  • 21. Data: 2021-03-10 20:18:31
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-10 17:59, Budzik wrote:

    > ototototo, własnie dokładnie takie przemyslenia kierowały moim
    > pytaniem.
    > Polecisz coś konkretnego?

    najtańszy kompletny jaki znalazłem na szybko

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/komputer-hp-8300-i
    5-3470-16-gb-120gb-ssd-win-10-5eo

    osobiście nie brałbym nic niżej, a w miarę możliwości szukałbym z
    dyskiem (lub chociaż złączem) nvme (bardziej płyta+procesor, ew.
    płyta+procesor+ram niż cały komputer)

  • 22. Data: 2021-03-10 20:39:40
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-10 18:48, Jacek Maciejewski wrote:
    > Ja mam 4 GB i z tego jeszcze kawałek odchodzi na grafikę onboard. Na
    > pulpicie mam okienko gdzie mogę obserwować zajętość RAM. Kiedyś
    > eksperymentalnie otwarłem jakieś 50 stron w Firefoxie i wtedy dobiłem
    > do 2 GB :)

    Otworzyć statycznych stron html to można ile się chce, ale zamień to
    teraz na facebooki, allegra i zacznij w nich coś działać.

    > Więc jeśli ci się "przeglądarka przytyka" to doinstaluj sobie jakiś
    > gadżet mierzący zajętość RAM-u i sprawdź (nie wiem co tam pod windą robi
    > takie rzeczy). Może się okazać że to przytykanie to tylko twoje
    > wrażenie.

    Zwykle nie mam zbyt wielu pootwieranych zakładek a jednak firefox ma
    teraz 3 a chrome 4 GB w użyciu. To nie jest tak że na 4GB by nie
    działało. Po prostu wszystko trwałoby dłużej bo co chwilę do akcji
    wkraczałby swap.

    > No, chyba że naprawdę ci chodzi o coś całkiem innego :) Czyli swędzi cię
    > w kieszeni i i masz porywy snobizmu :) Ale w tym ci nie pomogę, to
    > nieuleczalne. Może zamiast kombinować z i7 czy 8 GB RAM zajmij się
    > chłodzeniem bezgłośnym i wymianą monitora na najbardziej ci pasujący,
    > czyli ergonomią pracy na kompie.

    4GB (a w sumie i 8GB) to ilości ramu których już w zasadzie nie można
    polecić do komfortowego codziennego korzystania z komputera z windowsem
    10 chyba że wszystko co robi to odpalenie przeglądarki.

    > PS. Wymiana płyty na lepszą mogła by mieć sens gdybyś na dotychczasowej
    > miał tylko SATA2. Ale nie napisałeś. Jeśli masz SATA3, to przechodzenie
    > na dysk NVME nie da ci zauważalnego efektu.

    Oczywiście że da. Jeżeli wykorzystuje się ten dysk a nie odpala excela i
    przeglądarkę.

    Jestem w trakcie przesiadki na nowego kompa i powiem krótko - różnica
    prędkości nawet w zwykłym chodzeniu po systemie jest ogromna, a
    przesiadam się z 2500k z 32GB ram i 860 pro to dalej jest przyzwoity
    sprzęt a jednak różnice widać już na klikaniu linków czy odpalania
    managera urządzeń, po prostu na nic nie trzeba czekać. Wcale. Nawet sekundy.

    > Nawiasem mówiąc, obecnie
    > ceny procków czy pamięci z drugiej ręki są zajebiste, więc lepiej
    > odczekać z rok czy dwa aż wrócą do normy.

    Albo nie wrócą - w sensie w dolarach (albo bezpieczniej - w złocie) to
    tak, natomiast dolar będzie po 10 PLN. Odkładać to można upgrade 16->32
    a nie 4->16. Skok jakościowy jest taki jak w przypadku hdd->ssd.

    A ewentualny 'nadmiar' ramu zostanie wykorzystany z pocałowaniem ręki
    przez system i to też da się zauważyć jeżeli ktoś faktycznie coś na
    komputerze robi, przełącza się między wieloma aplikacjami etc.

  • 23. Data: 2021-03-10 21:38:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > natomiast dolar będzie po 10 PLN.

    Serio sa takie analizy? Przy tych ilosciach ktore oni obecnie drukuja?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 24. Data: 2021-03-10 21:38:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Ja mam 4 GB i z tego jeszcze kawałek odchodzi na grafikę onboard.

    CZyli tak samo jak ja.

> [...]
    > zajmij się chłodzeniem bezgłośnym i wymianą monitora na
    > najbardziej ci pasujący, czyli ergonomią pracy na kompie.

    U mnie obecnie zajete 95% ramu.
    Ale sprawdze bo w sumie najwieksze opoznienie widze na konkretnej
    stronie i moze to kwestia transferu a nie kompa...

    A moze tylko ram wymienic na 2x4GB?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 25. Data: 2021-03-10 21:48:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-10 21:38, Budzik wrote:
    > Serio sa takie analizy? Przy tych ilosciach ktore oni obecnie drukuja?

    Pewnie nie ma, natomiast niezależnie od tego co się dzieje i drukuje na
    świecie mam takie przeczucie graniczące z pewnością że finalnie PLN
    wypadnie gorzej niż USD (i nie tylko). ;)

  • 26. Data: 2021-03-10 21:55:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 10 Mar 2021 20:38:04 GMT, Budzik napisał(a):

    > U mnie obecnie zajete 95% ramu.

    Naprawdę nie wiem czym :) Ja z 4 GB mam do dyspozycji po odliczeniu
    grafy 3624 MB. Odpaliłem Firefoxa i parę w nim stron z Facebookiem i
    Allegro. Dodatkowo uruchomione Skype, Evolution, i parę innych
    drobniejszych aplikacji. BOINC zasuwa na pełny gwizdek (zajętość
    wszystkich 4 rdzeni 99%). Obserwuję zajętość RAM od 2,5 h i waha się tak
    od 1800 do 2200 MB, wcale nie przyrasta, raz rośnie raz maleje. Strony
    przeglądam swobodnie, nic nie przycina na jutubie czy czymś takim.
    OS to Mint 20.1, FF 86.00.
    Jakbyś podał konfig precyzyjniej, rady mogły by być sensowniejsze. Typ
    płyty i OS conajmniej :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 27. Data: 2021-03-10 22:03:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-10 21:38, Budzik wrote:
    > U mnie obecnie zajete 95% ramu.

    To akurat nie ma specjalnego znaczenia, o ile mówimy o pamięci fizycznej
    to z zasady będzie to mniej niż 100%. Ale to że coś działa na 4GB nie
    oznacza że na 8 (czy 16) nie będzie działało znacznie szybciej bo nie
    będzie potrzeby używania swapu.

    > Ale sprawdze bo w sumie najwieksze opoznienie widze na konkretnej
    > stronie i moze to kwestia transferu a nie kompa...

    Bardziej podejrzewam procesor - to co dzisiaj widzimy w przeglądarkach
    to nie jest gotowy dokument do wyświetlenia, to wszystko dzieje się po
    naszej stronie - javascripty, ajaxy etc.

    Proponuję odpalić sobie przeglądarkę, wklepać facebook.com czy coś
    podobnego, popatrzyć w użycie cpu w menedżerze zadań i załadować stronę.

    Na i5 2500 chodzenie po fb to spokojnie 25% obciążenia.

    > A moze tylko ram wymienic na 2x4GB?

    Jest to najtańsza opcja i niewątpliwie warto to zrobić, albo będzie ok i
    sprawa rozwiązana, albo nie będzie ale łatwiej go sprzedasz czy
    przeznaczysz na inne cele jeżeli wsadzisz więcej pamięci.

    Za 8GB DDR2 czy DDR3 zapłacisz w okolicach stówki więc niezbyt jest się
    nad czym zastanawiać.

  • 28. Data: 2021-03-10 22:15:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s2b627$q93$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > najtańszy kompletny jaki znalazłem na szybko
    >
    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/komputer-hp-8300-i
    5-3470-16-gb-12
    > 0gb-ssd-win-10-5eo

    fajny, obudowa mi się podoba

    czy tam jest wysoki zasilacz 100mm czasem czy takie zdjecie?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 29. Data: 2021-03-10 22:19:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsACE97F7E6D122budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
    > Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
    >
    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do
    > pracy biurowej.

    Jaka obudowa normalna czy mała?

    Dell Optiplex 5040
    https://www.youtube.com/watch?v=y1KBriqTL5I
    https://www.youtube.com/watch?v=vNz6xgevuRQ

    Dell Optiplex 5050
    https://www.youtube.com/watch?v=DElaDpN7bvs
    https://www.youtube.com/watch?v=ESD8dqebV-0

    --
    Piter

  • 30. Data: 2021-03-11 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > stronę.
    >
    > Na i5 2500 chodzenie po fb to spokojnie 25% obciążenia.

    Chyba masz racje, rzeczywiscie odweizenie niektorych stron powoduje
    skok procesora na 100% zajetosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU