  • 11. Data: 2013-02-28 19:18:57
    Temat: Re: Uczciwe zestawienie Ceneo... :)
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2013-02-28 15:56, Anerys pisze:
    > (^%^$ gugla za QP...)
    > Użytkownik "rzymo" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > OK. Bardziej nie podpowiem - Jednostka MOCY rozruchowej... :))

    Ale o co chodzi dokładnie?
    Są tam podane wartości 450A, 680A, 720A i w czym widzisz problem?

    Pozdr.PK.

  • 12. Data: 2013-02-28 19:32:23
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Ale o co chodzi dokładnie?
    > Są tam podane wartości 450A, 680A, 720A i w czym widzisz problem?

    Pewnie Anerysowi chodzi o to, że A (amper) nie jest jednostką mocy, lecz
    prądu.

    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

  • 13. Data: 2013-02-28 22:38:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "stary grzyb" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie Anerysowi chodzi o to, że A (amper) nie jest jednostką mocy, lecz
    > prądu.

    BINGOOO!!!!
    DOKŁADNIE o to mi chodzi!!!
    Moc rozruchowa 450A? To w takim razie moje domowe bezpieczniki opiewają na
    16 dół i 10W prądu :)
    Moc w amperach, bateria formatowana (to dyski pewnie się formuje?)..., co
    jeszcze dopisać? :P

    A na obrazku powinno być PRĄD rozruchowy 450A... (kiedyś pamiętam, jak
    fachowiec formował mi akumulator do samochodu, bo był suchy kupiony, przy
    mnie sprawdzał, na jałowym miał równo 12V, miał też obciążnik 300A,
    przysiadło równo o 1V, już miałem gotowe dane, aby móc policzyć całą resztę,
    lubiłem takie zabawy matematyczne).
    Jeszcze zrozumiem uproszczenia typu "pobierać prąd 230V z gniazdka", itd.
    Ale... jak ja, czy ktoś z moich znajomych, bliskich, przyjaciół, itd.,
    podjedzie na jakąś "tanksztelę", to trzeba będzie zwrócić uwagę, czy nie
    jest w jakiś sposób skojarzona z Ceneo, co może za sobą nieść pomylenie
    liczby oktanowej z cetanową...

  • 14. Data: 2013-02-28 22:54:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2013 22:38:22 +0100, Anerys napisał(a):

    > BINGOOO!!!!
    > DOKŁADNIE o to mi chodzi!!!
    > Moc rozruchowa 450A?

    Hm, przyjdzie kiedys -25, to docenisz te moc rozruchowa w amperach :-)

    J.

  • 15. Data: 2013-02-28 23:07:15
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Hm, przyjdzie kiedys -25, to docenisz te moc rozruchowa w amperach :-)

    Och ty, aż pójdę to wydrukować i przeczytam przy żarówce o natężeniu 100W
    :)))

  • 16. Data: 2013-03-01 11:00:47
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-28 22:38, Anerys pisze:

    > A na obrazku powinno być PRĄD rozruchowy 450A... (kiedyś pamiętam, jak

    Czepiasz się szczegółów, a sam pisałeś o obrazkach. Miałem wrażenie, że
    Tobie wyświetlają się jakieś inne.
    Poza tym nawet Centra w katalogu używa nazwy 'moc rozruchowa',
    aczkolwiek w amperach podaje już prąd rozruchowy.

    --
    Michał

  • 17. Data: 2013-03-01 21:11:25
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czepiasz się szczegółów, a sam pisałeś o obrazkach. Miałem wrażenie, że

    O obrazkU, czyli o całości.

    > Tobie wyświetlają się jakieś inne.
    > Poza tym nawet Centra w katalogu używa nazwy 'moc rozruchowa',

    Źle.

    > aczkolwiek w amperach podaje już prąd rozruchowy.

    I tak się to powinno nazywać.

  • 18. Data: 2013-03-01 21:54:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Źle.

    Nie wim co podaje Centra, ale gdyby 'moc rozruchową', to byłby to
    rozsądny i praktyczny parametr. Źródła zasilania (w tym akumulatory)
    mogą mieć różne rezystancje wewnętrzne i różne maksymalne wydajności
    prądowe. Od tych dwóch parametrów może zależeć maksymalna moc, jaką
    da się ze źródła w praktyce wydusić.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2013-03-01 23:29:29
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > mogą mieć różne rezystancje wewnętrzne i różne maksymalne wydajności
    > prądowe. Od tych dwóch parametrów może zależeć maksymalna moc, jaką

    Jarku - jeśli moc z prawa Ohma - to nie widzę przeciwwskazań.
    Ale podawać moc w amperach? Ja nie ufam takim.
    To SMM jest w amperach, bo SEM w woltach... I łatwo to wyprowadzić. Ale
    nigdzie nie spotkałem, w żadnej książce do "elektry", żeby moc czegokolwiek,
    w jakimkolwiek układzie i sytuacji, była podawana w amperach. A nauczyciela
    nawet w myślach nie chciałem o takie rzeczy pytać. Już nawet nie ze strachu
    przed złą oceną w dzienniku, ale dlatego, by nie popsuć sobie wizerunku (coś
    w stylu "co to qrva za tępy tuman?"), wobec nauczyciela i pozostałych.
    Jarku, my wiemy, o co chodzi, ale szary klient, nie mając "bazy", taką
    informację przyjmie za prawdę objawioną i się święcie oburzy, że moc to w
    watach, a w amperach jest natężenie prądu... Bo przecież w gazecie podali/na
    stronie "poważnej firmy" widziałem... I nie przebujasz takiego, lub
    przyjdzie to z trudem... A wiesz, jaki potrafi być ciemnogród, przerabiamy
    to np. przy instalowaniu BTSów komórczanych... (choć raz gdzieś czytałem, że
    fejsradio chcieli pogonić, bo chcieli swój nadajnik gdzieś umieścić, hehe)
    :))
    (A to, że Słonko nasze kochane, dyma kilowatami per metr kwadratowy, i to w
    zakresie daleko bardziej "energetycznym", niż radio, to mało kto sobie
    wyobraża...)

  • 20. Data: 2013-03-02 00:37:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Jarku - jeśli moc z prawa Ohma - to nie widzę przeciwwskazań.

    Chyba nie rozumiem co to jest ta 'moc z prawa Ohma'. Panele słoneczne
    mają podane napięcie obwodu otwartego, zmierzone w układzie, w którym
    żadna moc nie jest pobierana. Następnym parametrem jest prąd zwarciowy
    -- w takiej konfiguracji obwodu również nie da się odebrać ze źródła
    żadnej mocy. I wreszcie podaje moc maksymalną, którą można czerpać ze
    źródła (dla niej podaje się napięcie robocze panela). Z akumulatorem
    ołowiowym tak się nie da. Po pierwsze, ja bym raczej nie próbował
    mierzyć mu prądu zwarciowego. A po drugie, gdyby zestawić układ, w którym
    wedle teorii pana Ohma moc odbierana byłaby najwyższa, to też by takiemu
    akumulatorowi na dobre nie wyszło. Czyli są przeciwwskazania. A ponieważ
    są, to to co się podaje (prąd rozruchowy) jest dość arbitralnie wyznaczone
    przez dział marketingu.

    > Ale podawać moc w amperach? Ja nie ufam takim.

    Toż pisałem, że nie wiem co podaje Centra. Ani w czym.

    --
    Jarek