  • 101. Data: 2021-03-14 01:49:27
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" s2bc7m$ugh$1$m...@n...chmurka.net

    > To akurat nie ma specjalnego znaczenia, o ile mówimy
    > o pamięci fizycznej to z zasady będzie to mniej niż 100%.
    > Ale to że coś działa na 4GB nie oznacza że na 8 (czy 16)
    > nie będzie działało znacznie szybciej bo nie będzie
    > potrzeby używania swapu.

    HiberFile dla 12 GiB to zaledwie 4.7485 GiB
    5098688512/(1024*1024*1024)=4,7485237121582

    Wprawdzie po kompresji, ale widać wyraźnie,
    że w RAMie jest sporo pustki!

    Tak właśnie gospodaruje 64W10.

    Przy okazji -- nieustannie i zawzięcie pisząc po systemowym dysku...

    Mam tu osobną grafikę z jej osobnym RAMem DDR5,
    ale jednak ;) część 12 GiB przypada owej grafice.

    -=-

    Tedy -- większy RAM to także większe kesze. ;)
    (nie tylko mniejszy SWAP)

    -=-

    W10 przyspieszyłby jak pocisk, gdyby:
    - inaczej zorganizowano by aktualizację
    - zlikwidowano by ciągłe sączenie na systemowy
    dysk i na TMP (dzienniki itp. bzdury)
    - poprawiono by WaasMedic itp. ,,dobrodziejstwa''

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 102. Data: 2021-03-14 01:58:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 112f7no7c8wf8.99wt2f02181a$....@4...net

    > zrobiona strona jak zostawić na dobę zajmie cały? Nonsens. Dołożysz RAM
    > to ci zajmie cały po dwóch dobach. O to chodziło? Warto dla tego efektu
    > wydać stówkę? :)

    Warto zamknąć stronę.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 103. Data: 2021-03-14 09:52:44
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Gimp do biurowej pracy?

    A czemużby nie? Chociażby w jakimś wydziale promocji w firmie. Może się
    zdziwisz, ale dziś nawet poważne instytucje korzystają z FB, YT,
    Instagrama, Google Meet itp :-)

  • 104. Data: 2021-03-14 10:06:18
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Laptopowy T7300 C2D radzi sobie bezproblemowo pod 64W10 z odtwarzaniem FHD.

    W jednym z laptopów mam C2D T9600 2,8 Ghz i on nie wystarcza do płynnego
    1080@60 *w przeglądarce* - ale daje radę w VLC i ogólnie bardzo
    przyjemnie mi się z niego korzysta, uwzględniając ograniczenia
    wynikające z faktu, że jest już zabytkiem.

    Ale klient w biurze miałby zdziwioną minę, gdybym przy nim korzystał z
    niego i musielibyśmy czekać kilkanaście, kilkadziesiąt sekund na
    rozpoczęcie drukowania projektu, podczas którego to czasu obciążony na
    100% proc tłumaczyłby dokument na język zrozumiały dla drukarki...

    Wciąż też używam (w specyficznych zastosowaniach sieciowych) sprzętu z
    32bit Pentium M Yonah - 1 rdzeń @1,6 GHz. Jednak wyświetlanie pulpitu
    XFCE jest zadaniem, które obciąża go na 30% :-)

  • 105. Data: 2021-03-14 19:21:26
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 14 mar 2021 o 10:06, zhbick pisze:

> [...]
    > przyjemnie mi się z niego korzysta, uwzględniając ograniczenia
    > wynikające z faktu, że jest już zabytkiem.

    Przed chwilą odtwarzałem film ,,kręcony'' telefonem -- 1080p30
    i miałem od 86% d0 100%, ale 100% bywało przez chwilę a w tle
    była: Opera (kilka%), monitor (0.7%) i inne drobiazgi... Zero
    klatek zgubionych a monitor pokazał, że pełnych 100% nie było.

    FHD 1080p to także 25 klatek na sekundę -- tu miałem 30 klatek...

> [...]
    > rozpoczęcie drukowania projektu, podczas którego to czasu obciążony na
    > 100% proc tłumaczyłby dokument na język zrozumiały dla drukarki...

    Budzik ma inne ;) biuro.

    Ponadto rozważaliśmy chyba odtwarzanie FHD przy 4 GiB -- zauważyłem,
    że nie trzeba ogromnych RAMek do czegoś takiego.

    > Wciąż też używam (w specyficznych zastosowaniach sieciowych) sprzętu z
    > 32bit Pentium M Yonah - 1 rdzeń @1,6 GHz. Jednak wyświetlanie pulpitu
    > XFCE jest zadaniem, które obciąża go na 30% :-)

    Netbook z atomowym napędem Jutubę odtwarzał pod W7S płynnie 360 a 480
    z trudem, ale z pulpitem jest OK. ZTCP spoza Jutuby mogę sięgnąć 720
    po wprowadzeniu oszczędności -- choćby wywaleniu dźwiękowych efektów.
    (pamiętam, że tak oglądałem popisowe ;) rozwalenie Volvo o ciężarówkę;
    Volvo miało automagicznie zatrzymać się, ale... na oczach masy ludzi
    z kamerami... przywaliło w ciężarówkę aż niemiło...)

    -=-

    Moim zdaniem dziwne biura -- z Jutubą FHD bez możliwości Jutuby 720...

    Wg mnie F-S do biura jest zdecydowanie za szybki, ale mechanicznie ;)
    w niezbyt dobrej kondycji... Najgorsza jest konieczność rozgrzewki,
    bez której potrafi zawiesić się podczas oglądania filmu.

    F-S (z ww. C2D) kupiłem ponad 12 lat temu; używałem ponad 12 lat
    (pomijam wyjazdy bez F-S i przerwy okołoawaryjne) z tego przez
    8 lat używałem bardzo intensywnie; nadto F-S kilka ;) razy spadł,
    w tym parę razy na drewnianą podłogę, ale z małej (50 cm) wysokości...
    Klawiatura wytarta, pozszywana nićmi ;) dentystycznymi i bez jednego
    klawisza...

    Gdyby nie ,,mechanika'' -- do biura byłby doskonały.
    Nawet ww. zwiechy nie są przykre, bo łatwo ich uniknąć.

    Czasami potrafi po prostu wyłączyć się -- trudno mi znaleźć przyczynę.

    I zwiechy, i te wyłączenia są rzadkością.
    Taką rzadkością, że bez obaw pisałem ów post z dłuuugimi przerwami...
    (ponad półtorej godziny?)

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 106. Data: 2021-03-14 19:37:26
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 14 mar 2021 o 19:21, Eneuel pisze:

    > I zwiechy, i te wyłączenia są rzadkością.
    > Taką rzadkością, że bez obaw pisałem ów post z dłuuugimi przerwami...
    > (ponad półtorej godziny?)

    Nie sejwując w tych przerwach. Nie sejwowałem ani razu podczas pisania
    tamtego postu, więc nie mam podświadomych lęków okołopadowych czy
    okołozwiechowych...

    W tle słucham ,,Piąte nie zabijaj'':
    https://www.youtube.com/watch?v=omy2zfxwF7o
    i ogarnia mnie przerażenie tak ogromne, że aż niemal paraliżujące
    mnie... (stąd dłuuugie przerwy w pisaniu)

    Nie wiem, co mnie naszło, ale od wczoraj to oglądam,
    a raczej -- słucham...

    [grupy dyskusyjne to ewidentne niebo w zestawieniu z tym, co pokazują
    filmy tego rodzaju, a obejrzałem tej doby chyba już pięć takich filmów:
    facet rzekomo tłukący głową solidny płot betonowy, by skrócić drogę do
    domu; rzekomy seks zakończony śmiercią; morderstwo dla zysku (kilkuset
    tysięcy pln) z ubezpieczeń... strach nie pozwoli mi wyjść z mieszkania?]

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 107. Data: 2021-03-15 00:57:39
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > złożyłem w życiu dziesiątki jeśli nie setki komputerów i zmodernizowałem
    > setki laptopów, teza że używane komputery nie są dobre jest po prostu
    > głupia

    Ostrożnie stosował bym twierdzenie, że czyjaś wypowiedź jest głupia. Twoja
    jest bez związku z moją zresztą. To, że złożyłeś setki komputerów ma
    oznaczać, że się nie zużywają i nie psują? Co ma piernik do wiatraka?

    Pzdr

  • 108. Data: 2021-03-15 01:10:41
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał:

    > Serio sa takie analizy? Przy tych ilosciach ktore oni obecnie drukuja?

    Dolar nie podskoczy, bo ja go trochę kupiłem na wszelki. Takie moje pieskie
    szczęście. Ale to jeszcze nic w porównaniu z tym co spotkało mojego kolegę
    po powrocie z USA. Przywiózł trochę zielonych, kupił samochód i telewizor, a
    resztę zapoduszkował. No i nastał Balcerowicz. Z fortuny zrobiło się siano.
    To się nazywa mieć pecha.

    Pzdr

  • 109. Data: 2021-03-15 01:14:54
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Aż uruchomiłem gparted żeby sprawdzić czy mi się gdzieś swap nie zalągł
    > :) Ale nie. I nie zdarzyło mi się żeby komp znienacka wymiękł. No,
    > czasem jak robię dziwne rzeczy ale to zatnie się czy wysiądzie caja albo
    > jakiś inny program, zrestartuję go i dalej jedzie.
    Gparted działa pod Windows?

    Pzdr

  • 110. Data: 2021-03-15 01:25:07
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Kilkunastu moich krewnych i znajomych co nie odróżniają przeglądarki
    > od wyszukiwarki pracuje na linuksie który im z zaskoczenia
    > zainstalowałem zamiast windy :) Nic im to nie przeszkadza a ja mam
    > latami święty spokój bo nic się nie psuje.

    Masz skłonności do przesady- Można nie odróżniać nazewnictwa przeglądarki od
    wyszukiwarki, ale trudno nie odróżnić kretyńskiego systemu, czyli Linuksa,
    który nie odróżnia systemu plików od dysku, czy partycji od Windows. Windows
    ma wiele wad, ale jednocześnie nie ma konkurencji. Linuks i owszem nadaje
    się do przeglądania internetu, czy poczty, ale już do przeglądania zasobów
    komputera średnio.

    Pzdr