  • 11. Data: 2021-01-27 20:43:06
    Temat: Re: Urwany plastikowy uchwyt pod śrubę mocującą obudowę - czym kleicie?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-27 o 19:23, szod pisze:

    > Tylko że oryginał często jest zrobiony do bani. W laptopie który
    > naprawiłem klejem w tej chwili jest to mocny jednolity blok z
    > zatopionymi gwintami. Wcześniej to były mizerne słupki które pękały od
    > samego patrzenia. Praktycznie wszystko się rozleciało. Trzeba było się
    > pobawić żeby naprawić. Nowa obudowa jest bez sensu, bo będzie taka sama
    > lipna. Producent powinien takie miejsca zrobić masywne, a oni robią to
    > tak, żeby się rozpadło i trzeba było kupić nowe.

    Zawsze można kupić coś w stylu Panasonic Toughbook.
    Albo przynajmniej Lenovo serii R lub W.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2021-01-28 10:33:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie wiem co to za tworzywo, w środku jest na nim odlane PC/PET.

    poliweglan+politerefere ?

    Jaka dziwna kombinacja mi sie wydaje ... ale google znajduje, widac
    uzywane.

    >Temat częsty w laptopach - odlana obudowa z wystającymi kołkami z
    >otworem, w który wchodzi blachowkręt od drugiej połowy obudowy i je
    >"wiąże" razem (w lapkach jest jeszcze wtopiony mosiężny kołek z
    >gwintem metrycznym, tu "prościej" bo bezpośrednio).

    >Kołeczek - odlew - plastikowy odrywa się i mamy dwie połówki obudowy
    >w ręce, w tym jedna ze śrubkami wkręconymi w te kołeczki które
    >oderwały się od drugiej.

    >Kropelka - średnio to widzę ze względu na siły.

    Na pewno takie duze ? Moze wystarczy do delikatnego traktowania, a
    powierzcnia jakas tam jest.
    A pierwszy test - ukrecisz przy skrecaniu :-)

    >Raczej widzę coś co zadziała jak spawanie plastiku - rozpuści na
    >punkcie styku a potem zwiąże. Ale co? Kruche to jest :(

    A nie mozna przewiecic i nakretki dac, czy jakiegos slupka metalowego
    z kolnierzem ?

    J.

  • 13. Data: 2021-01-28 12:23:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.01.2021 o 21:12, Swift pisze:
    > W laptopie Hyundai miałem podobnie, nie zwróciłem uwagi na oznaczenie tworzywa, nie
    mniej, po wstępnym sklejeniu kołka na Kropelkę i po zmatowieniu powierzchni
    zewnętrznych papierem ściernym, oblepiłem całość Poxiliną - było na to trochę
    miejsca. Trzyma do dziś.

    Kropelka do tworzyw termoplastycznych jest taka sobie. Lepiej
    dwuskładnikowy klej epoksydowy. Tu działa zasada: im dłużej wiąże, tym
    lepiej trzyma. Oklejenie Poxiliną po sklejeniu jest za to bardzo dobrym
    pomysłem, utwardzona daje się obrabiać i malować.

    P.P.

  • 14. Data: 2021-01-28 13:23:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Kropelka do tworzyw termoplastycznych jest taka sobie. Lepiej
    >dwuskładnikowy klej epoksydowy.

    Zdaje sie, ze polistyren to slabo trzymaja.

    No ale tu jest co innego.

    >Tu działa zasada: im dłużej wiąże, tym lepiej trzyma.

    Ja tam staram sie delikatnie podgrzac przy wiazaniu, np zarowką

    >Oklejenie Poxiliną po sklejeniu jest za to bardzo dobrym pomysłem,
    >utwardzona daje się obrabiać i malować.

    A nie mozna po prostu nadmiaru zywicy uformowac ?

    Sama zywica kiepsko wytrzymuje rozciaganie, ale poxylina jakos
    istotnie lepiej ?

    J.

  • 15. Data: 2021-01-28 18:29:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-28 o 10:33, J.F. pisze:

    > Na pewno takie duze ? Moze wystarczy do delikatnego traktowania, a
    > powierzcnia jakas tam jest.
    > A pierwszy test - ukrecisz przy skrecaniu :-)

    Strzela przy wkręcaniu. Wysokie słupki.

    > A nie mozna przewiecic i nakretki dac, czy jakiegos slupka metalowego z
    > kolnierzem ?

    Musiał bym klamrę po obu stronach robić ;)
    Poza tym trochę średnio bo klawiatura membranowa z drugiej strony

    Nic to, w weekend idę szukać dwuskładnikowych żywic i będę robił
    sarkofag wokół tych słupków.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2021-01-28 20:08:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/01/2021 18:29, Irokez wrote:
    > Strzela przy wkręcaniu. Wysokie słupki.

    https://allegro.pl/oferta/60-sztuk-formowane-wtrysko
    wo-mosiezne-wkladki-gwin-10076802875

    Używam we wszystkim co naprawiam, takich i masy podobnych. Mają tego na
    tony na aliexpress. Brass inserts.

  • 17. Data: 2021-01-28 20:25:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-28 o 20:08, heby pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/60-sztuk-formowane-wtrysko
    wo-mosiezne-wkladki-gwin-10076802875

    > Używam we wszystkim co naprawiam, takich i masy podobnych. Mają tego na
    > tony na aliexpress. Brass inserts.

    fajne to, dzięki za podpowiedź.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2021-02-04 09:14:53
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.01.27 o 20:43, Adam pisze:

    > Zawsze można kupić coś w stylu Panasonic Toughbook.
    > Albo przynajmniej Lenovo serii R lub W.

    ale są sprzęty niezastępialne niczym innym, jak np. toshiba r500 albo samsung
    galaxy s1 i jednak trzeba jakoś naprawić. Akurat te dwa są w miarę solidne, więc
    nie narzekam, ale ktoś inny może mieć inny sprzęt, niekoniecznie komputer, mże
    jakieś narzędzie, więc porada żeby se kupić inny/nowy trochę bez sensu w tym wątku.
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 19. Data: 2021-02-21 06:59:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    [...]

    Może to: https://poxipol.com.pl ? Dobry towar, polecam.

  • 20. Data: 2021-02-22 19:36:46
    Od: - <s...@g...com>

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 13:58:51 UTC-6 Irokez napisał(a):
> [...]
    >
    > Kropelka - średnio to widzę ze względu na siły. Raczej widzę coś co
    > zadziała jak spawanie plastiku - rozpuści na punkcie styku a potem

    Polegniesz.

    Może, MOŻE, może jak bedziesz mial szczescie i zalejesz te wypustke mocujaca w
    glutokleju o on jakos sie o cos zaczepi i ci to przytrzyma. Ale i tak szanse na to
    widze nikłe.

    To jest jak klejenie gipsu. albo szycie sparcialych spodni.
    Ten plastik sam w sobie sie okazal lichy na tyle aby sie oderwac. Nawet jak wezmiesz
    ultra silny klej ultradobrze przylegajacy do tego plastiku to tam dalej jest ten
    plastik i sie urwie.
    Tak jak urwie sie gips wraz z klejem czy rozerwa sie te spodnie na szwie. I nomen
    omen tak samo jak polamie sie drewno zaraz kolo miejsca klejenia ale sam klej nie
    pusci (nie zebym sie akurat drewna czepial).

    Moze jak sobie to zatopisz w epoksydzie dwuskladnikowym zamiast w glutokleju to ci
    pomoze jako tako. Ale sedno jest takie aby nie spoina trzymala ten urwany plastik a
    mechaniczny ksztalt tej spoiny i naddatku gluta.

    A niestety wiekszosc tych mocowan jest zrobiona w postaci zwyklej rurki przyczepionej
    czolem do cienkiego plastiku. Jak dadza jakies piora po bokach to jest szczyt
    szczescia.

    Sklej dwuskladnikowcem, gluta nie zaluj a potem nie naduzywaj, niech stoi i sie nie
    przemecza.