  • 21. Data: 2022-01-16 04:19:39
    Temat: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Polecam zasilacze SINUSPRO.

    Ja mam 2 takie zestawy - jeden większy ( SINUSPRO 3000 + 4 akumulatory
    100Ah ) do pompy w studni i drugi mniejszy do pieca gazowego i pompy
    C.O. właśnie.

    Ten mniejszy zestaw to SINUSPRo 1500 + jeden akumulator 100Ah.
    Miałem akurat taki wolny zasilacz więc go tu dałem, ale 1500W to
    zdecydowanie za dużo do tego celu.

    SINUSPRO 500E spokojnie da radę. Toto kosztuje 370zł z tego co widzę na
    allegro. Akumulator 100Ah AGM to jakieś 500-600 zł.

    I masz temat załatwiony jak należy, bez kombinowania.

  • 22. Data: 2022-01-16 04:27:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I masz temat załatwiony jak należy, bez kombinowania.

    Aha, one nie są ONLINE. Zapomniałem.

  • 23. Data: 2022-01-16 11:03:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2022 o 01:08, heby pisze:

    > Podobno te sterowniki w środku nie mają PWM, tylko zwiera na krótko
    > panel do akku i liczy, że akku sam sobie ogarnie prądy ładowania,

    Nie. Miałem taki i kiedy ustawiłem 13,8V jako graniczne napięcie i
    akumulator się naładował, to napięcie przed PWM było ok 20V (tyle ma
    panel) i ładowania już nie było, czyli nie przeładujesz aku.
    Ograniczeniem prądu ladowania w sumie zajmuje się tutaj trafo, które
    należy dobrać do akumulatora w sensie napięcia i prądu ale w pracy
    buforowej, która będzie głównym statusem nie ma jakiegoś przekroczenia
    prądu ładowania. Przy 100% wyładowanym akumulatorze, całość będzie się
    zachowywała analogicznie jak podczas ładowania prostownikiem, czyli
    początkowy prąd będzie duży ale za chwilę spadnie. Nie szkodzi to
    akumulatorowi, w samochodzie jest podobnie.

    Możesz kupić nawet PWM z amperomierzem, żebyś wiedział/widział prąd
    ładowania albo zainstalować amperomierz/woltomierz przed PWM (ja tak
    mam) ale z panelem więc wiem co piszę.

    > zazwyczaj wylatują w kosmos obciązone ćwiartką nominalnego prądu itd
    > itp. Czy tak jest, nie wiem, ale ilość opini tego typu przytłacza,

    Najczęściej opisują to lajkoniki, które nie wiedzą jak dokonać pomiaru :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 24. Data: 2022-01-16 13:47:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Jan 2022 23:06:12 +0100, heby napisał(a):

    > Ponieważ z tego samego UPSa mógłby być zasilany router. Spradziłem -
    > resetuje się przy przełaczeniu AC->AC w standardowych UPSach (mam takie
    > 3, offline). Zasilacza, z powodów gwarancyjnych, zmienić mi nie wolno.
    >
    > (...)

    Z powodów gwarancyjnych, to ja bym wynmienił router z zasilaczem.
    Nigdy nie spotkałem się z sytuacją, że przełączenie na zasilanie bateryjne
    resetuje router, a sporo klientów miała proste UPS-y off-line.

    Tak z ciekawości - co to za router?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2022-01-16 14:03:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2022 13:47, Adam wrote:
    > Z powodów gwarancyjnych, to ja bym wynmienił router z zasilaczem.

    Poprawka. To mediakonwerter ze światłowodu do ethernetu. Niestety nie
    mam teraz jak sprawdzić producenta, najwczesniej jutro.

  • 26. Data: 2022-01-16 15:08:07
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.01.2022 14:03, heby wrote:

    > Poprawka. To mediakonwerter ze światłowodu do ethernetu. Niestety nie
    > mam teraz jak sprawdzić producenta, najwczesniej jutro.

    Te mediakonwertery z wtyczkowymi zasilaczami 5V?
    Wywal to zanim zacznie się wieszać bez powodu.

    --
    Mirek.

  • 27. Data: 2022-01-16 15:45:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2022 15:08, Mirek wrote:
    > Te mediakonwertery z wtyczkowymi zasilaczami 5V?
    > Wywal to zanim zacznie się wieszać bez powodu.

    To nie moje. Gdybym mógł, wsadziłbym tam mikrotika ze złaczem optycznym.

  • 28. Data: 2022-01-16 16:24:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2022 01:27, LordBluzg(R) wrote:
    > Brednia na resorach. PWM to PWM możesz na YT zobaczyć jak to wygląda w
    > środku i są dostępne schematy.

    https://www.youtube.com/watch?v=bLKDyqHIVyE

    Nie wiem czy to ten, ale wygląda tak samo na zewnątrz.

    W środku, poza cewką w okolicy USB od przetowrnicy 5V, nie ma indukcyjności.

    Zakładam więc, że panel jest zwierany przez tranzystory wprost do
    akumulatora i na tym to "PWM" polega, być może energia z panelu zbierana
    jest jeszcze w kondensatorze... ale nie widzę.

    Mylę się? Gdzie są schematy?

  • 29. Data: 2022-01-16 16:58:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 15.01.2022 o 23:06, heby pisze:

    > Ponieważ z tego samego UPSa mógłby być zasilany router. Spradziłem -
    > resetuje się przy przełaczeniu AC->AC w standardowych UPSach (mam takie
    > 3, offline). Zasilacza, z powodów gwarancyjnych, zmienić mi nie wolno.

    Zasilacz wbudowany w router przeznaczony do szafy RACK 19 cali? Jakaś
    przemysłówka? To w takim razie nadaje się cały do wymiany gwarancyjnej
    chyba że chcesz poczekać aż padnie całkowicie za miesiąc-dwa ze względu
    na duża degradację elektrolitów w zasilaczu, dlatego pracuje na granicy
    stabilności.

    Jeżeli zewnętrzny zasilacz, to w takim razie nadaje się do wymiany
    gwarancyjnej chyba że chcesz poczekać aż padnie całkowicie za
    miesiąc-dwa ze względu na duża degradację elektrolitów w zasilaczu,
    dlatego pracuje na granicy stabilności.

    > A skoro chce też wyciągnąć 12V do zasilania kilku inych elementów, to
    > zastanawiam się, czy osobna przetwornica i ładowarka nie mają większego
    > sensu. Tym bardziej, że akku mogę zawsze dorzucić, zmienić typ chemii
    > itd, czego w gotowym rozwiazaniu UPSa nie będzie łatwo zrobić bez
    > wymiany całości.

    Nie bardzo, ponieważ:
    - chcesz wydajności na kilka godzin i w dodatku napędzać pompę CO więc
    potrzebujesz sinusa na wyjściu a nie aproksymacji trapezem, co
    automagicznie w większości wypadków da w wynikach UPS z akumulatorami 24V
    - 24V do więcej jak 12V
    - jak znajdziesz 12V to faktycznie masz tam 14,4V więc znowu nie tak
    - pomysł wyciągnięcia z szeregowego połączenia aku 24V z jednego 12V
    oznacza dalej 14,4V
    - układ ładowania aku ładuje napięciem tętniącym, akumulator pełni rolę
    wygładzania napięcia
    - no i może się okazać że ciągniesz więcej z tych 12V niż układ
    ładowania na to pozwoli i nigdy nie doładujesz akumulatora

    > To nie jest tak, że nie mogę pompki zasilać ze zwykłego. Mogę i robię to
    > teraz. Ale poza pompką jest kilka innych urządzeń które albo pracują na
    > 12V albo mają problem z przełaczeniem AC->AC. Chce to objąć kompleksowo.

    Zrób jeden zasilacz 230 na 12V.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2022-01-16 17:03:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 16.01.2022 o 15:45, heby pisze:

    > To nie moje. Gdybym mógł, wsadziłbym tam mikrotika ze złaczem optycznym.

    Ale wywal ten zasilacz.
    Mi padał już 3 razy. Wsadzałem swój od routera starego Asusa aby tylko
    napięcie się zgadzało i prąd był minimum taki jak trzeba. Po zgłoszeniu
    awarii monter, a potem kurier przywoził nowy i sam sobie wymieniałem
    (jak kurier to monter tylko wpadał po stary po tygodniu). Nikt nie
    zaglądał nawet co tam jest w skrzynce. Za trzecim razem dostałem z
    większy zasilacz (prądowo) bo te oryginalne zdychały im za często i
    zmienili.

    --
    Irokez