  • 11. Data: 2022-01-15 23:18:56
    Temat: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.01.2022 o 23:08, heby pisze:

    > https://www.electricaltechnology.org/2020/05/differe
    nce-between-online-ups-offline-ups.html

    Nodobra, to co proponuję jest in=out czyli działa bez przekaźnika.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 12. Data: 2022-01-15 23:33:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > https://www.electricaltechnology.org/2020/05/differe
    nce-between-online-ups-offline-ups.html

    No to od początku (najebałem/sobota/mamprawo :)się ale kontroluję)

    Masz mieć jakieś trafo z DC z wydajnością <10A (normalnie to panel PV)

    Kupujesz PWM 20A od panelu bo MPPT Ci niepotrzebne.
    PWM ma w sobie kontrolę przed przeładowaniem, jest na MOSFET i ma
    kontrolę przed nadmiernym rozładowaniem.
    Przykład:
    https://allegro.pl/oferta/solarny-regulator-ladowani
    a-pwm-lcd-usb-12-24v-20a-11331969702

    Kupujesz akumulator, przetwornicę 200W kabelki, wtyczki. To wszystko.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 13. Data: 2022-01-15 23:37:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/01/2022 23:33, LordBluzg(R) wrote:
    > Kupujesz PWM 20A od panelu bo MPPT Ci niepotrzebne.
    > PWM ma w sobie kontrolę przed przeładowaniem, jest na MOSFET i ma
    > kontrolę przed nadmiernym rozładowaniem.

    Super. A z czego go zasilam, aby ładował akku?

    Tzn wiem z czego. Z zasilacza. Tylko po co wtedy ten PWM ;)

  • 14. Data: 2022-01-15 23:44:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.01.2022 o 23:37, heby pisze:

    > Super. A z czego go zasilam, aby ładował akku?

    No z trafa z DC o wydajności 10A, pisałem, wyciąłeś. Musisz jakiś
    śmietnik odwiedzić albo dokupić na Allegro. Nie musi być stabilizowany.

    Mam linka podać czy jak?

    > Tzn wiem z czego. Z zasilacza. Tylko po co wtedy ten PWM ;)

    PWM pilnuje ładowania i rozładowania. Używasz go jak KONTROLERA, żeby
    oszczędzał aku :)

    Ja się najebauem ale ty?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 15. Data: 2022-01-15 23:56:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/01/2022 23:44, LordBluzg(R) wrote:
    > No z trafa z DC o wydajności 10A, pisałem, wyciąłeś. Musisz jakiś
    > śmietnik odwiedzić albo dokupić na Allegro. Nie musi być stabilizowany.

    No wiec to wiem. Szukam takiego czegoś, co nie wymaga tego dodatku w
    postaci zasilacza udającego panel.

    > PWM pilnuje ładowania i rozładowania. Używasz go jak KONTROLERA, żeby
    > oszczędzał aku :)

    I nie ma takich gotowców, mających na wlocie 230V, tylko trzeba robić
    druciarstwo z osobnego zasilacza?

    Jeśli tak jest, to trudno, niech to będzie mój "BMS". Zastanawię się,
    czy warto.

  • 16. Data: 2022-01-16 00:09:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.01.2022 o 23:56, heby pisze:

    > No wiec to wiem. Szukam takiego czegoś, co nie wymaga tego dodatku w
    > postaci zasilacza udającego panel.

    A czym chcesz ładować aku? Wlewać naładowany elektrolit? :D Musi być
    coś, co udaje panel. Najlepiej jakieś trafo albo wulgarny "prostownik
    transformatorowy"...w sumie to samo ale drożej i nie zapomnij o kondziu
    równolegle. Jakieś 1000mikro/25V

    > I nie ma takich gotowców, mających na wlocie 230V, tylko trzeba robić
    > druciarstwo z osobnego zasilacza?

    No są ale to kosztuje 600zł. Zobacz Volt Polska i osobne aku.
    Link? Kurwamać, nodobra.

    https://voltpolska.pl/zasilanie-awaryjne/sinus-pro-5
    00-e-12230v-350500w-zasilacz-awaryjny.html

    > Jeśli tak jest, to trudno, niech to będzie mój "BMS". Zastanawię się,
    > czy warto.

    Warto, jakieś 50% oszczędzisz ale jak chcesz mieć ładnie to kup z Volta.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 17. Data: 2022-01-16 00:21:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2022 00:09, LordBluzg(R) wrote:0
    > A czym chcesz ładować aku?

    Liczyłem na podobny regulator zasilany nie "z panelu", ale z 230V.

    Widziałem kiedyś coś podobnego w mini racku sieciowym, moduł ładujący
    akku żelowe był zupełnie osobny, względem przetwornicy, zasilany wprost
    z 230V. Niestety producenta nie pamiętam, choć pewnie był drogi.

    > No są ale to kosztuje 600zł.

    OK, sprawdze, dzięki.

    To czy w ogóle uderzę w tym kierunku zależy od tego, czy całośc będzie
    dała się poskładać z tanich klocków, czy nie.

    Ostatecznie zrezygnuje z fanaberii i zostawie osobny UPS na pompę a
    osobny na kłopotliwe urządzenia. To nie jest jakiś "krytyczny" projekt,
    najzwyczaniej zastanawiam się, co zrobić z akku który mi skapnął nagle i
    zajmuje miejsce bezcelowo. Szkoa wyrzucić ma kilka razy więcej
    pojemności niż żelowy, jaki bym dostał w cenie jego złomowania.

  • 18. Data: 2022-01-16 00:36:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2022 o 00:21, heby pisze:

    > Liczyłem na podobny regulator zasilany nie "z panelu", ale z 230V.

    No trafo jest zasilane z 230V :D

    > Widziałem kiedyś coś podobnego w mini racku sieciowym, moduł ładujący
    > akku żelowe był zupełnie osobny, względem przetwornicy, zasilany wprost
    > z 230V. Niestety producenta nie pamiętam, choć pewnie był drogi.

    Na pewno drogi, bo musiał,posiadać w sobie PWM, który tutaj masz za 40zł
    jako osobny moduł.

    Dodatkowo to PWM chyba nawet jest lepsze od tego co piszesz, bo ładuje
    impulsowo, co wydłuża życie aku.

    > OK, sprawdze, dzięki.

    To ogólnie przyjęta norma do CO. Zasila się tym całe piece.

    > To czy w ogóle uderzę w tym kierunku zależy od tego, czy całośc będzie
    > dała się poskładać z tanich klocków, czy nie.

    No podałem. Fajne jest to, że jeśli Ci zdechnie jakiś moduł to
    wymieniasz moduł a nie całość.

> [...]
    > zajmuje miejsce bezcelowo. Szkoa wyrzucić ma kilka razy więcej
    > pojemności niż żelowy, jaki bym dostał w cenie jego złomowania.

    Tańszego rozwiązania i najmniej problematycznego, które podałem nie
    znam. Ten PWM w sumie to klucz całości, czyli całe zarządzanie
    ładowaniem i rozładowaniem...na dodatek ma wyświetlacz więc żadnej
    kontroli więcej nie potrzeba.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 19. Data: 2022-01-16 01:08:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2022 00:36, LordBluzg(R) wrote:
    > Ten PWM w sumie to klucz całości, czyli całe zarządzanie
    > ładowaniem i rozładowaniem...na dodatek ma wyświetlacz więc żadnej
    > kontroli więcej nie potrzeba.

    Ja wiem, że takie "sterowniki", używane w kamperach, najczęsciej po
    miesiącu/dwóch, są wymieniane na coś lepszego.

    Podobno te sterowniki w środku nie mają PWM, tylko zwiera na krótko
    panel do akku i liczy, że akku sam sobie ogarnie prądy ładowania,
    zazwyczaj wylatują w kosmos obciązone ćwiartką nominalnego prądu itd
    itp. Czy tak jest, nie wiem, ale ilość opini tego typu przytłacza, Zanim
    coś kupie, muszę niestety brać je pod uwagę i zakładać, że tanio nie
    znaczy dobrze. A to wyglada na wyjątkowo tanie i opinie ludzi ich
    używających są jednoznaczne.

    Poczytam, może jakies schematy znajdę, zastanowie się czy warto iść w aż
    tak tani złom. Pewnie nie.

  • 20. Data: 2022-01-16 01:27:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2022 o 01:08, heby pisze:

    > Ja wiem, że takie "sterowniki", używane w kamperach, najczęsciej po
    > miesiącu/dwóch, są wymieniane na coś lepszego.

    Są wymieniane na MPPT ale tylko dlatego, że współpracują z panelem,
    który produkuje energię parę godzin i trzeba go wykorzystać do cna.
    W przypadku transformatora to nie zachodzi :) Masz ciągle to samo 24/h

> [...]
    > coś kupie, muszę niestety brać je pod uwagę i zakładać, że tanio nie
    > znaczy dobrze. A to wyglada na wyjątkowo tanie i opinie ludzi ich

    Brednia na resorach. PWM to PWM możesz na YT zobaczyć jak to wygląda w
    środku i są dostępne schematy.

    > Poczytam, może jakies schematy znajdę, zastanowie się czy warto iść w aż
    > tak tani złom. Pewnie nie.

    Pewnie tak :)
    --
    LordBluzg(R)