  • 1. Data: 2009-03-13 20:12:17
    Temat: DIGITIZER w M800 Watch Mobile - czy da się uratować?
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Mam pytanie do osob, ktore zajmuja sie wymiana digitizerow. Mam problem z
    digitizerem w telefonie M800 Watch Mobile. Mianowicie "chcaco" zostala
    oddzielona jedna czesc digitizera od wyswietlacza, poniewaz nie dzialala
    poprawnie i bylo przesuniecie 2 mm przez delikatne podluzne wgniecenie od
    czestego uzywania suwaka kontaktow w fonie... (na dzien dzisiejszy wiem, ze
    wystarczyloby wykalibrowac panel dotykowy). W chwili obecnej nie jest
    dostepny zakup takowego digitizera.
    1. Czy istnieje warsztatowy sposob na przywrocenie zywotnosci tego panela
    dotykowego?
    2. Na czym polega jego dzialanie fizycznie?
    3. Czy pomiedzy warstwa wyswietlacza a folia jest proznia?
    4. Czy sklejenie spowrotem po brzegach warstw musi byc odpowiednim klejem?

    Prosze o pomoc. W necie nic nie pisza, a serwisy nie maja czesci i nie
    podejma sie takowej naprawy.

    BSE

  • 2. Data: 2009-03-13 21:40:09
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-13 21:12:17 +0100, "Bodzio SE" <b...@v...pl> said:

    > i bylo przesuniecie 2 mm przez delikatne podluzne wgniecenie od
    > czestego uzywania suwaka kontaktow w fonie... (na dzien dzisiejszy
    > wiem, ze wystarczyloby wykalibrowac panel dotykowy).

    Niezupełnie. Nawet po kalibracji mogłoby to powodować nieliniowość w
    geometrii digitizera. Młodzika z niego nie zrobisz.

    > 1. Czy istnieje warsztatowy sposob na przywrocenie zywotnosci tego
    > panela dotykowego?
    Ja bym ocenił rokowania na poziomie 10%. I to raczej rozumiane jako
    przywrócenie do żywota jakiegokolwiek, co nie oznacza że akceptowalnego.
    Zależy też czy przy oddzielaniu nie poodrywałeś napylonej metalizacji
    (lupa i oglądaj). No i doprowadzenia z taśmy...

    > 2. Na czym polega jego dzialanie fizycznie?
    przeważnie 2 siatki rezystancyjne, w osi X i Y

    > 3. Czy pomiedzy warstwa wyswietlacza a folia jest proznia?
    nie.

    > 4. Czy sklejenie spowrotem po brzegach warstw musi byc odpowiednim klejem?
    Ano odpowiednim. Najczęściej są akrylowe.
    Nie możesz kleić na pewno korozyjnym (odpada spora część epoxy) i nie
    parującym (odpada cyjanopan), nie może być za niska lepkość, żeby siły
    kapilarne nie wsiorbały kleju na pół ekranu... No i liczy się też
    zachowanie odpowiedniego równego dystansu obu powierzchni. Ogólnie
    rzecz biorąc rezultat niełatwy do osiągnięcia, choć nie ma rzeczy
    niemożliwych.

    > Prosze o pomoc. W necie nic nie pisza,

    bo rozprutego digitizera się zwykle nie naprawia.

    > a serwisy nie maja czesci i nie podejma sie

    Jeszcze powiedz jakiego typu jest to digitizer? zintegrowny z obudową?
    jeśli nie, to można spróbować znaleźć zamiennik. Jeśli zintegrowany, to
    klapa.

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-03-13 22:06:15
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

> [...]
    >
    > --
    > DJ
    >
    > PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu

    Dziekuje za bardzo pouczajace odpowiedzi.

    W odpowiedzi na ostatnie pytanie odpowiadam. Niestety jest zintegrowany z
    wyswietlaczem. Napylona jest na wyswietlaczu jedna warstwa metalizacji.
    No to mam problem...juz nie chodzi o sam zegarek, tylko o kontakty, ktore sa
    w fonie, a nie byly zapisane na karcie. A moze nie do konca sa stracone :p
    ...musze tylko kumpla namowic na pozyczenie bratniego zegarka no i wiadomo
    Proby naprawy w moich warunkach padly "trupem" ....przyklejenie "prawie
    idealnie" na dosc cienkiej warstwie silikonu nie pomogly. (moze tu duza
    role gra odstep) ...ale nie bede juz tym sie zamartwial.

    Dziekuje jeszcze raz za pomoc.