  • 61. Data: 2022-01-17 15:04:24
    Temat: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 14:17:53 +0100, LordBluzg(R) wrote:

    > https://batterypoint.pl/pl/article/ladujesz-akumulat
    or-prostownikiem-uwazaj-zeby-go-nie-zepsuc

> [...]
    > wymagają uzupełniania elektrolitu, a wręcz nie wolno ich otwierać. Ze
    > względu na zastosowane w nich maty żelowe potrafią gromadzić większe
    > struktury kryształów siarki, które należy rozbijać przy pomocy
    > silniejszego prądu. Trudno przewidzieć, w jakim momencie ładowania
    > mielibyśmy zwiększać napięcie, a kiedy je zmniejszać. Dlatego w tym
    > przypadku bardziej sprawdzą się prostowniki, które potrafią monitorować
    > procesy zachodzące w akumulatorze i pozwalają na ładowanie impulsowe."
    >
    > Producenci akumulatorów bardzo ładnie to opisują :)

    Napedzajac sobie sprzedaz ladowarek :-)

    > Co do tych PWM to trzeba sięgnąć raczej do producenta, żeby zobaczyć
    > jaką mają dokładnie częstotliwość generatora ale wątpię żeby była
    > dobrana jakaś głupia, bo niby po co?

    Zeby byla w rezonansie z akumulatorem
    http://www.reuk.co.uk/wordpress/storage/battery-desu
    lfation/

    :-P

    No dobra, chodzilo mi o to, ze pewnie nie jest obojetne
    czy to 1kHz, 50Hz, 10Hz czy moze 1Hz ...

    Ale ale

    https://www.researchgate.net/publication/320886624_D
    esulfation_of_lead-acid_battery_by_high_frequency_pu
    lse
    https://thesai.org/Downloads/Volume8No7/Paper_72-Imp
    act_of_Pulse_Voltage_as_Desulfator.pdf
    https://sciengtexopen.org/index.php/jase/article/vie
    w/140
    https://ieeexplore.ieee.org/document/8096328

    https://www.semanticscholar.org/paper/REVIEW-ON-DESU
    LFATION-OF-LEAD-ACID-BATTERY-FOR-HEV-Singh-Karandika
    r/e49b7c875c48ab611141cc95cbb468b62f0f58f6

    J.

  • 62. Data: 2022-01-17 15:33:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 14:47, J.F pisze:

> [...]
    eracja-zasiarczonego-akumulatora.html

    > Ale tu akurat slowa nie ma o PWM czy ladowaniu impulsowym.

    Bo link na końcu nie działa do którego się to odnosi, no ale nie drążyłeś :>
    https://motofocus.pl/informacje/nowosci/8151/nowa-ge
    neracja-prostownikow-exide

    Link jest do impulsówek, czyli PWM :]

    > Zakladając, ze mamy juz duze krysztaly siarczanow ... czy po
    > zwyklym ładowaniu nie bedzie elektrolit mial sredniej gestosci?

    Można sobie zmierzyć.

    No i właśnie, skąd one się biorą te kryształy?

    > Jakie parametry dawales ?

    Żadnych, skoro pilnuje tego mikroprocesor. Nie rozbierałem tego ale
    wcale bym się nie zdziwił, jeśli taki sam jak w sterowniku od solara.

    > No i ... a probowales ratowac zwyklym DC?
    > Moze tak samo sie ratuje.

    Nie, utopia. Kiedyś tak kombinowałem ale efekty mizerne w porównaniu do
    tego co jest obecnie.

    > Choc z "prostownika" to przeciez i tak pulsujący :-)

    Ale bez kontroli. Właśnie ta kontrola czyni tutaj różnicę jak i impuls,
    raczej konkretniejszy niż w standardzie :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 63. Data: 2022-01-17 15:42:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 15:04, J.F pisze:

> [...]
    LFATION-OF-LEAD-ACID-BATTERY-FOR-HEV-Singh-Karandika
    r/e49b7c875c48ab611141cc95cbb468b62f0f58f6

    No proszę jak ładnie umiesz :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 64. Data: 2022-01-17 15:47:05
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 15.01.2022 o 16:20, heby pisze:
> [...]
    > kilka urządzeń zasilanych z 12-14V wiec mógłbym je zabrać wprost z
    > wyprowadzeń. Moce niewielkie, pewnie koło 100W max, czyli koło 10A.
    >
    > Więc szybkie pytanie:
    >
    > Zakładając że poskładam sobie taki samodzielnie, z akku smochodowego,
    > dobrze by było mieć jakieś zabezpieczenie na samym akku które odetnie go
    > kiedy spadnie za nisko napiecie. Taki BMS. Są takie na akku kwasowych?
    > Szybkl przeczesuje net i nie widzę. Miałem nadzieje że do kamperów takie
    > znajdę, ale kamperowcy migrują na LiFePO4.
    >
    > Są jakieś zgrabne przetwornice do instalowania w skrzynkach, do pracy

    https://www.pulsar.pl/PL_1048_przetwornice-inwertery
    -dc,ac-do-zabudowy

    https://www.pulsar.pl/PL_6165_kontrolery-akumulatoro

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 65. Data: 2022-01-17 15:50:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 15:33:13 +0100, LordBluzg(R) wrote:

    eracja-zasiarczonego-akumulatora.html

    > Bo link na końcu nie działa do którego się to odnosi, no ale nie drążyłeś :>

    Skoro nie dziala, to nie drazylem :-)

    > https://motofocus.pl/informacje/nowosci/8151/nowa-ge
    neracja-prostownikow-exide
    > Link jest do impulsówek, czyli PWM :]

    Ale znow - ani slowa to nie pada o PWM, czy impulsach.

    Wierze, ze to ładowarki z przetwornicą ... ale czy ładują impulsami,
    czy kondensator wygladza jeszcze w srodku ?

    > Można sobie zmierzyć.

    Jak sie ma korki :-)

    > No i właśnie, skąd one się biorą te kryształy?

    Na ile wiem - w procesie rozładowania na elektrodach powstaje PbSO4.

    A jak sobie troche poleży, to krystalizuje. I trudno te kryształy
    potem rozbic.
    A kto wie, czy po rozbiciu nie opadaja gdzies na dno.

    J.

  • 66. Data: 2022-01-17 16:05:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 15:50, J.F pisze:

    neracja-prostownikow-exide

    > Ale znow - ani slowa to nie pada o PWM, czy impulsach.

    Łomatko.
    https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/pobierz-cfb
    d37x0y5487d-1296.html

    (tryb ładowania)

    > Wierze, ze to ładowarki z przetwornicą ... ale czy ładują impulsami,
    > czy kondensator wygladza jeszcze w srodku ?

    Musiałbyś w sumie zapytać producenta ale logika wskazuje, że nie da się
    tam zmieścić dużego kondzia w tej obudowie. Na dodatek kondensator nie
    jest wskazany w ładowaniu impulsowym...bo kondensuje, Szerloku, co w
    połączeniu z akumulatorem jest bez sensu (wygładzanie? bzdura), chyba ze
    myślisz o kondziu PRZED MOSFETem, żeby impuls był konkretny ale kłóci
    się to z tezą o ładowaniu nieimpulsowym i wygładzaniem:)

> [...]
    > potem rozbic.
    > A kto wie, czy po rozbiciu nie opadaja gdzies na dno.

    Pewnie tak, co prawda jedni piszą o rozpuszczaniu kryształów a inni o
    rozbijaniu :P

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 67. Data: 2022-01-17 18:23:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 16:05:28 +0100, LordBluzg(R) wrote:

    > Łomatko.
    > https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/pobierz-cfb
    d37x0y5487d-1296.html

    Znowu cos nie dziala.

    > Musiałbyś w sumie zapytać producenta ale logika wskazuje, że nie da się
    > tam zmieścić dużego kondzia w tej obudowie. Na dodatek kondensator nie
    > jest wskazany w ładowaniu impulsowym...bo kondensuje, Szerloku, co w

    Jak czestotliwosc przetwornicy duza, to kondensator moze byc
    niewielki.
    A potrzebny chocby dlatego, zeby nie zaklocalo otoczenia.

    > połączeniu z akumulatorem jest bez sensu (wygładzanie? bzdura), chyba ze
    > myślisz o kondziu PRZED MOSFETem, żeby impuls był konkretny ale kłóci
    > się to z tezą o ładowaniu nieimpulsowym i wygładzaniem:)

    przed mosfetem/bipolarnym w przetwornicy :-)

    > Pewnie tak, co prawda jedni piszą o rozpuszczaniu kryształów a inni o
    > rozbijaniu :P

    O ile wiem, to PbSO4 jest niemal nierozpuszczalne.
    Wiec rozbijanie.

    J.

  • 68. Data: 2022-01-17 18:52:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 18:23, J.F pisze:

    d37x0y5487d-1296.html

    > Znowu cos nie dziala.

    Masz jakąś grupę inwalidzką, zapomniałem.

    https://www.exidegroup.com/eu/sites/default/files/20
    19-10/EXIDE_chargers_leaflet_10.2019.pdf

    Tryb ładowania + impuls.

    > Jak czestotliwosc przetwornicy duza, to kondensator moze byc
    > niewielki.
    > A potrzebny chocby dlatego, zeby nie zaklocalo otoczenia.

    To skąd pomysł o wygładzaniu?

    > przed mosfetem/bipolarnym w przetwornicy :-)

    To do kumulowania raczej/bardziej a nie wygładzania :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 69. Data: 2022-01-17 19:49:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > O ile wiem, to PbSO4 jest niemal nierozpuszczalne.
    > Wiec rozbijanie.

    "Czym jest ładowanie odsiarczające?Ładowanie odsiarczające można
    podzielić na kilka typów w zależności od zastosowanej
    technologii. Jeżeli chodzi o przestarzałe metody z ubiegłej
    epoki, to wyróżniamy: ładowanie bardzo niskim prądem przez bardzo
    długi czas powyżej progu napięciowego oraz ładowanie bardzo
    wysokim prądem jednocześnie monitorując temperaturę
    ogniw.Nowocześniejsze regeneratory lub prostowniki
    odsiarczające regenerują na zasadzie naprzemiennych
    następujących po sobie cyklów ładowania i rozładowania przy
    pomocy technologii prostowników HF. Najnowocześniejsze metody to
    te, które uzupełniają ładowanie o tzw. puls o bardzo wysokiej
    częstotliwości, która sięga do kilkuset tysięcy drgań na
    sekundę. Pozwala to bardzo dokładnie rozbić kryształki i rozpuścić je
    w elektrolicie."

    https://www.bateko.pl/web/blog/artykul/jak-zregenero
    wac-akumulator

    Co kraj to obyczaj :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 70. Data: 2022-01-18 09:09:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > impulsowe, ale 3f - czestotliwosc wysoka, a amplituda niska.
    > W dodatku ponoc indukcyjnosc uzwojen duza, to moze dodatkowo
    > wygladzac.

    No i jeszcze indukcyjność wzbudzenia - tu też jest PWM z regulatora.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan