  • 1. Data: 2022-06-14 20:15:35
    Temat: Ekran blaszany
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W radyju, które reanimuję, jest parę puszek ekranujących. A właściwie
    było, bo ruda się nimi zajęła i właściwie wytrzepałem z radia ich
    pozostałości. Czy ta blacha musi być jakaś specjalna, czy z czegokolwiek
    przewodzącego (Al, Cu)?
    Zaekranowane były głowice w.cz i p.cz. też.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2022-06-14 20:48:52
    Temat: Re: Ekran blaszany
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.06.2022 o 20:15, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > przewodzącego (Al, Cu)?
    > Zaekranowane były głowice w.cz i p.cz. też.

    Miedziana :] Ja bym taką dał :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-06-14 21:07:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > było, bo ruda się nimi zajęła i właściwie wytrzepałem z radia ich
    > pozostałości. Czy ta blacha musi być jakaś specjalna, czy z czegokolwiek

    No jak ruda to stal
    Możesz z ocynkowanej zrobić.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-06-15 10:00:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > przewodzącego (Al, Cu)?
    > Zaekranowane były głowice w.cz i p.cz. też.

    nie wiem czy musi być specjalna, ale źródłem blachy, którą da się
    lutować sa niektóre puszki z piwa. weź magnes do sklepu, zawartość
    puszki spożyjesz, z blaszki normalnymi nożyczkami wytniesz co chcesz,
    polutujesz jak chcesz. bez wilgoci przeżyje wieki.

  • 5. Data: 2022-06-15 12:21:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

> [...]
    > puszki spożyjesz, z blaszki normalnymi nożyczkami wytniesz co chcesz,
    > polutujesz jak chcesz. bez wilgoci przeżyje wieki.

    Naprawdę? Piwo w stalowych puszkach, owszem, widziałem, ale mam wrażenie,
    że ostatnio było to jeszcze w ubiegłym wieku. Szukanie takiej puszki w
    sklepie to jak poszukiwania Świętego Graala.

    Na filnie "Szczęki" (1975) jest taka scena, którą mało kto dzisiaj rozumie.
    Morski Wilk trzyma w ręce puszkę po coli czy piwie i w pewnym momencie
    zgniata ją w dłoni. Mięczak patrzący na wyczyn osiłka z uznaniem, to samo
    robi z plastikowym kubeczkiem. Współczesną aluminiową puszkę zmiętosić
    potrafi nawet jajogłowy intelektualista. Tamtejsze stalowe zwykłemu
    człowiekowi udawało się najwyżej wgnieść w połowie.

    Jarek

    --
    Para Mend Pikczers Prezent -- Kulisy Srebrnego Ekranu.

  • 6. Data: 2022-06-15 12:34:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 15.06.2022 12:21, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Naprawdę? Piwo w stalowych puszkach, owszem, widziałem, ale mam wrażenie,
    > że ostatnio było to jeszcze w ubiegłym wieku. Szukanie takiej puszki w
    > sklepie to jak poszukiwania Świętego Graala.
    Cały czas daje się kupić. Wojak czy jakaś inna wojskowo brzmiąca nazwa.
    W każdym razie coś z najniższej półki. IMO picie tego to słaby pomysł. :-D

  • 7. Data: 2022-06-15 13:32:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JDX napisał:

    > Cały czas daje się kupić. Wojak czy jakaś inna wojskowo brzmiąca nazwa.
    > W każdym razie coś z najniższej półki. IMO picie tego to słaby pomysł. :-D

    To wyjaśnia sprawę mojego niewidzenia. Co innego mnie tu zastanwia.
    Opłaca się utrzymywać infrastrukturę produkcyjną dla jakiegoś wojaka?
    Rozumiem, że to dla taniości, ale czy niszowy wyrób nadal jest tani?
    Przejście od puszek stalowyh do aluminiowych argumentowano tym, że te
    nowe wprawdzie są droższe, ale łatwo zorganizować logistykę dla niemal
    stuprocentowego recyklingu metalu. Niewielka domieszka nieodróżnialnych
    puszek stalowych może wiele w tym sprytnym planie namieszać.

    Jarek

    --
    Ślimak! Wystaw rogi, dam ci sera z nogi
    Sera, wojskowego, na pierogi dobrego

  • 8. Data: 2022-06-15 13:34:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jun 2022 12:21:24 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Naprawdę? Piwo w stalowych puszkach, owszem, widziałem, ale mam wrażenie,
    > że ostatnio było to jeszcze w ubiegłym wieku. Szukanie takiej puszki w
    > sklepie to jak poszukiwania Świętego Graala.

    Chyba zabiore magnes do sklepu.

    Ale ... lutowalna?
    Ona chyba pomalowana farbą i to epoksydową?

> [...]
    > potrafi nawet jajogłowy intelektualista. Tamtejsze stalowe zwykłemu
    > człowiekowi udawało się najwyżej wgnieść w połowie.

    Naprawde?
    Nawet jesli blacha grubsza, to przeciez ciagle dosc cienka.

    J.

  • 9. Data: 2022-06-15 14:40:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Naprawde? Nawet jesli blacha grubsza, to przeciez ciagle dosc cienka.

    Naprawdę. Próbowałem tuż po premierze filmu. Z puszką po piwie Heineken
    0,33l, jedynym dostępnym wtedy w PRL (w cenie lokalnego piwa razy 20).
    Jak na dzisiejsze standardy, było to niemal pancerne opakowanie.

    Jarek

    --
    Gdybymy mieli blachę cienką, to zarzucilibymy świat konserwami.
    Ale nie mamy mięsa.

  • 10. Data: 2022-06-15 15:51:06
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > stuprocentowego recyklingu metalu. Niewielka domieszka nieodróżnialnych
    > puszek stalowych może wiele w tym sprytnym planie namieszać.

    Magnes lub elektromagnes odróżni.