    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Date: Sat, 15 Jan 2022 16:20:03 +0100

    Cześć.

    Muszę zrobić sobie solidny UPS, na kilka godzin pracy pompy C.O.

    Mogę kupić gotowca, ale jakoś mnie to nie specjalnie finansowo się widzi.

    Zamiast tego zastanawiam się, czy nie zabrać normalnego akku
    samochodowego, ładowarkę do niego i przetwornicę 230V. Dodatkowo mam
    kilka urządzeń zasilanych z 12-14V wiec mógłbym je zabrać wprost z
    wyprowadzeń. Moce niewielkie, pewnie koło 100W max, czyli koło 10A.

    Więc szybkie pytanie:

    Zakładając że poskładam sobie taki samodzielnie, z akku smochodowego,
    dobrze by było mieć jakieś zabezpieczenie na samym akku które odetnie go
    kiedy spadnie za nisko napiecie. Taki BMS. Są takie na akku kwasowych?
    Szybkl przeczesuje net i nie widzę. Miałem nadzieje że do kamperów takie
    znajdę, ale kamperowcy migrują na LiFePO4.

    Są jakieś zgrabne przetwornice do instalowania w skrzynkach, do pracy
    ciągłej?

    Co należało by użyć, do ładowania akku, co nie tylko nałąduje akku, ale
    i wyciągnie 10A pracy ciągłej? Znowu: sa jakieś gotowce?

    Zależy mi na online, czyli bez przekaźnika AC->AC i poskładanego
    samodzielnie.

    No chyba że znajdą się gotowe i tanie moduły zawierajace w środku
    wszystko co potrzebne, ale to chyba utopia.