  • 21. Data: 2022-09-30 11:22:59
    Temat: Re: Ukamieniowali Jezusa
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-09-2022 o 11:17, T. pisze:

    > Ale to nie był samochód instruktorski, ale egzaminacyjny. Te nie mają
    > dodatkowego hamulca.

    Jesteś pewien?

  • 22. Data: 2022-09-30 11:26:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-09-2022 o 11:18, T. pisze:

    > Poproszę o jakąś podstawę prawną.

    Sąd zapewne zawarł ją w wyroku.
    I pewnie nie był to pierwszy wyrok w sprawie odpowiedzialności
    egzaminatorów za zdarzenia podczas egzaminu.
    Nie wierzysz, to sobie je przejrzyj.

    Dla mnie sprawa jest oczywista.

  • 23. Data: 2022-09-30 11:27:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Poproszę o jakąś podstawę prawną.

    Tutaj też podali:
    https://repozytorium.ka.edu.pl/bitstream/handle/1131
    5/29028/PAWLIK_Odpowiedzialnosc_kursanta_i_instrukto
    ra_oraz_egzaminowanego_2004.pdf?sequence=1&isAllowed
    =y

  • 24. Data: 2022-09-30 12:35:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Sep 2022 21:20:55 +0200, ii wrote:

    > Jestem ciekawy czy oprócz krzyżowania:
    > - ujrzy światło uzasadnienie wyroku

    Sąd niewątpliwie napisze, stronom wysle, a czy sie upubliczni ...
    mozliwe, ze nie.

    > - jak szybko gościu odwoła się

    Adwokat juz pewnie apelacje zaczyna pisac.

    Na zlozenie ma 2 tygodnie od otrzymania wyroku z uzasadnieniem -
    a tu raczej nikt zwlekal nie bedzie.

    > - jaki ostatecznie zapadnie wyrok po odwołaniu

    Temida jest slepa - tego nie wie nikt :-)

    > - no i czy się nie powiesi

    Male szanse IMHO. Wina we wlasnej ocenie pewnie znikoma lub zadna, a
    jakby sie mial powiesic, to mial duzo czasu.

    Jest jeszcze jedna sprawa - ile tam jest od znaku stop do szyn, i czy
    mial szanse zatrzymac przed torami?

    I czy mial czym zatrzymac, bo ktos tu watpi, czy ma hamulec.

    A moze wlasnie zatrzymal, i dlatego silnik zgasl ...

    A filmy z kamer zostaly opublikowane, czy tez nie ujrzymy?

    J.

  • 25. Data: 2022-09-30 19:36:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.09.2022 o 11:27, Cavallino pisze:

> [...]
    5/29028/PAWLIK_Odpowiedzialnosc_kursanta_i_instrukto
    ra_oraz_egzaminowanego_2004.pdf?sequence=1&isAllowed

    Ten artykuł nie jest o odpowiedzialności instruktora i egzaminatora
    tylko kursanta i egzaminowanego:

    "
    W minionym okresie upowszechniło się i funkcjonuje (także czasami
    obecnie) mniemanie, że za wszystko, co zdarzyło się podczas praktycznej
    nauki jazdy, czy też podczas egzaminu dla uzyskania uprawnienia do
    kierowania pojazdami, odpowiedzialność winien ponieść odpowiednio
    instruktor nauki jazdy i egzaminator.
    ..
    Jak więc widać z powyższych rozważań, nie można założyć i przyjąć, jak
    to było w przeszłości, że za wszystko, co zdarzy się podczas nauki jazdy
    lub egzaminu ,,na prawo jazdy", odpowiedzialność poniesie instruktor czy
    też egzaminator. Takie stwierdzenie na gruncie obecnego stanu prawnego
    jest ze wszech miar nieuprawnione. W obecnie obowiązującym stanie
    prawnym, ciężar tej odpowiedzialności należy przesunąć na osobę kursanta
    i egzaminowanego - oczywiście przy uwzględnieniu poczynionych wyżej uwag
    odnośnie warunków tej odpowiedzialności. Przesunięcie tej
    odpowiedzialności z instruktora i egzaminatora w kierunku kursanta i
    egzaminowanego nie oznacza oczywiście zupełnej ekskulpacji pierw szej z
    wymienionych kategorii osób. Osoby te oczywiście również mogą zostać
    pociągnięte do odpowiedzialności karnej, niemniej jednak ich
    odpowiedzialność z reguły nie będzie odpowiedzialnością wyłączną.
    "

  • 26. Data: 2022-09-30 19:43:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    >
    > http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/al2
    >
    > Serio? Serio oni winią egzaminatora? Nie brak rogatek np?

    Jedni winią agresywnie stojące drzewa, to inni mogą winić agresywnie
    niebędące rogatki.

  • 27. Data: 2022-10-01 23:14:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.09.2022 o 12:35, J.F pisze:

> [...]
    > mozliwe, ze nie.

    > Adwokat juz pewnie apelacje zaczyna pisac.
    >
    > Na zlozenie ma 2 tygodnie od otrzymania wyroku z uzasadnieniem -

    Uzasadnienie jest na żądanie.

    > Temida jest slepa - tego nie wie nikt :-)

    > Male szanse IMHO. Wina we wlasnej ocenie pewnie znikoma lub zadna, a
    > jakby sie mial powiesic, to mial duzo czasu.

    Dotąd miał nadzieję, że nie będzie siedział.

    > Jest jeszcze jedna sprawa - ile tam jest od znaku stop do szyn, i czy
    > mial szanse zatrzymac przed torami?

    Nie wiem. Czytałeś może kolejowy raport z tego wypadku ? :-)

    > I czy mial czym zatrzymac, bo ktos tu watpi, czy ma hamulec.

    Nieważne. Zatrzymałby butem jak Inidiana gdyby chciał. :-)

    > A moze wlasnie zatrzymal, i dlatego silnik zgasl ...

    Na torach?!

    > A filmy z kamer zostaly opublikowane, czy tez nie ujrzymy?

    Nie podawano tutaj?