  • 1. Data: 2012-08-01 22:45:33
    Temat: Wtrysk vs. gaznik - jakie problemy?
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    Witajcie,

    Zastanawiam sie (i licze, ze mi w tym pomozecie) jak wyglada awaryjnosc
    silnikow (jako ogol) z wtryskiem i bez.

    Wiadomo, ze jak jest wtrysk, to jest sterownik, jak jest sterownik, to
    jest elektronika - a to kolejny element, ktory moze sie zepsuc.
    No i wtrysk jest "pozniejszy" wiec .... wszystkie pierdy zwiazane z
    dopalaniem spalin, ekologia i innymi szitami ;)

    Pytanie jak z diagnostyka? Serwisowaniem wtryskow. Bo zakladam, ze nie
    ma odb2 jak w przypadku puszek?

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 2. Data: 2012-08-02 09:51:13
    Temat: Re: Wtrysk vs. gaznik - jakie problemy?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w

    > Pytanie jak z diagnostyka? Serwisowaniem wtryskow. Bo zakladam, ze nie ma
    > odb2 jak w przypadku puszek?

    nie ma OBD2, bo przepisy tego nie nakazały.

    Gaźnik to przeżytek - smród spalin. Lepszy wtrysk. Serwisować nie
    potrzebowalem

  • 3. Data: 2012-08-02 09:56:02
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-08-02 09:51, Arbiter pisze:

    > Ga?nik to prze?ytek - smr?d spalin.

    Znaczy spaliny z wtryskowego nie smierdza ?? WOW !

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2012-08-02 10:01:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-08-02, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > nie ma OBD2, bo przepisy tego nie nakaza?y.
    >
    > Ga 1/4 nik to prze?ytek - smród spalin. Lepszy wtrysk. Serwisowaae nie
    > potrzebowalem

    Napisz o tym cos wiecej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-08-02 10:06:46
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Mikolaj Jopczynski napisał(a):
    > Zastanawiam sie

    A nie lepiej wreszcie cos kupic i zaczac jezdzic? Po co stwarzasz
    wyimaginowane problemy? I czemu juz nie masz kolejnej tedeemki? Mam duzo
    pytan do takich nowych precli, chyba zaloze wam fanpejdza.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 6. Data: 2012-08-02 10:33:09
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-01 22:45, Mikolaj Jopczynski pisze:
    > Witajcie,

    czesc

    > Zastanawiam sie (i licze, ze mi w tym pomozecie) jak wyglada awaryjnosc
    > silnikow (jako ogol) z wtryskiem i bez.

    Podzial jest inny, psujace sie kawasaki i cala reszta! ;)

    > Wiadomo, ze jak jest wtrysk, to jest sterownik, jak jest sterownik, to
    > jest elektronika - a to kolejny element, ktory moze sie zepsuc.

    W gazniku moze Ci sie podziurawic membrana, moze Ci sie wyrobic
    zaworek/gniazdo itd itp.
    Wszystko sie psuje.

    > No i wtrysk jest "pozniejszy" wiec .... wszystkie pierdy zwiazane z
    > dopalaniem spalin, ekologia i innymi szitami ;)

    No i ze zmniejszonym (czasami sporo) spalaniem oraz lepsza reakcja na gaz.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 7. Data: 2012-08-02 10:34:58
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-08-01 22:45, Mikolaj Jopczynski pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Zastanawiam sie (i licze, ze mi w tym pomozecie) jak wyglada awaryjnosc
    > silnikow (jako ogol) z wtryskiem i bez.

    tak samo. Tyle ze do gaznikow trzeba czesciej zagladac.

    > Wiadomo, ze jak jest wtrysk, to jest sterownik, jak jest sterownik, to
    > jest elektronika - a to kolejny element, ktory moze sie zepsuc.

    Zdarza sie to bardzo rzadko. Na tyle rzadko ze problem mozna pominac.
    Problemem bywa intalacja elelektryczna jesli jakis domorosly
    elektromechanik pchal w nia swoje brudne paluchy.

    > No i wtrysk jest "pozniejszy" wiec .... wszystkie pierdy zwiazane z
    > dopalaniem spalin, ekologia i innymi szitami ;)

    Nie ma dopalania. Jest sonda (sondy) lambda i, coraz czesciej,
    katalizator. Sprawia to czesto problem przy wymianie kompletnego
    wydechu. Ale od czego o2-eliminator...

    > Pytanie jak z diagnostyka? Serwisowaniem wtryskow. Bo zakladam, ze nie
    > ma odb2 jak w przypadku puszek?

    Nie ma odb ale w przypadku wielocylidrowych wtryskowcow trzeba od czasu
    do czasu synchronizowac przepustnice. Najslabszym elementem ukladu
    bywaja sondy lambda i wysokocisnieniowe pompy paliwa. No i mnie
    osobiscie wkurwia ciagle bzyczenie pompy paliwa. I te beznadziejnie
    wysokie wolne obroty.

  • 8. Data: 2012-08-02 10:36:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-08-02, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Podzial jest inny, psujace sie kawasaki i cala reszta! ;)

    Zjadlo Ci "nie" przed "psujace".

    > W gazniku moze Ci sie podziurawic membrana, moze Ci sie wyrobic
    > zaworek/gniazdo itd itp.
    > Wszystko sie psuje.

    Jak sie ma myszy w garazu to moze sie podziurawic.

    > No i ze zmniejszonym (czasami sporo) spalaniem oraz lepsza reakcja na gaz.

    Pokaz mnie >= litra na wtrysku ktory w trasie do 150-160 spali 5,5l w dwie
    osoby + bambetle. Ile pali haja w takich warunkach?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2012-08-02 10:47:06
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-08-02 10:36, AZ pisze:

    > Pokaz mnie >= litra na wtrysku ktory w trasie do 150-160 spali 5,5l w dwie
    > osoby + bambetle.

    Buell Ulysses. Solo pali ok 5 litrow, we dwie osoby + pelne kufry 5,5 do
    5,7. Predkosci nielegalne.

  • 10. Data: 2012-08-02 10:52:08
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-02 10:36, AZ pisze:

    > Zjadlo Ci "nie" przed "psujace".

    ha ha ha
    Dobry zart, tymfa wart!

    > Pokaz mnie >= litra na wtrysku ktory w trasie do 150-160 spali 5,5l w dwie
    > osoby + bambetle.

    Ty, a skad ja moge wiedziec ktory plastikowy liter spali 5,5 ?
    Z tego co pamietam to st955 palil niewiele jak na predkosci ktorymi sie
    poruszalem po autobanie, ale nie przypomne se ile to bylo.
    Zreszta do takich porownan trzeba brac ten sam model i jeden z
    gaznikiem, a drugi z wytryskiem.
    Zerknij na spalanie wiaderka na gaznikach i na wytrysku. Jest tez
    pegaso/f650gs ale tu jest jeszcze inna liczba zaworow wiec nie wiem czy
    bedzie to miarodajne.
    Tego bylo wiecej i te ktorymi sie interesowaly mialy nizsze spalanie na
    wytrysku.

    > Ile pali haja w takich warunkach?

    a one byly robione w wersji gazniki i wtrysk ? Jesli tak to poszukaj
    danych o spalaniu i sie podziel :))

    pozdr
    newrom