  • 11. Data: 2022-06-27 22:49:01
    Temat: Re: Wyjść do ciebie?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.06.2022 o 22:07, Dykus pisze:

    > Patrzcie na to:
    > https://goo.gl/maps/E8vNVVSHn1YXCcbw8
    > jeszcze tych pedalarzy przed samochody puszczają. :)

    Puszczają czy dają możliwość skrętu w lewo z prawego pasa?
    Choć przyznam, że to osobliwe i tak średnio bezpieczne.

  • 12. Data: 2022-06-27 22:53:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.06.2022 o 17:05, Dykus pisze:

    > Oceniamy tą konkretną sytuację. Na ile by wzrosło bezpieczeństwo
    > rowerzystów, gdyby przeprowadzali te rowery?

    Wprost proporcjonalnie do prędkości samochodu.
    Ale żeby było ciekawiej to zmień perspektywę i wyobraź sobie, że oni
    równie nonszalancko wjeżdżają z prawej strony na te pasy.

  • 13. Data: 2022-06-28 00:02:51
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 27.06.2022 o 22:53, nadir pisze:

    > Wprost proporcjonalnie do prędkości samochodu.

    Gdyby widzieli, że ktoś ostro zapier... to może nie wjechali by w ten
    sposób. A na środku przejścia to już bez znaczenia, chyba, że cudem nam
    się uda wykonać jakiś aktorski unik... Nie ma co gdybać. Tu warunki
    znamy i o nich rozmawiamy.

    Oddzielna kwestia - wszystkie samochody stoją i czekają, aż ktoś z
    rowerem przejdzie, podczas gdy mógłby to przejście pokonać dwa razy
    szybciej po prostu jadąc... Ja tam jestem wdzięczny rowerzystom, że
    przejeżdżają. :)

    > Ale żeby było ciekawiej to zmień perspektywę i wyobraź sobie, że oni
    > równie nonszalancko wjeżdżają z prawej strony na te pasy.

    Tego nie wiem, ale wtedy wystarczy zwolnić lub zatrzymać się i gdy
    upewnimy się, że kierowca nas widzi i zatrzymał się, po prostu przez te
    pasy na rowerze przejechać. Nadal nie widzę sensu łazić z rowerem
    pieszo. Nie do tego ten pojazd służy.
    I naprawdę uważasz, że oni wjechali nonszalancko? :)

    Ale oceniamy konkretną sytuację z filmu.

    Te przepisy powinny się zmienić, zwłaszcza jak są tam ciągi
    rowerowo-piesze. Coś jak przechodzenie na czerwonym, gdy ulica po
    horyzont pusta... Takie trochę martwe przepisy.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 14. Data: 2022-06-28 00:02:57
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    W dniu 27.06.2022 o 22:49, nadir pisze:

    > Puszczają czy dają możliwość skrętu w lewo z prawego pasa?

    Nie wiem, nie spotkałem takiego rozwiązania i przyznam szczerze, chyba
    do końca nie wiedziałbym jak się tam zachować. ;)

    > Choć przyznam, że to osobliwe i tak średnio bezpieczne.

    Ale z drugiej strony, skręcanie w lewo bezpośrednio ze ścieżki (na
    której zdaje się jest obowiązek poruszania się) jest jeszcze mniej
    bezpieczny... chyba, że na chodnik i przez pasy. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 15. Data: 2022-06-28 08:16:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-28 o 00:02, Dykus pisze:

    >... Ja tam jestem wdzięczny rowerzystom, że
    > przejeżdżają. :)

    Do czasu aż ktoś tego rowerzystę przekonanego, że
    zawsze tak robił czyli dobrze ktoś puknie i poturbuje.
    Ja przy wyjeździe z pracy mam żywopłot, który ogranicza widoczność
    i muszę wystawić dziób, żeby cokolwiek zobaczyć.
    Robię to powoli ale już parę razy o mało co rowerzysta nie fiknął.
    I to nie jest przejazd rowerowy - oni zapierd.... po chodniku!
    Bo zawsze tam jeździli szybko i blisko płotu i do tej pory
    nikt ich nie walnął

  • 16. Data: 2022-06-28 08:52:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-28 o 08:16, cef pisze:

> [...]
    > I to nie jest przejazd rowerowy - oni zapierd.... po chodniku!
    > Bo zawsze tam jeździli szybko i blisko płotu i do tej pory

    Kiedyś w tym miejscu uderzyła we mnie kobieta
    wózkiem z dzieckiem, bo pędziła chodnikiem
    przed siebie a wgapiona w smartfona była.

  • 17. Data: 2022-06-28 13:50:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.06.2022 o 22:49, nadir pisze:

    > Puszczają czy dają możliwość skrętu w lewo z prawego pasa?
    > Choć przyznam, że to osobliwe i tak średnio bezpieczne.

    To rozwiązanie jest bardzo popularne.
    Oraz bardzo bezpieczne.

    --
    -
    Akarm

  • 18. Data: 2022-06-28 15:25:23
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-28 o 08:52, cef pisze:

    > Kiedyś w tym miejscu uderzyła we mnie kobieta
    > wózkiem z dzieckiem, bo pędziła chodnikiem
    > przed siebie a wgapiona w smartfona była.

    Na takie miejsca dawniej był znak "uwaga samochód" a teraz masz dwa
    wyjścia, albo wyciąć żywopłot żeby mieć widoczność albo lustro np
    powiesić (jeszcze jest sposób na zapewnienie sobie pomocy osoby trzeciej
    w razie potrzeby). Niestety to ty na chodnik wjeżdżasz i masz ustąpić
    pieszym. (rowery tam jadące to całkiem inna sprawa i pewnie wina byłaby
    obopólna w razie wypadku)

    Avast.

  • 19. Data: 2022-06-28 15:35:18
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.06.2022 o 22:07, Dykus pisze:

    > Patrzcie na to:
    > https://goo.gl/maps/E8vNVVSHn1YXCcbw8
    > jeszcze tych pedalarzy przed samochody puszczają. :)

    Jak widać tutaj, rowerzyści przedstawienie na filmie, przejeżdżali przez
    przejście dla pieszych, zjeżdżając z drogi dla rowerów i pieszych. W tym
    miejscu zabrakło farby na namalowanie przejazdu dla rowerzystów?
    Ewidentne zaniedbanie zarządcy drogi.
    Przecież wszyscy rowerzyści, tę jedyną przerwę w ciągłości dróg dla
    rowerów alei Niepodległości, będą pokonywali na rowerach.
    Tak.
    Wszyscy.
    Bez wyjątku.
    Ja też bym tak pojechał, gdybym musiał na rowerze jechać tą trasą.

    --
    -
    Akarm

  • 20. Data: 2022-06-28 16:35:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.06.2022 o 13:50, Akarm pisze:

    > To rozwiązanie jest bardzo popularne.

    Możliwe, ja w każdym razie takie coś pierwszy raz widzę. No ale ja
    prawie że na wsi mieszkam, i w mojej okolicy takich ścieżek rowerowych
    nie ma.

    > Oraz bardzo bezpieczne.

    Jak ktoś z prawego pasa ładuje się do skrętu w lewo?