  • 21. Data: 2021-04-30 17:29:44
    Temat: Re: Windy szlag trafił
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Apr 2021 16:32:30 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > A może poleciały falowniki?
    > Bo wspólnoty i spółdzielnie masowo kompensują moc bierną falownikami.

    Ale takimi od wind ?

    Bo ze winda moze byc na falowniku, to jasne.
    Tylko czy da sie uzyc do kompensacji?

    Ale nadal - co to za usterka, ze polecialy falowniki ?

    > -----

    J.

  • 22. Data: 2021-04-30 20:25:12
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.04.2021 09:58, J.F wrote:

    > Z ciekawosci mozesz sprawdzic napiecie w sieci.

    Musiałbym jakiś rejestrator podłączyć - jak tam byłem to było dobre.

    > Hm, oscyloskop podlaczyc i sprawdzic?

    J.w.
    A skąd mam wiedzieć jakie LED-y sąsiad klienta włącza po dobranocce albo
    do ilu ma podkręcony falownik od PV?

    BTW: widziałem często w sterownikach przemysłowych trafa na 400V -
    ostatnio w jakiejś pile w tartaku.
    Czemu to ma służyć oprócz podrożenia konstrukcji i utrudnienia naprawy?

    --
    Mirek.

  • 23. Data: 2021-04-30 22:53:02
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > BTW: widziałem często w sterownikach przemysłowych trafa na 400V -
    > ostatnio w jakiejś pile w tartaku.
    > Czemu to ma służyć oprócz podrożenia konstrukcji i utrudnienia naprawy?

    Potanienia
    W dużych maszynach ciągniesz cztery przewody: Trzy fazy i PE
    W maszynie brak N.
    Aby uzyskać 230V lub 24 możesz wykorzystać dwie fazy = 400V

    Są jeszcze większe maszyny, tam można PEN rozdzielić na PE i N ale i tak
    dają trafa - to już groszowe sprawy.

    --
    Desoft

  • 24. Data: 2021-05-01 10:20:16
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Poza tym dlaczego akurat tylko windy, a w mieszkaniach to już nic?
    >
    > Tyle to dziennikarstwo onetowe warte.

    Bo pewnie windy były ubezpieczone :)

    Zawsze to kilka baniek się przyda na drobne wydatki, nie?

  • 25. Data: 2021-05-03 11:33:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

> [...]
    > ostatnio w jakiejś pile w tartaku.
    > Czemu to ma służyć oprócz podrożenia konstrukcji i utrudnienia naprawy?

    Bardzo często urządzenia są zasilane 4-przewodowo 3L+PE, bez N.

    --
    Best regards,
    RoMan