  • 71. Data: 2022-01-18 09:31:59
    Temat: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.01.2022 12:58, heby wrote:
    > Mam kominek z płaszczem i ogólnie wyłaczenie pompy c.o. nawe na mniej
    > niż godzinę jest lekką katastrofą (tak, są zabezpieczenia, ale mimo to
    > wole mieć przepływ czynnika).

    A jakieś prądnicy parowej do kominków nie robią, żeby to to potrafiło
    samodzielnie ogarniać swoje awaryjne potrzeby?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 72. Data: 2022-01-18 09:39:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.01.2022 04:19, sundayman wrote:

    > Ja mam 2 takie zestawy - jeden większy ( SINUSPRO 3000 + 4 akumulatory
    > 100Ah ) do pompy w studni i drugi mniejszy do pieca gazowego i pompy
    > C.O. właśnie.

    Ta pompa w studni to jaki ma pobór? Bo tak się zastanawiam, że pewnie
    2-3 krotnym zapasem dobrałeś (żeby uwzględnić starzenie się akumulatorów).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 73. Data: 2022-01-18 10:06:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 09:31:59 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > A jakieś prądnicy parowej do kominków nie robią, żeby to to potrafiło
    > samodzielnie ogarniać swoje awaryjne potrzeby?

    Pewnie nie, bo to jednak drogo i duza komplikacja - uklad olejowy itp.

    Natomiast ... obieg grawitacyjny nie zadziala?

    J.

  • 74. Data: 2022-01-18 10:21:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/01/2022 10:06, J.F wrote:
    > Natomiast ... obieg grawitacyjny nie zadziala?

    Mało kto ma kominek w piwnicy. A całkiem serio - nie. Musiałbym mieć z
    kominka rury prosto do góry. W przypadku większości instalacji
    kominkowych - to nie ma sensu z uwagi na lokalizację. A parterowym, to
    dostaniesz obieg tyle, co kot napłakał.

  • 75. Data: 2022-01-18 10:42:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 10:21:24 +0100, heby wrote:

    > Mało kto ma kominek w piwnicy. A całkiem serio - nie. Musiałbym mieć z
    > kominka rury prosto do góry.

    Nie jest to obowiazkowe, ale owszem - kawalek do gory musi byc.

    > W przypadku większości instalacji
    > kominkowych - to nie ma sensu z uwagi na lokalizację. A parterowym, to
    > dostaniesz obieg tyle, co kot napłakał.

    A masz parterowy, czy jest co ogrzewac na gorze?

    J.

  • 76. Data: 2022-01-18 11:00:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/01/2022 10:42, J.F wrote:
    > A masz parterowy, czy jest co ogrzewac na gorze?

    Rurki musiały by iśc z kominka prosto na górę i tam odchodzić do
    kaloryferów. Technicznie do zrobienia, o ile ktoś gustuje w rurkach C.O.
    np. na środku korytarza.

    Najzwyczajniej, sposób rozprowadzania zasilania kaloryferów (w podłodze)
    jest słabo kompatybilny z grawitacją. Pradę mówiąc, należało by
    zaprojektować dom z myślą o takim rozprowadzeniu ciepła z kominka.

    Zdecydowana większosc kominków z płaszczem, jak widziałem, nie ma rur
    "do góry". Rury idą w podłogę albo ścianę i łaczą się gdzies daleko z
    C.O. Na grawitację nie ma szans.

  • 77. Data: 2022-01-18 21:23:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2022 o 17:55, LordBluzg(R) pisze:

    > Jest tam generator, który otwiera i zamyka MOSFET w cyklach
    > (ok 100-400Hz)

    Taki głębszy resercz zrobiłem ale 100% dokumentu na to nie ma.

    Te chińskie PWM mają podobno 10kHz. Musiałbym kiedyś sprawdzić.
    https://www.electroschematics.com/primer-solar-charg
    e-controls/

    W sumie dla mnie mało istotne bo swoją robotę robią.

    Tam siedzi całkiem fajny procesor (pod wyświetlaczem) który kontroluje
    cały proces ładowania. Pomiar stanu naładowania aku, jego pojemność,
    rodzaj, temperaturę (nie myl z temperaturą otoczenia) itp czyli
    najważniejsze parametry, których nie uświadczysz w zasilaczach
    buforowych ani w UPSach tradycyjnych.
    https://youtu.be/I1hrWOP7WYA?t=241

    --
    LordBluzg(R)