  • 31. Data: 2020-11-24 00:27:34
    Temat: Re: Z czego są współczesne kable głośnikowe!
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.11.2020 o 23:19, J.F. pisze:

    > Pod miedzia nie powinien.

    Ale ten drucik jest najpierw miedziowany i dopiero potem przycięty na
    długość, a nie odwrotnie ;-) ognisko korozji gotowe i jak śpiewał Jan
    Kaczmarek: "rdza zżera stare żelastwo, stare żelastwo zżera rdza..." ;-)

    Grzegorz

  • 32. Data: 2020-11-24 06:21:04
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 21:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
    t...

    > Aluminium miedziowane ma sens, bo sie lutuje :-)
    > Ale troche watpie aby aluminium uzyli ... chociaz ... moze znow
    > przegapilem rewolucje :-)
    >
    > Ale ... moze druciki sa izolowane jak w licy ?
    > To by mialo sens ... tylko jak mialby to amator podlaczyc ?

    Zakuwając końcówkami miedzianymi.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 33. Data: 2020-11-24 09:06:25
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 22:23, Grzegorz Kurczyk pisze:

> [...]
    > warstwą czegoś o miedzianym połysku.
    >
    > O ile takie kable są wpięte w szafie miedzy switcha a patchpanel i nikt
    > tego nie dotyka to jeszcze ujdzie bo są strasznie łatwo łamliwe.
    > Od tego czasu jak zamawiam patchcordy, to się pytam czy na pewno są
    > miedziane. Niektórzy sprzedawcy są mocno zakłopotani moim pytaniem ;-)
    >
    > W sumie z elektrycznego punktu widzenia przy tych częstotliwościach to i
    > sznurek powleczony miedzią będzie miał takie same parametry jak pełny
    > drut miedziany, ale uważajcie aby Wam internet nie zardzewiał ;-)

    ale jak już uda Ci się kupić 100% miedziany kabel, to jak go wybebeszysz
    to się okaże, że jest poskręcany z 20cm kawałków drutu miedziowego z
    jakiś odpadów. Kupiłem szpulkę takowego, sprawdziłem chemicznie - czysta
    miedź ale nie do użytku bo po czasie dostawał jakieś dziwnej oporności
    jak kantal. A był w ścianie. Takie cuda, Panie!!

  • 34. Data: 2020-11-24 09:38:19
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 23.11.2020 20:21, Piotr Gałka wrote:

    > Z tego wynika, że gdziekolwiek kupując jakikolwiek kabel to trzeba się
    > upewnić z czego zrobiony.
    > Właśnie coś projektuję, gdzie założyłem, że się przylutuje 3 żyły z
    > kolorowego kabelka paskowego. Ciekawe, czy ich ten problem już też dotyczy.

    FWIW - w razie potrzeby są specjalne topniki do lutowania amelinum

  • 35. Data: 2020-11-24 10:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Zakuwając końcówkami miedzianymi.

    lice izolowana lakierem to polaczy ?

    Tylko ze to byl zestaw do kina domowego - uzytkownik ma wsadzic w
    zaciski sprezynowe, ewentualnie skrecic srubkami.
    Zakuwal na pewno nie bedzie ...

    J.

  • 36. Data: 2020-11-24 10:58:46
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.11.2020 um 16:43 schrieb Piotr Gałka:
    > Z mojego wątku o Współczesnym sprzęcie audio została mi informacja, żeby
    > rozważyć kolumny Quadral argentum 530. Zaczynając od nich znalazłem inne
    > (dwa razy tańsze) a do tego wyczytałem, że te Quadral z powodu otworów z
    > tyłu nie powinny stać zbyt blisko ściany a ja chcę je prawie oprzeć o
    > ścianę.
    > Nie przejmując się opiniami w których co drugiego określenia jaki to ten
    > dźwięk nie jest nie rozumiem kupiłem:
    > https://nautilus2.pl/kolumny/podstawkowe/stx-f130n-c
    zarny-przewod-pure-acoustic-ca-150c-6m-gratis?sort=p
    .price&order=ASC&limit=100

> [...]
    > jakby to były druciki posrebrzone lub pocynowane. Z czego oni robią
    > teraz te kable, że cyna (normalna, ołowiowa) się tego nie ima?

    Jak się nie da lutować, to pozostaje metoda impulsowo-udarowa: tulejka
    miedziana lub mosiężna i przyjebać młotkiem. Tak "lutowałem" drut
    platynowo-irydowy do systemu. praktycznie nie było widać szumów.

    Waldek

  • 37. Data: 2020-11-24 11:26:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.11.2020 o 21:04, J.F. pisze:
    [...]
    > Ale ... moze druciki sa izolowane jak w licy ?
    > To by mialo sens ... tylko jak mialby to amator podlaczyc ?

    Starym sposobem "na aspirynę".

    P.P.

  • 38. Data: 2020-11-24 11:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 23.11.2020 o 21:04, J.F. pisze:
    [...]

    >Starym sposobem "na aspirynę".

    Amator nie ma lutownicy, ani nie wie o aspirynie.

    Amator ma wsadzic w zacisk na wzmacniaczu/kolumnie i ewentualnie
    dokrecic ..

    J.

  • 39. Data: 2020-11-24 11:32:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Tuesday, November 24, 2020, 6:21:04 AM, you wrote:

    t...

    > Zakuwając końcówkami miedzianymi.

    Licę możesz sobie zakuć, razem z głową. Tylko i wyłącznie tygiel z
    cyną. I zakuwasz po cynowaniu - jeśli masz taką potrzebę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2020-11-24 11:33:17
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.11.2020 o 10:58, Waldemar pisze:
    [...]
    > Jak się nie da lutować, to pozostaje metoda impulsowo-udarowa: tulejka
    > miedziana lub mosiężna i przyjebać młotkiem. Tak "lutowałem" drut
    > platynowo-irydowy do systemu. praktycznie nie było widać szumów.

    Dlaczego nie lutowałeś zwykłym stopem SnPb? Platynoiryd łatwo się nim
    lutuje.

    P.P.