  • 1. Data: 2011-05-15 17:24:25
    Temat: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Potrzeba auta, ktore umozliwi w miare komfortowe pokonanie kilkuset
    kilometrow, bedzie pakowne - a co gorsza, bedzie mialo dosc wysoki przeswit
    i najlepiej naped na obie osie, o reduktorze nie wspominajac.

    Mam taka prace, ze wykonuje rozne zlecenia dla rolnictwa i lesnictwa -
    sprowadza sie to do tego, ze musze przejechac np. 300 kilometrow po szosach,
    a potem 30 po drogach, na ktorych jazda osobowka jest conajmniej karkolomna.
    I nie jestem mieszczuchem ktorego przeraza zjazd z numerowanej drogi, a
    jazda przez kaluze na polnej drodze to nie jest dla mnie offroad :) Woze w
    samochodzie lifta i tirfora i niestety mi sie przydaja - wolalbym jednak
    wyjezdzac o wlasnych silach.

    Z gory dziekuje za polecenie vitary i freelandera, passata i octavii -
    blisko, ale to jednak nie to. Przyczepka wazy 500 kg, wiec nie ma potrzeby,
    zeby ciagnal ja patrol GR albo ktoras z wiekszych terenowek. Spalanie by
    mnie zabilo.

    Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos oprocz
    forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie za drogi
    :]

    A co Wy na temat sadzicie ? Czy jest tu ktos, kto ma potrzeby podobne do
    moich - jesli tak, to czym je zaspokaja ? ;)

    p, zul

  • 2. Data: 2011-05-15 17:47:23
    Temat: Re: Uterenowione kombi do ciagania przyczepki...
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "085" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos
    > oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie
    > za drogi

    V70 Cross Country ?
    http://autos.msn.com/research/vip/default.aspx?make=
    Volvo&model=Cross%20Country
    Przy okazji masz wymienionych "competitors ".

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-05-15 17:54:41
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos
    > oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla
    > mnie za drogi :]

    Jełsi rozwazasz XC70 to jeszcze Subaru Outback się nada

  • 4. Data: 2011-05-15 18:34:41
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

> [...]
    >
    > Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos
    > oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie
    volvo 940 ma naprawde wysoki przeswit i do ciagniecia przyczepy idealne.
    4x4 co prawwda nie ma ale sa wersje z mechanizmem roznicowym (zapomnailem
    nazwy - niech ktos przypomni) ktory przy poslizgu kola "hamuje" je i napedza
    te drugie przez co wlasdciwosci terenowe wzrastaja.
    Pzdr
    PanAdol

  • 5. Data: 2011-05-15 18:59:10
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Forester, ale on duużo pali.
    Alternatyw takich bardziej terenowych niż miejskich jest nie za wiele,
    nie wiem co poza Patrolem, Land Cruiserem czy Pajero podać, ale one są
    droższe ciut.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 6. Data: 2011-05-15 19:01:35
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 15 Maj, 18:34, "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > nazwy - niech ktos przypomni) ktory przy poslizgu kola "hamuje" je i napedza
    > te drugie przez co wlasdciwosci terenowe wzrastaja.

    mam 940 -kę z "tym" mechanizmem i forestera. W śniegu volvo jest
    gorsze. W błocie nie próbowałem ale sądzę że będzie podobnie.

  • 7. Data: 2011-05-15 19:07:02
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Użytkownik "tadek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >mam 940 -kę z "tym" mechanizmem i forestera. W śniegu volvo jest
    >gorsze. W błocie nie próbowałem ale sądzę że będzie podobnie.

    4x4 jednak robi swoje ;)
    Przyznasz jednak iz porownujac ze "zwyklymi" kombiakami z przednim napedem
    volviak radzi sobie sporo lepiej. Nie mowiac juz o zwrotnosci co w terenie
    tez sie przydaje.
    Pzdr

  • 8. Data: 2011-05-15 19:21:58
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 15 Maj, 19:07, "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > volviak radzi sobie sporo lepiej. Nie mowiac juz o zwrotnosci co w terenie

    940-ka jest nie do zdarcia. Jeżdżę nią już 20 lat,faktycznie bardzo
    mały promień skrętu. Być może gdyby na tył założyć opony z terenowym
    bieżnikiem byłoby lepiej w trudnych warunkach ale i tak 4x4 jest lepszy

  • 9. Data: 2011-05-15 19:22:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 17:24:25 +0200, 085 napisał(a):

    > Potrzeba auta, ktore umozliwi w miare komfortowe pokonanie kilkuset
    > kilometrow, bedzie pakowne - a co gorsza, bedzie mialo dosc wysoki przeswit
    > i najlepiej naped na obie osie, o reduktorze nie wspominajac.

    Moze Pajero II? Pali stosunkowo niewiele, sa tez wersje z silnikiem v6
    podatne na gazowanie, a komfort jazdy jest bliski samochodowi osobowemu.

    Ewentualnie koreanska kopia Pajero I, czyli Hyundai Galloper. Te same
    silniki co w Pajero, ale w odroznieniu od PII skrzynka rozdzielcza jest bez
    centralnego mechanizmu roznicowego.

    Dlugie wersje sa raczej pakowne.

    A czym jezdzisz teraz?

    --
    Maciek

  • 10. Data: 2011-05-15 21:10:55
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    > Forester, ale on duużo pali.
    > Alternatyw takich bardziej terenowych niż miejskich jest nie za wiele, nie
    > wiem co poza Patrolem, Land Cruiserem czy Pajero podać, ale one są

    nazwanie Land Cruisera uterenowionym kombi to jakby nazwasc veyrona
    kompaktem