  • 1. Data: 2013-01-01 10:47:58
    Temat: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4. Bez niego nie można
    zaprogramowac stacji. Objawy sa takie że pobiera prąd 0,7 A z ogniw i w
    parę sekund się wyraźnie nagrzewa. Wykluczyłem wszystkie inne elementy w
    pilocie, widocznie scalak padł. Pilot jest praktycznie nie do dostania i
    fajno by go było naprawić. Ale jest pytanie - Czy te scalaki w pilotach nie
    są przypadkiem projektowane pod konkretny model sprzętu i mają
    wprogramowane na stałe w pamięć przebiegi wyjściowe?
    Jakby typ scalaka był używany do szerokiej grupy sprzętu to byłby sens
    szukać.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-01-01 12:53:02
    Temat: Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4
    Od: Jako <o...@d...pl>

> [...]
    > wprogramowane na stałe w pamięć przebiegi wyjściowe?
    > Jakby typ scalaka był używany do szerokiej grupy sprzętu to byłby sens

    taka badziewiasta miniwieża i jest sens cokolwiek z tym robić poza
    wywaleniem na śmieci? od czasu do czasu ktoś sprzedaje taką używaną za
    100zł, pilot oryginalny gdyby był to z 80zł trzeba by wydać

  • 3. Data: 2013-01-01 13:11:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jako" <o...@d...pl> napisał w wiadomości
    > taka badziewiasta miniwieża i jest sens cokolwiek z tym robić poza
    > wywaleniem na śmieci? od czasu do czasu ktoś sprzedaje taką używaną za

    Odpowiem tak... Jeśli to w ramach hobby, to "po co"? I tu mi się nasunął
    koniec jednego z odcinków Kiepskich, widziany wczoraj, na pytanie "po co"
    (nie pamiętam już, czego konkretnie dotyczyło), Edzio Listonosz odpowiedział
    mniej-więcej "Dla jaj, panie, dla jaj" :)

    > 100zł, pilot oryginalny gdyby był to z 80zł trzeba by wydać

    A moze ktoś chce spróbować swoich sił, czy sobie poradzi, dajmy na to, na
    bezludnej wyspie, jeśli będzie mieć lutownicę i zamiennik...? :) Dla
    satysfakcji, dla jaj :) Pilot - z pewnością znajdzie sie działający, tańszy
    zamiennik :) Wolumen w Warszawie (metrem do Wawrzyszewa rzecz jasna), tam
    kiedyś nabywałem pilota, jak mi się oryginał "rozdupcył" :)

    To tyle tak tytułem przekomarzania się :)

  • 4. Data: 2013-01-01 18:22:46
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-01 13:11, Anerys pisze:

> [...]
    > co" (nie pamiętam już, czego konkretnie dotyczyło), Edzio Listonosz
    > odpowiedział mniej-więcej "Dla jaj, panie, dla jaj" :)

    Albo słynna "geekowska" odpowiedź na każde podobne pytanie, wykorzystana
    chociażby w jednym z odcinków "Big Bang Theory":
    "Why? Because we can!". ;)

    > tańszy zamiennik :) Wolumen w Warszawie (metrem do Wawrzyszewa rzecz
    > jasna), tam kiedyś nabywałem pilota, jak mi się oryginał "rozdupcył" :)

    Ja bym właśnie szukał jakiegoś zamiennika. Jeśli nie - wydaje mi się, że
    można kupić programowane piloty, które można uczyć.
    Od biedy można użyć jakiegoś starego PDA z IrDĄ (choćby jakiegoś
    antycznego Palma za grosze). Sam kiedyś nauczyłem mojego iPAQ (a może to
    był jeszcze Palm Tungstem T2?) udawania pilotów do całego sprzętu RTV,
    jaki wówczas znajdował się w domu. Jeśli jakiegoś urządzenia nie było w
    bibliotece, wystarczyło ręcznie nauczyć go kodów z pilota.

    Właśnie z tego powodu brak podczerwieni to jeden z największych braków,
    jakie odczuwam w przypadku współczesnych smartfonów. Co z tego, że
    jednym telewizorem mogę sterować z HTC przez domowy LAN, skoro i tak
    muszę go najpierw włączyć normalnym pilotem?

  • 5. Data: 2013-01-01 21:24:02
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Albo słynna "geekowska" odpowiedź na każde podobne pytanie, wykorzystana
    > chociażby w jednym z odcinków "Big Bang Theory":
    > "Why? Because we can!". ;)

    Otóż to!!

    > Ja bym właśnie szukał jakiegoś zamiennika. Jeśli nie - wydaje mi się, że
    > można kupić programowane piloty, które można uczyć.

    Ja mam jeszcze fajniej u siebie - nagrywarka UPC Cisco, pilot uniwersalny,
    wbiłem kod z instrukcji i steruję również telewizorem, oryginał, właśnie
    "rozdupcył" się, muszę posklejać :)

> [...]
    > jaki wówczas znajdował się w domu. Jeśli jakiegoś urządzenia nie było w
    > bibliotece, wystarczyło ręcznie nauczyć go kodów z pilota.

    No, też tak pomyślałem.

    > Właśnie z tego powodu brak podczerwieni to jeden z największych braków,
    > jakie odczuwam w przypadku współczesnych smartfonów. Co z tego, że

    Ja mam starego Eryka R320s, ze sprawną IRDĄ, czasem się zastanawiam, czy
    udało by się nauczyć go choćby podstawowych kodów niektórych pilotów, można
    by psikusy w sklepie robić, wyłączając całą ścianę telewizorów, a ja bym
    jawnie udawał, ze gdzieś dzwonię, kto się domyśli? :)
    Pragnę zawczasu uspokoić, być może zaprogramowałbym np. sterowanie
    zwrotnicami tramwajowymi, ale zapewniam, nigdy bym nie użył tego w złym
    celu, cenię sobie bezpieczeństwo i psikusa mogę zrobić tam, gdzie nie stanie
    się nikomu/niczemu żadna krzywda, ani szkoda. Może też "nielubianemu
    sąsiadowi" przełączyłbym na kanał erotyczny, albo na jakąś telenowelę
    brazylijsko-wenezuelsko-urugwajsko-chilijską :) Ale nigdy w sytuacji, gdyby
    mial dostać zawału.

    > jednym telewizorem mogę sterować z HTC przez domowy LAN, skoro i tak muszę
    > go najpierw włączyć normalnym pilotem?

    No cóż... Wiem, jaka to wygoda - najpierw włączam OTV, a potem przyciskiem
    przełączam na nagrywarkę/dekoder - chwilamoment. Muszę jeszcze złapać, czy
    da się tym pilotem wysterować magnetowid, choć pilot MTV jest sprawny,
    "nierozdupcony", podobno też ma funkcję uniwersalną, ale nie udało mi się
    uruchomić telewizora z jego pomocą, albo źle kod wbijałem, albo nie ma go w
    bazie.

  • 6. Data: 2013-01-01 22:06:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-01 21:24, Anerys pisze:

> [...]
    > można by psikusy w sklepie robić, wyłączając całą ścianę telewizorów, a
    > ja bym jawnie udawał, ze gdzieś dzwonię, kto się domyśli? :)

    Pamiętam, że lata temu (jeszcze przed upowszechnieniem smartfonów) na
    którymś z forów (pdaclub.pl?) był podobny wątek. Ktoś próbował czegoś
    takiego. Chodziło chyba o jakiś konkretny model, dysponujący wyjątkowo
    silną IrDĄ. Zainterweniowała ochrona supermarketu sądząc, że ktoś w
    jakiś sposób psuje telewizory. ;)

    > Pragnę zawczasu uspokoić, być może zaprogramowałbym np. sterowanie
    > zwrotnicami tramwajowymi, ale zapewniam, nigdy bym nie użył tego w złym
    > celu, cenię sobie bezpieczeństwo i psikusa mogę zrobić tam, gdzie nie

    To już raz było:
    http://hacking.pl/wiadomosci/7253/nastolatek-zhakowa
    l-siec-tramwajowa/
    Jestem ciekaw czy gdzieś jeszcze stosują tak dziwny sposób sterowania,
    zwłaszcza w tak newralgicznym zastosowaniu. Pomijając kwestie
    bezpieczeństwa, podczerwień zbyt pewnej łączności nie zapewnia...

  • 7. Data: 2013-01-01 23:32:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2013 21:24:02 +0100, Anerys napisał(a):
    > Ja mam starego Eryka R320s, ze sprawną IRDĄ, czasem się zastanawiam, czy
    > udało by się nauczyć go choćby podstawowych kodów niektórych pilotów, można

    Tak wprost to chyba nie - on chyba nie pozwalal na programy uzytkownika,
    a jesli mial jave - ona z kolei nie ma dostepu do sprzetu.

    > by psikusy w sklepie robić, wyłączając całą ścianę telewizorów, a ja bym
    > jawnie udawał, ze gdzieś dzwonię, kto się domyśli? :)

    Zawsze mozesz sobie w czapke wmontowac :-)

> [...]
    > celu, cenię sobie bezpieczeństwo i psikusa mogę zrobić tam, gdzie nie stanie
    > się nikomu/niczemu żadna krzywda, ani szkoda.

    Obiecanki macanki :-)

    Byl juz taki jeden, ktoremu przeszkadzaly zdalnie sterowane helikoptery w
    sklepie na przeciwko, wiec wyposazyl swoj model czolgu w pilota i je
    "zestrzeliwal" :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-01-02 00:38:00
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > To już raz było:
    > http://hacking.pl/wiadomosci/7253/nastolatek-zhakowa
    l-siec-tramwajowa/

    Tak, było, nawet w jednym z odcinków "Detektywów" to pokazali, pozmieniali
    sporo szczegółów, chłopakowi dodali zespół Aspergera.
    Ja bym się do tego nie posunął, spoko, spoko. Natomiast np. pierdnięcie z
    głośnika przy drzwiach, czy słupka informacyjnego na przystanku - owszem,
    spsocę :)) Ale zawsze tak, żeby nikt i nic, nie poniósł szkody. Np. napiszę
    na zaszronionej szybie "dupa", bo to łatwo bez śladu usunąć, ale nigdy nie
    wydrapię tego, ani nie wypalę kwasem... Jestem psotnik, ale mam swój honor,
    w dobrym tego słowa znaczeniu.

    > Jestem ciekaw czy gdzieś jeszcze stosują tak dziwny sposób sterowania,
    > zwłaszcza w tak newralgicznym zastosowaniu. Pomijając kwestie

    Nie wydaje mi się niczym złym samo sterowanie podczerwienią. Natomiast źle
    jest tego nie zabezpieczyć. Pamiętam, jak bardzo dawno temu, chyba jeszcze
    przed stanem wojennym, u kogoś ręką machnąłem przed telewizorem (sterowany
    IR), włączył się wyciszony dźwięk. Nikt z zewnatrz nie mógł posterować.
    Wyczynu nie udało mi się powtórzyć. Czyli może zajść sytuacja, że choćby
    zsumują się zajączki puszczane przez kilka samochodów, przyłoi w fotoelement
    i wysteruje w drugim kierunku zwrotkę trama jadącego 50 kph, co może
    skończyć się tym (był taki przypadek!), że tramwaj sam się pocałuje w dupę
    (*). Akurat może nie od zwrotki, ale był.

    > bezpieczeństwa, podczerwień zbyt pewnej łączności nie zapewnia...

    IMHO to nie powinno być zbyt czułe. Pokusiłbym się nawet, żeby konieczne
    było np. a. zastosowanie IR o określonej długości fali, b. zastosowanie
    dużej mocy, żeby maksymalnie utrudnić władowanie się przerobionym pilotem,
    c. zaszyfrowanie transmisji, d. widać nie zastosowano - blokadę użycia
    zwrotnicy, do momentu, gdy tram zjedzie z krzyżówki. W razie draki ma ręczny
    zwrotnik. Diody IR nie są szczególnie drogie, więc ich "bateria" kosztoała
    by może 100 złotych, drugą stówę zasilanie i sterowanie, trzecią wypełnienie
    kieszeni Ważnemu Decydentowi. Jeszcze parę innych spraw, ale o nich nie
    teraz.
    A... że zużyty dodatkowo prąd? Policzę, że moc takiej baterii, to 3W, takie
    luźne założenie, czas użycia np. 5 sekund, ilość użyć dziennie... na jedno
    kółko zakładam 120 użyć, co daje 600 sekund łącznej pracy, kółek dziennie
    zakładam 6, łącznie godzina dziennie świecenia. dni w miesiacu 30 - wychodzi
    0.15 kWh miesięcznie per tam. zakładam 1000 tramów w mieście, razem 150 kWh
    miesięcznie na sterowanie zwrotkami (piszę o samej części transmisyjnej).
    150 kWh * 50 groszy per kWh, to 75 zyla. Pomnóżmy na pensje prezesa przez
    dwa, na błąd pomiaru kolejne dwa, czyli w sumie miesiecznie sterowanie
    pochłonie 300 złotych. Tyle kosztuje bezpieczeństwo. Oczywiście wiem, że ten
    system, to nie tylko pilot w tramie i odbiornik na semaforze... Ale na razie
    mówimy o dystancie pilot-odbiornik, reszta chwilowo jest milczeniem.

    (*) Pociąg dwuwagonowy, pierwszy wagon wytramwaił się i wyczepił, obrócił o
    360 stopni w pionie, przywaliwszy czołem na koniec w tył drugiego wagonu.
    Czyli nie mówmy tramwajomi "pocałuj się w dupę", bo to zrobi :) Nikt nie
    ucierpiał zbytnio. Nie pamiętam lokalizacji.

  • 9. Data: 2013-01-02 01:01:00
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Tak wprost to chyba nie - on chyba nie pozwalal na programy uzytkownika,
    > a jesli mial jave - ona z kolei nie ma dostepu do sprzetu.

    OIMW, nie miał.

    > Zawsze mozesz sobie w czapke wmontowac :-)

    A można, oczywiście. Tylko tak sobie myślę, czy ktoś by się skapował, że ja
    jawnie, w widoku kamer, wyjmuję fona, coś tam palcuję (włączenie IRDA), a
    następnie niby przykładam do ucha, a w tym czasie na stoisku gasną wszystkie
    telewizory :) Może bardzo wnikliwy "monitor" zauważyłby błysk diodek w moim
    fonie... A diodki w czapce - do minus 10 nie zakładam, nie lubię... Prędzej
    może dyskretnie coś w okularach.

    > Obiecanki macanki :-)

    Moje są prawdziwe, wyrosłem z czasów kiedy takie nie były.

    > Byl juz taki jeden, ktoremu przeszkadzaly zdalnie sterowane helikoptery w
    > sklepie na przeciwko, wiec wyposazyl swoj model czolgu w pilota i je
    > "zestrzeliwal" :-)

    Ja najwyżej bym niedobremu sąsiadowi zapałkę w przycisk dzwonka i sruu, w
    długą, jak byłem mały, to chodziłem z kolegami na sąsiednie osiedla, windą
    na wyższe piętro, blisko windy dwa mieszkania, przygotowane zapałki tak, że
    włożone w przycisk, wystarczy nacisnąć, pyk, sru do windy i nie ma nas.
    Nie zniszczyłbym wyłącznika, zrezygnowałbym w razie niemożności realizacji
    psoty. Inna sprawa, że czasami zdarzało się, że nie udawało się załatwić
    tego i owego bezszkodowo, dziś już wiem więcej, poza tym, czy to wypada
    będąc w moim wieku, robić takie dziecinne psoty? Nawet bym (rzadkiej) kupy
    nie położył na wycieraczce, przykrywając płonącą gazetą i dzwoniąc do
    drzwi... Wiem, że niektórzy tak robili, ale mnie zbytnio nie ciągnęło. Inni
    wiązali sznurkami drzwi naprzeciw, drryń, w długą. To mnie nigdy poza
    filmami komediowymi nie bawiło.
    Helikoptery - inaczej bym to rozwiązał, jeśli już, to bym raczej spowodował
    w ogóle niemożność sterowania nimi, ale jeśli jakiś miałby się rozbić, to
    bym zrezygnował i szukał innej drogi... Jak pisałem wyrosłem z etapu
    "niszczycielskiego". Za długo by pisać całość, ale może kiedyś przy piwie?
    :)

  • 10. Data: 2013-01-02 17:33:45
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Anerys" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > psikusy w sklepie robić, wyłączając całą ścianę telewizorów, a ja bym jawnie
    > udawał, ze gdzieś dzwonię, kto się domyśli? :)

    http://dx.com/p/mini-multifunctional-remote-controll
    er-black-2663