  • 11. Data: 2021-04-29 09:23:07
    Temat: Re: Windy szlag trafił
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A kto by się przejmował?

    -----
    > a w mieszkaniach to już nic?

  • 12. Data: 2021-04-29 16:27:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 16:39:11 +0200, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    odzila-blisko-160-wind-w-calej-lodzi/59xf803,30bc105
    8

    > Transformatory są na podstacjach {średnie napięcie} -> {niskie
    > napięcie}. Nic nie pisałem o transformatorach w maszynowniach.

    Ale oni pisali.

    Pomylka, niezrozumienie?
    Transformatory sa dosc odporne, krotkie przepiecie tego nie uszkodzi.

    J.

  • 13. Data: 2021-04-29 16:34:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 17:50:13 +0200, Irek.N. wrote:

    > W dużych "blokach" są 3 windy, czyli ucierpiały 54 bloki zakładając że
    > padły wszystkie i że były to tylko tego typu bloki. 54 bloki to nawet
    > nie osiedle, to miasto, albo duża dzielnica bardzo dużego miasta. Nie ma
    > szansy, aby zasilanie było z jednego GPZ-a.

    No, u mnie na winde przypada z 80 osob, 160 wind ~13 tys osob ...
    osiedle. Niezbyt duze.
    A tu jawnie pisza, ze cztery osiedla ..

    > Poza tym dlaczego akurat tylko windy, a w mieszkaniach to już nic?

    Otoz to ..

    > Tyle to dziennikarstwo onetowe warte.

    No ale ... mowisz, ze nie wcale usterki, czy to tylko 16 wind, a nie
    160 ?

    Aczkolwiek w tytule
    "Awaria uszkodziła blisko 160 wind w całej Łodzi"

    To w koncu 4 osiedla czy "w calej Lodzi" ?

    Zenek - Zenek jest z Lodzi, niech napisze jak jest.

    J.

  • 14. Data: 2021-04-29 18:57:40
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.04.2021 16:27, J.F wrote:

    > Transformatory sa dosc odporne, krotkie przepiecie tego nie uszkodzi.

    Krótkie przepięcie spali bezpiecznik, ale długotrwałe nadnapięcie stopi
    termik, a jeśli go nie ma to transformator.

    Ostatnio właśnie jest z tym jakaś plaga - ze 3 tej wiosny już wymieniłem
    - małe trafa 20-40VA. Podejrzewam, że panosząca się coraz bardziej
    fotowoltaika robi swoje, albo rosnące harmoniczne.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2021-04-29 20:14:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.04.2021 16:34, J.F wrote:
    > To w koncu 4 osiedla czy "w calej Lodzi" ?

    Przypuszczam, że jest to taka metafora na "rozsiane po obszarze miasta
    Łodzi". Można wtedy napisać "w całej" czego nie należy rozumieć jako
    "wszystkie windy w Łodzi".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2021-04-30 01:21:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 29 kwietnia 2021 o 16:34:37 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > "Awaria uszkodziła blisko 160 wind w całej Łodzi"
    >
    > To w koncu 4 osiedla czy "w calej Lodzi" ?
    >
    > Zenek - Zenek jest z Lodzi, niech napisze jak jest.

    Nie ma w domu windy. Nic nie wiem.

  • 17. Data: 2021-04-30 09:58:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Apr 2021 18:57:40 +0200, Mirek wrote:

    > Krótkie przepięcie spali bezpiecznik, ale długotrwałe nadnapięcie stopi
    > termik, a jeśli go nie ma to transformator.

    A jesli to konstrukcja sprzed paru dekad - to pewnie nie ma..

    no ale dlugotrwale nadnapiecie i 160 wind polecialo "jednoczenie"?
    Musialo byc dosc spore, i przez pare godzin.
    No coz - moze i koparka zero urwala ... ale chyba na NN a nie SN.

    > Ostatnio właśnie jest z tym jakaś plaga - ze 3 tej wiosny już wymieniłem
    > - małe trafa 20-40VA. Podejrzewam, że panosząca się coraz bardziej
    > fotowoltaika robi swoje, albo rosnące harmoniczne.

    Z ciekawosci mozesz sprawdzic napiecie w sieci.
    Na niewielkie nadnapiecie powinny byc odporne, chyba, ze Chinczyk
    projektowal na 220V ...
    Harmoniczne ... czy nie powinny byc w miare niegrozne?

    Hm, oscyloskop podlaczyc i sprawdzic?

    A tu w dodatku srodek miasta, do najblizszej PV raczej daleko..

    J.

  • 18. Data: 2021-04-30 10:00:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Apr 2021 20:14:53 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > Przypuszczam, że jest to taka metafora na "rozsiane po obszarze miasta
    > Łodzi". Można wtedy napisać "w całej" czego nie należy rozumieć jako
    > "wszystkie windy w Łodzi".

    Wygladaja mi te osiedla na obok siebie ... to chyba przesada rozciagac
    na "rozsiane po calej Lodzi".

    J.

  • 19. Data: 2021-04-30 15:16:13
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 30.04.2021 o 09:58, J.F pisze:
    > No coz - moze i koparka zero urwala ... ale chyba na NN a nie SN.

    Już było pisane, że 160 wind raczej nie wisi na jednym zerze NN.

    --
    SW3

  • 20. Data: 2021-04-30 16:32:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A może poleciały falowniki?
    Bo wspólnoty i spółdzielnie masowo kompensują moc bierną falownikami.

    -----