  • 21. Data: 2016-12-09 20:17:31
    Temat: Re: Ważny wyrok WSA. art. 22.5
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 18:41, J.F. pisze:

    > Chodzi mi po glowie, ze kiedys byl zapis "przed skrzyzowaniem", czy
    > "zamiar skretu na skrzyzowaniu".
    > Co by wymagalo migania przed wjazdem na s.o.r.o, jesli sie na nim
    > zamierza skrecic "w lewo".
    >
    > Ale nie wiem - zmienili, czy mi sie wydawalo ...
    > albo pomylilo mi sie z 22.2 - kierujacy obowiazany jest zblizyc sie do
    > srodka lub lewej krawedzi jezdni, jesli zamierza skrecic w lewo ... a
    > czemu nie przed rondem ? Nadinterpretuje ?
    >
    > J.

    Tu jest trochę o historii sygnalizowania skrętu i problemie ronda.
    http://prawko-torun.pl/jak-prawidlowo-uzywac-kierunk
    owskazu

  • 22. Data: 2016-12-09 21:10:50
    Temat: Re: Ważny wyrok WSA
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 9 Dec 2016 14:51:58 +0100, t-1 napisał(a):

> [...]
    ezdzamy-bez-wlaczania-lewego-kierunkowskazu---wyrok-
    WSA-w-Gliwicach.html#ap-1

    > W Polsce nie ma prawa precedensu.
    > Ten wyrok dotyczy konkretnego przypadku i ronda.

    Tak zupełnie po prawdzie sprawa dotyczy tego, że nie należało uwalić
    egzaminowanego za niewłączenie kierunkowskazu w lewo na rondzie.

    Inna sprawa że faktycznie to mruganie lewym to niewiem komu i jaką
    informację niesie.

    Jeszcze o ile gdyby się umówić że prawy kierunek zawsze oznacza że ktoś
    zjedzie pierwszym zjazdem mogłoby informację nieść, to lewy już naprawdę
    niewielką.

  • 23. Data: 2016-12-09 21:15:26
    Od: "Senko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    ,75y,331.43h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1svF-nSehILqC1dee
    LyrGsZQ!2e0!7i13312!8i6656

    > A zjeżdżając (prosto) prawy?

    To już teraz wiesz jak używać kierunkowskazów ?
    bo sam podałeś ten link :

  • 24. Data: 2016-12-10 09:52:49
    Temat: Re: Ważny ... włączyć lewy.
    Od: "Senko" <j...@w...pl>

> [...]
    LyrGsZQ!2e0!7i13312!8i6656

    > jadący środkowym pasem a skręcając w lewo ma włączyć lewy kierunkowskaz

    Tak, ma włączyć lewy kierunkowskaz.
    Tam są pasy wyznaczone.Zmieniasz kierunek z jazdy na wprost
    na jazdę w lewo, więc trzeba włączyć lewy kierunkowskaz.

  • 25. Data: 2016-12-10 09:53:59
    Temat: Re: Ważny ... nie trzeba.
    Od: "Senko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    ,75y,331.43h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1svF-nSehILqC1dee
    LyrGsZQ!2e0!7i13312!8i6656

    > A zjeżdżając (prosto) prawy?

    Tam są pasy wyznaczone.
    Jadąc prosto nie zmieniasz kierunku, więc nie trzeba włączać kierunkowskazu.

  • 26. Data: 2016-12-10 16:52:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    t-1 wrote:

> [...]
    LyrGsZQ!2e0!7i13312!8i6656

    > jadący środkowym pasem a skręcając w lewo ma włączyć lewy kierunkowskaz

    przede wszystkim to nie powinno być oznaczone jako rondo

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2016-12-10 20:42:28
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]

    "klasycznym rondem" bo na nim nie skręcasz w lawe, z takiego skrzyżowania skręca się
    tylko w prawo, zawsze.
    ,75y,71.09h,75.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBeVTTMuP_uEn-
    fwCJKt3mg!2e0!7i13312!8i6656

    > To jest błędne oznakowanie.

    Biorąc pod uwagę wyrok tak sobie, ZTM może se skręcać w lewo (pewnie nie
    robia tego ze względu na długośc pojazdu), dopiero to jest błędne, bo
    powinien być nakaz jazdy w prawo

    https://goo.gl/maps/Z6DyCWcPRLz

    I najlepsze jest to, że wcale nie trzeba w Nowy świat jechać, można zawrócić
    (pojechac w Aleje) , albo pojechać w Smolną :)

    Oj, widział ktoś sąd zawisły od rozumu?!

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2016-12-10 20:51:43
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Senko w

    > Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    ,75y,331.43h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1svF-nSehILqC1dee
    LyrGsZQ!2e0!7i13312!8i6656

    > Tak, ma włączyć lewy kierunkowskaz.

    Zgodnie z wyrokiem sądu jest to źle oznakowane -- wszystkie pasy powinny być
    oznakowane przed skrzyżowanie jako do jazdy na wprost (ewentualnie prawy
    dodatkowo do jazdy w prawo)i dopiero po minięciu "zjazdu: w prawo lewy pas
    można oznaczyć, że jest wyłącznie do jazdy na wprost, środkowy, że do skrętu
    w prawo i jazdy na wprost, prawy, do jazdy na wprost

    > Tam są pasy wyznaczone.Zmieniasz kierunek z jazdy na wprost
    > na jazdę w lewo, więc trzeba włączyć lewy kierunkowskaz.

    Zdanie sądu niezawisłego od rozumu jest odmienne! ;P

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2016-12-10 20:57:03
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    masti w

    > przede wszystkim to nie powinno być oznaczone jako rondo

    Ciekawe co byś zrobił na miejscu seata, gdyby wyłaczyli światła i znikli
    C-12, ale zostawili A-7, a Ci z Kasprzaka by jechali, jechali, jechali...

    --
    'Tom N'

  • 30. Data: 2016-12-10 23:33:45
    Od: "Senko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "007" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.161210.invalid...

> [...]
    > skrętu
    > w prawo i jazdy na wprost, prawy, do jazdy na wprost

    > Zdanie sądu niezawisłego od rozumu jest odmienne! ;P

    Popieprzyły ci się skrzyzowania i wyroki.