

    Nie nie zmieniło się. Słyszałem pogłoski, że od przyszłego roku mają
    nadawać z Chorągwicy i z większą mocą. W HD jest testowy program TVPHD. Nic
    ciekawego. Co rozumiesz przez przeskalowanie? Przy zapisie leci strumień
    mpg4 bez żadnego zabezpieczenia.

  • 13. Data: 2009-01-13 15:42:34
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > wszedł u nich NICAM i w kolejnej poprawce do DX-a to uwzględniono. Jak
    > pisałem użyj innego oprogramowania. Z tych co znam żadne nie korzysta z

    Nie znam się na tym, ale co może mieć DX do dźwięku w tunerze? Dźwięk wydaje się
    być kwestią czysto sprzętową. No chyba że tuner tylko odbiera sygnał a
    software go obrabia, dekoduje. Ale to dalej jest coś nie tak, nawet jeśli jest
    już miejsce w tabeli 6,5 Mhz ponieważ tuner nie ma poprawnego dźwięku NICAM, a
    ma cały czas mono. Cz tutaj odgrywa rolę tabela w DX ?

    Jak to jest, że softwere odwołuje się do jakiegoś miejsca w tabeli DX, którego
    nie ma i nie jest generowany komunikat błędu ?

    > zrobisz a przy odtwarzaniu to to już robi karta grafiki. Nic (jak na razie)
    > nie jest zabezpieczone.

    A dobry jest obraz na kompie z takiego tunera ? Masz jakieś zrzuty ekranowe,
    albo małą próbkę nagrania DVD ?

  • 14. Data: 2009-01-13 16:20:28
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 16:42:34 +0100, p...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > już miejsce w tabeli 6,5 Mhz ponieważ tuner nie ma poprawnego dźwięku NICAM, a
    > ma cały czas mono. Cz tutaj odgrywa rolę tabela w DX ?

    Tam gdzie NICAM ponoć dźwięk masz. Te programy, które nadają wyłącznie
    analogowe mono (dla Krakowa to właśnie Puls i TV4) ustawiają tuner na
    odbiór dźwięku na 5,5 MHz i nie dostają nic. Oprogramowanie steruje
    sprzętem wykorzystując biblioteki DirectX.

    > Jak to jest, że softwere odwołuje się do jakiegoś miejsca w tabeli DX, którego
    > nie ma i nie jest generowany komunikat błędu ?

    Jak to nie ma. Jest. Tylko tak jak pisałem tam jest wpisane dla Polski 5,5
    MHz dla dźwięku analogowego.

    > A dobry jest obraz na kompie z takiego tunera ? Masz jakieś zrzuty ekranowe,
    > albo małą próbkę nagrania DVD ?

    Jakość jest mniej więcej jak z DVD (SD).HD to w zasadzie to samo co BR.
    Tylko do odtwarzania potrzebuje znacznie więcej mocy procesora lub karty
    graficznej (w wypadku nowych kart). Przy HD mój laptop (na RM-72) zaczyna
    przycinać. SD pójdzie na wszystkim powyżej ~1,5 GHz.

  • 15. Data: 2009-01-13 18:29:08
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Piotrek Krzystek pisze:
> [...]
    >
    > Telegazeta ma polskie znaki pół na pół. W menu jest, w tekstach nie ma polskich
    > znaków.
    >
    > Dźwięk jest słabiutki, po opisanych już problemach z dwoma stacjami, bez
    > dźwięku, na pozostałych dźwięk jest cichy, mało dynamiczny, nie taki wyraźny.
    >
    > Nie wiem jak można w Polsce tak działać i sprzedawać towar, który ma wady
    > techniczne, niedoróbki, nie jest zgodny ze specyfikacją. Przecież są jakieś
    > urządy telekomunikacyjne, które dopuszczają sprzęt do użytku telekomunikacyjnego
    > na terenie Polski i blokują sprzedaż bubla. Ten tuner to jakaś ściema.

    Odbieram z nadajnika na Chorągwicy kartą Pinnacle PCTV na
    opensourceowych sterownikach do Bt878 (płytkę mi gdzieś wcięło)
    jako program odbiorczy służy mi KastorTV
    jeśli nie liczyć śnieżenia TVNu (50 km od nadajnika ) to wszystko
    działa rewelacyjnie, stereo nicam .

  • 16. Data: 2009-01-13 18:41:41
    Od: Bonaventura <b...@o...pl>

    Dnia 2009-01-13 12:18, Użytkownik Piotrek Krzystek napisał:
    > Mam tuner LeadTek WinFast Expert2000 i nie mam dźwięku na TV4 i na na Pulsie ?
    > :( Tylko słychać szum. Jak rozwiązać ten problem? Co z tym zrobic ?

    Również kupiłem taką kartę. Na początku byłem bardzo rozczarowany.
    Trafiłem jednak na http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/2005/01/0317.html
    potem polski manual z załączonej płyty i moje nastawienie się zmieniło.
    W programie WinFast można ustawić praktycznie wszystko.
    Brak dźwięku jest efektem różnych trybów PAL . Niektóre stacje nadają DK
    a niektóre BG - zmienisz to klawiszem "A".

    Przekopiowałem resztę skrótów na żywca z manuala (nie mam czasu na
    korekty - przepraszam)

    CYTAT:

    Mo?esz u?yae skrótów klawiatury do szybszego
    poruszania sie po wielu funkcjach.
    "H" Zmienia tryb obrazu Video
    "A" Zmienia tryb dYwieku BG/DK
    Klawisze: Kontrolowane funkcje:
    Nuneryczne 0-9: Numer programu
    S: Prze??cz dYwiek
    Spacja: Zdjecie migawkowe
    Enter : Poka?
    ESC: Zatrzymaj/WyjdY
    F / Alt + Enter: Pe?ny ekran
    M: Wycisz dYwiek
    Ctrl + C: Ukryj panel kontrolny
    Ctrl+ E: Poka? Folder WorkArea
    Ctrl + R: Nagraj
    Ctrl+ T: Nagraj TS
    Ctrl + S: Wybór skórek
    Ctrl + H: TimeShifting
    V / Ctrl + V: Prze??cz tryb Video-in
    Ctrl + F5: Opcja bez ramek

    Klawisze Kontrolowane funkcje:
    F8: Ustawienia EPG
    F9: Ustawienia harmonogramu
    F10: Ustawienia
    przechwytywania obrazu
    F11: Ustawienia obrazu
    F12: Ustawienia ogólne
    : Zmien program
    : Zmien g?ooenooeae
    F1: Pomoc
    F2: Skanuj strone
    F3: POP/PIP/PAP
    F4: Ilooeae ramek
    F5: Rozcignij obraz
    F6: Przegl?daj programy
    F7: (Telegazeta)

    Po zainstalowaniu tunera w??cz skanowanie
    programów.
    1. Je?eli niektóre programy maj? dziwne
    kolory lub s? czarno-bia?e, nacioenij "H" na
    klawiaturze w celu zmiany formatu obrazu
    (SECAM/PAL).
    2. Je?eli dYwiek na poszczególnych
    kana?ach jest niepoprawny b?dY nie ma
    go wcale, nacioenij "A" na klawiaturze w
    celu zmiany formatu dYwieku..Jeoeli format
    bedzie prawid?owy nacioenij "S" w celu
    prze??czenia opcji Stereo/Mono.
    Po zakonczeniu ustawien zostan? one
    zapisane w oprogramowaniu.

    Pozdrawiam. Mariusz.

  • 17. Data: 2009-01-13 21:49:01
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Piotrek Krzystek wrote:
    > Mam tuner LeadTek WinFast Expert2000 i nie mam dźwięku na TV4 i na na Pulsie ?
    > :( Tylko słychać szum. Jak rozwiązać ten problem? Co z tym zrobic ?

    Nacisnąć literkę S.

  • 18. Data: 2009-01-13 22:32:31
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Leszek K. pisze:
    > Niefortunnie przy zmianie systemu SECAM na PAL pozostawiono fonię na 6,5
    > MHz zamiast przyjąć europejski standard 5,5 MHz.

    Bez przesady z tymi "europejskimi" standardami. W różnych krajach są
    różne odmiany PALa, więc nie można sugerować, że obowiazują jednolite
    ustalenia. W Polsce dla dźwięku jest PAL D/K. Jakoś telewizory nie mają
    z tym problemu.
    To jedynie twórcy niektórych programów do obsługi tunerów są
    niedoinformowani.

    M.

  • 19. Data: 2009-01-13 23:34:36
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 23:32:31 +0100, Mariusz napisał(a):

> [...]
    > z tym problemu.
    > To jedynie twórcy niektórych programów do obsługi tunerów są

    Nie do końca z tym D/K. To jest system dźwięku analogowego. Większość
    stacji nadaje dodatkowo w NICAM-ie dźwięk stereo. Producenci kart robią
    karty wielostandardowe (nieopłacalna byłaby produkcja na każdy kraj innej
    karty). Jeżeli dają w sterownikach możliwość wyboru standardu do każdego
    programu to wszystko jest ok. Gorzej jak zrobią z lenistwa wykorzystają
    biblioteki od Billa. A tu trzeba ustawić większość programów na NICAM (jak
    najbardziej zachodnim) a część w ciągnącym się od czasów SECAM-u D/K.

  • 20. Data: 2009-01-14 08:41:43
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    Piotrek Krzystek wrote:
    > Może ustawić inny kraj nadawania, tylko który?

    Tunery które do tej pory używałem zawsze miały w instrukcji żeby jako kraj
    wybierać Czechy.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl