    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Date: Mon, 30 Oct 2023 06:29:03 +0000

    On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:

    > Ale z dwustronnym Chademo?
    tak, tutaj była niedawno za ?900:
    https://tiny.pl/cl9st

    przynajmniej dwóch sprzedawców energii (
    https://www.flexi-orb.com/electric-vehicles/vehicle-
    to-grid/ ) ma ten
    program wprowadzony pilotażowo - z tego co wyczytałem ostatnio jeden z
    nich kasował ?1500 czy ?1600 za ładowarkę, ale we wcześniejszej fazie
    chyba były tańsze/darmowe

    > Autu bez różnicy skąd dostanie prąd.
    > Ale automatycznie nie będzie działać w tym przypadku i na ładowanie i na
    > oddawanie prądu.
    > Oddawanie wymaga włożenia do gniazda specjalnej przejściówki, więc
    > trzeba to ręcznie różnicować.

    co to znaczy? nie da się ustawić że w danych godzinach będzie oddawał prąd?

    Rozważam to pod kątem dalszej przyszłości: przyjmując że i tak kiedyś
    będę zmieniał auto, mógłbym kupić kilkuletniego Leafa, który w
    połączeniu z PV, PC i ulgami w użytkowaniu elektrycznego samochodu
    firmowego mógłby mieć sens. PC liczyłem i w połączeniu z solarami i
    dotacją ma szansę się zwrócić. Auta nie liczyłem, ale jeśli przy zmianie
    miałbym zapłacić np 5k za coś czym wjadę do miasta, albo np 7k za coś co
    dodatkowo będzie pracować jako magazyn energii, to też może mieć sens.
    Przy czym nie planuję oddawać energii do sieci - po to mam magazyn
    energii plus planuję PC (która latem miałaby grzać CWU), żeby zużyć ją
    lokalnie

    Lukasz