  • 11. Data: 2022-09-29 20:32:43
    Temat: Re: Ukamieniowali Jezusa
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-09-2022 o 17:54, T. pisze:

    > No chyba nie. Skoro kursantka została dopuszczona do egzaminu, to
    > instruktor ocenił, że zna przepisy i umie jeździć.

    Nieprawda.
    To dopiero po zdaniu egzaminu.
    Na egzaminie egzaminator działa tak jak instruktor w trakcie szkolenia i
    tak samo odpowiada.

  • 12. Data: 2022-09-29 21:18:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 13:43, Janusz pisze:

    > No i odpowiedział, najwyższą możliwą karą :(

    No ale .. tu ciągle nie chodzi o karę. To jest wypadek, nikt tego nie
    chciał.

    > No jasne, szczególnie jak stoi na środku przejazdu i pociąg nadjeżdża.

    Mówię, niektórzy za dużo filmów naoglądali się.

    > No i pewnie przerwał na środku przejazdu, zestresował kursantkę auto
    > zgasło i po zawodach, i widząc co się dzieje zamiast nacisnąć klamrę i
    > uwolnić ja z pasów to sam spierdolił, te 1,5 roku co dostał to wg mnie i
    > tak za mało, ale będzie apelacja i mam nadzieję że dostanie więcej.

    Tak k..., miał wejść do samochodu, zaryzykować swoje życie by uwolnić
    kursantkę. Weź Ty się gościu puknij w głowę. To nie jest film. Ratownicy
    nie są zobowiązani do narażania siebie a co dopiero egzaminator.
    Wyobrażam sobie, że mógł być jakiś inny powód takiego wyroku, ale na
    razie nikt tego nie potwierdził.

    > Kiedyś chyba tylko mógł tak zrobić, ale
    > No i ten idiotyzm pokazał. Powiedzieć że debil to nic nie powiedzieć.

    Pretendujesz!

    >  No i kursant najpierw jest szkolony przez instruktora a

    > Od tego był jak dupa od srania żeby obserwować drogę i tory,

    No właśnie nie. Ma obserwować kursanta.

    > odpowiada
    > za bezpieczeństwo

    Tak jak policjant?

    > i sąd to potwierdził.

    Fiu fiu. Czytałeś wyrok i jego uzasadnienie?

    > Kursantkę mógł oblać później, a
    > tam w tym momencie krytyczne było nie wjeżdżanie na tory, 300m to pociąg
    > jest widoczny i trąbi.

    To może chociaż ten raport przeczytałeś który bodajże T. wskazał? Nie?

  • 13. Data: 2022-09-29 21:20:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > zdanie egzaminu, to może powinien też odpowiadać instruktor (ten, który
    > ją szkolił, a nie egzaminator). Ale sytuacja była ekstremalna i łatwo
    > nam tu dyskutować...
    > Wszystko zadziało się w ciągu 12 sekund. Dziwię się tylko że pacan się
    > nie rozejrzał, bo chodziło także o jego życie. Mógł też wysiadając
    > chociaż z pasów ją uwolnić. Nie wiem, czy tak się w sumie nie stało, bo
    > ona zginęła, bo wypadła z auta (gdyby w nim została to może nic by się
    > nie stało - uderzenie poszło z drugiej strony i nie było jakieś
    > dramatycznie mocne sądząc z uszkodzeń wraku).

    Jestem ciekawy czy oprócz krzyżowania:
    - ujrzy światło uzasadnienie wyroku
    - jak szybko gościu odwoła się
    - jaki ostatecznie zapadnie wyrok po odwołaniu
    - no i czy się nie powiesi

  • 14. Data: 2022-09-29 21:23:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 18:34, Janusz pisze:

    > Sąd miał inne zdanie.
    >
    >  Skoro kursantka została dopuszczona do egzaminu, to
    > Może i umiała, pytanie co się stało na przejeździe i przed nim że się
    > tak zestresowała że nie była w stanie go pokonać.

    Jest w raporcie. Przeczytaj nim zaczniesz dyskutować ze swoimi wymysłami.

    > To ona siedziała za
    > Bo była egzaminowana? to już dla wielu wystarczający powód i dodatkowy
    > stres.

    Przeczytaj raport :-)

    >  drugiej strony - egzamin to ma
    > I dlatego wymagała ekstremalnych działań i tutaj egzaminator zawalił na
    > całej linii,
    > nie bez powodu samochody nauki mają dodatkowe pedały.

    Mają dla instruktora. Jak się kursant uczy. Jak przystępuje do egzaminu
    sprawdza się czy nauczył się.

  • 15. Data: 2022-09-29 21:28:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 20:32, Cavallino pisze:

    > Nieprawda.
    > To dopiero po zdaniu egzaminu.
    > Na egzaminie egzaminator działa tak jak instruktor w trakcie szkolenia i
    > tak samo odpowiada.

    Czyli jak konkretnie odpowiada?

    http://niusy.pl/@przeglad.olkuski.pl/al3

    "*Kursant* odpowiada za każde wykroczenie drogowe na takich samych
    zasadach, jak pełnoprawny kierowca....
    *Egzaminator* odpowiada na podstawie innych przepisów, dotyczących
    wykonywania jego obowiązków służbowych. O ewentualnej winie
    *instruktora*, na którym spoczywa bardzo duża odpowiedzialność, decyduje
    sąd, który bierze pod uwagę wszystkie istotne okoliczności zdarzenia."

  • 16. Data: 2022-09-29 23:22:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 21:18, ii pisze:

> [...]
    >>

    > Tak k..., miał wejść do samochodu, zaryzykować swoje życie by uwolnić
    > kursantkę. Weź Ty się gościu puknij w głowę.
    Zacznij od siebie, bo widzę że bez wycieczek osobistych nie potrafisz
    dyskutować.
    Był w samochodzie, przed ucieczką mógł jej odpiąć pas. Nie zrobił tego.
    Mógł odpalić auto, kupę rzeczy zrobić, 12 sek to kupa czasu, ale nie dla
    pierdoły.

    To nie jest film. Ratownicy
    > nie są zobowiązani do narażania siebie a co dopiero egzaminator.
    Jasne, skąd się tacy w ogóle biorą jak ty? a tak w ogóle to spadaj, nie
    mam zamiaru dalej dyskutować bo widzę że jesteś jełopem i tyle.

  • 17. Data: 2022-09-29 23:46:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 23:22, Janusz pisze:

> [...]
    > pierdoły.
    >

    >  To nie jest film. Ratownicy
    > Jasne, skąd się tacy w ogóle biorą jak ty?

    Dyskusja na argumenty?

    > a tak w ogóle to spadaj,

    Sam sobie spadaj.

    > nie
    > mam zamiaru dalej dyskutować

    To nie dyskutuj.

  • 18. Data: 2022-09-30 11:17:33
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 18:34, Janusz pisze:

> [...]
    > całej linii,
    > nie bez powodu samochody nauki mają dodatkowe pedały.

    Ale to nie był samochód instruktorski, ale egzaminacyjny. Te nie mają
    dodatkowego hamulca. Wjechali na przejazd i zobaczyli niedaleko po
    prawej stronie pociąg. Był bardzo blisko. To był główny powód stresu...
    T.

  • 19. Data: 2022-09-30 11:18:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 20:32, Cavallino pisze:

    > Nieprawda.
    > To dopiero po zdaniu egzaminu.
    > Na egzaminie egzaminator działa tak jak instruktor w trakcie szkolenia i
    > tak samo odpowiada.

    Poproszę o jakąś podstawę prawną.
    T.

  • 20. Data: 2022-09-30 11:19:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 23:22, Janusz pisze:

> [...]
    > Był w samochodzie, przed ucieczką mógł jej odpiąć pas. Nie zrobił tego.
    > Mógł odpalić auto, kupę rzeczy zrobić, 12 sek to kupa czasu, ale nie dla

    Chyba ją jednak odpiął a;bop sama to zrobiła - zginęła, bo wypadła z auta.
    T.