  • 81. Data: 2021-03-12 20:41:07
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1adi1kmz67ah8.1tv8zaslyrro0$.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > To akurat nie jest snobizm tylko głupota. Taki komp zawsze będzie
    > mniej dopasowany do indywidualnych potrzeb i droższy przy tym od
    > kompa który zostanie złożony pod potrzeby z używanych części.
    > Snobizmem natomiast jest kupno 8 GB kiedy wystarczy 4

    herezja

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 82. Data: 2021-03-12 23:36:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 604b6d3c$0$538$6...@n...neostrada.pl

    > Uruchom proszę na Win 10 z 2GB RAM komunikator do konferencji
    > z pracownikami, , platformę do pracy zdalnej, program pocztowy,
    > w którym na bieżąco dostajesz pdf, otwórz tego pdfa w czytniku,
    > kliknij w zawartego w nim linka do promocyjnego filmu w 1080p
    > i pochwal się responsywnością systemu.

    > To są zwykłe biurowe zadania.

    Na netbooku z 2 GiB mam VBoxa z WXP na pokładzie -- tam mam OE.
    Nawet miałem (dla hecy) na tym VBOxie PSa (chyba 5) -- śmieszne
    to było, ale funkcjonowało. ;) (PS to PhotoShop)

    Akurat ww. pod W7Starterem, ale tylko z powodu słabego CPU.
    Na tym netbooku mam też 32W10 -- ale 32W10 tak mocno drenuje
    CPU, że siada (nieodwracalnie!!) akumulator, więc pozostałem
    przy W7S -- cieszę się, choć szybkie to nie jest z powodu CPU.

    Do filmów 1080p (wiesz, co znaczy p?) nie trzeba wiele pamięci -- zobacz,
    ile mają odbiorniki TV 1080p... Tu potrzebny jest szybki CPU -- wcale nie
    aż tak straszliwie szybki! C2D z 4 GiB DDR2 i z własnym GPU z (bodajże)
    128 MiB RAMek radzi sobie doskonale z czymś takim -- a chyba właśnie
    tego rodzaju CPU ma Budzik.

    Do czytania PDFów niewiele potrzeba -- jeszcze pytanie, jakie to PDFy,
    ale RAMek wiele nie potrzeba, a i CPU nie musi być straszliwie szybki.

    Nie znam się na komunikatorach -- może rzeczywiście żrą wiele RAMek.
    Tym bardziej nie wiem, czym jest ww. platforma.

    Czy Budzik potrzebuje ww. komunikatora i ww. platformy? -- nie
    pisał do tej pory o tym, że z takiego czegoś korzysta.

    Responsywność systemu zależeć będzie od szybkości dysku -- być
    może skórka nie opłaci się, jeśli zamiast RAMek będzie SWAP na
    SSD. ;) Mam C2D z 4 GiB (jak już wielokrotnie pisałem) więc wiem,
    co piszę.

    -=-

    W odróżnieniu od innych osób -- nie sprzedaję sprzętu i nie naprawiam
    cudzych, więc radzę bezstronnie. Naprawiacz zapewne zachwalać będzie
    kupno używek, zaś sprzedawca będzie zachwalał kupno tego, na czym
    najlepiej zarabia...

    Nie jestem też wróżbitą ani prorokinią -- być może komputery nadal
    będą drożały, przez co odwlekanie stanie się bardzo kosztowne...

    Używany **może** (nie musi!) być ZALANY -- jakiś czas pociągnie,
    po czym odmówi posłuchu a reperacja może trochę kosztować -- tak
    czasu, jak i pieniędzy... Do biura raczej ;) trzeba mieć sprzęt
    sprawny...

    -=-

    Być może do zdalnej pracy biurowej lepszym byłby średni smartfon?
    Smartfony teraz chyba tanieją i nabierają mocy obliczeniowej jak
    nigdy przedtem. Smartfon: filmy pociągnie; net ma dwiema drogami;
    na brak oprogramowania nie można narzekać; ma dobre kamerki, dobre
    mikrofony oraz całkiem dobre głośniki... Można do smartfonu doczepić
    duży ekran, klawiaturę i myszkę -- tyle tylko, że to chyba nie dla
    Budzika, bo raczej Budzik takiego czegoś nie chwali...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 83. Data: 2021-03-12 23:40:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nie kupuję komputera.
    E.

    "ąćęłńóśźż" 604ba423$0$525$6...@n...neostrada.pl

    : Możecie sobie z E. przejść na priv?

    -----

  • 84. Data: 2021-03-12 23:44:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 6so5og2im3gk.1msd4y7ryfmkq$....@4...net

    > W ogóle nie mam swapu na kompie.

    Jak ja pod 64W10 -- ale mając 12 GiB RAMu i oszczędnie nim gospdarując... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 85. Data: 2021-03-12 23:52:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" s2bbbn$tjl$1$m...@n...chmurka.net

    > finalnie PLN wypadnie gorzej niż USD

    Wystarczy rzut oka na hisotEryczne wykresy kursowania -- ale
    MnsZ póki nie będzie jakiegoś rajdu na walutę, PLN nie straci
    makabrycznie wiele... Problem w tym, czy nie będzie tego rajdu?
    Na razie rząd chwali się małym długiem względnym, więc chyba
    nie kroi się nic straszliwego -- CHYBA!!!

    Nie radzę ani w tę, ani we w tę...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 86. Data: 2021-03-13 00:00:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" k...@4...net

    > dysk NVME nie da ci zauważalnego efektu. Nawiasem mówiąc, obecnie
    > ceny procków czy pamięci z drugiej ręki są zajebiste, więc lepiej
    > odczekać z rok czy dwa aż wrócą do normy.

    BTC teraz góruje -- czy zejdzie w doliny rzędu 1kusd za 1btc?... Tak
    czy siak **raczej** MnsZ za rok czy dwa relatywnie kompy stanieją...
    Nawet wówczas stanieją, jeśli BTC będzie wysoko i pandemia będzie
    nadal szalała (co raczej wątpliwe) bo najzwyczajniej rozwinie się
    ten biznes tak mocno, że ceny będą dołowały...

    https://stooq.pl/q/?s=btcusd

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 87. Data: 2021-03-13 01:18:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-11, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > Robisz to na gołej przeglądarce pod windowsem czy masz swoją
    > dopieszczoną wersję pełną niedomyślnych ustawień, ublockerów i noscriptów?
    >
    > Bo owszem, jak się zastosuje combo pihole + ublocker + noscript +
    > fbcontainer to wyniki się istotnie różnią, ale to jest konfiguracja
    > pewnie mniej niż procenta użytkowników.

    Ja miałem dopieszczone i przy 4GB też potrafilo mulić. A jeszcze potem
    otworzyć coś, co musi alokować więcej pamięci do obróbki czegoś tam (np.
    Gimp i zdjęcia) i pozamiatane. 4GB to jest obecnie minimum. Daje się z
    tym pracowac, ale nie można mówić o komforcie.

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2021-03-13 08:29:30
    Od: zhbick <n...@s...pl>

> [...]
    > aż tak straszliwie szybki! C2D z 4 GiB DDR2 i z własnym GPU z (bodajże)
    > 128 MiB RAMek radzi sobie doskonale z czymś takim -- a chyba właśnie

    C2D E8400 to minimum, które pozwala na płynne odtwarzanie YT FullHD. Na
    Athlonie X2 wliczając w to model 6000+ bez względu na system operacyjny
    płynne jest 720@60 a i to dopiero po chwili, przy obciążeniu obu rdzeni
    na poziomie dobijającym do 100%

    Już samo użycie kamerki internetowej "kosztuje" około 40% CPU a
    włączenie jakiejś platformy do zdalnej nauki/pracy wiąże się z
    przymulaniem wszystkiego

    O dziwo, jakikolwiek procesor czterordzeniowy, chociażby któryś z
    pierwszych Quadów na rynku, radzi sobie znacznie lepiej

> [...]
    > cudzych, więc radzę bezstronnie. Naprawiacz zapewne zachwalać będzie
    > kupno używek, zaś sprzedawca będzie zachwalał kupno tego, na czym

    A ja akurat mam styczność z takimi komputerami i rad jestem, że mogę je
    znajomym nieodpłatnie reanimować, przy okazji testując w praktyce, jak
    się sprawdzają w codziennym użytkowaniu - pod Windows (jeśli jest
    licencja), lub pod jakimś lekkim Linuksem

    2GB po uruchomieniu kilku podstawowych programów kończy się bardzo
    szybko, nawet na czymś linuksowym z XFCE albo LXDE. Na zaktualizowanym
    W10 jest to czysty masochizm

  • 89. Data: 2021-03-13 23:03:05
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
> [...]
    > dopasowany do indywidualnych potrzeb i droższy przy tym od kompa który
    > zostanie złożony pod potrzeby z używanych części. Snobizmem natomiast

    4 nie wystarczy

  • 90. Data: 2021-03-13 23:41:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" s2dld4$i9r$1$m...@n...chmurka.net

    > złożyłem w życiu dziesiątki jeśli nie setki komputerów
    > i zmodernizowałem setki laptopów, teza że używane
    > komputery nie są dobre jest po prostu głupia

    Dobre są dla kogoś, kto nie boi się dłubania w nich -- złe
    dla kogoś kto nie umie niczego zreperować samo_dzielnie...
    Nie umie lub niema czasu na takowe dłubanie...

    --