  • 21. Data: 2020-11-23 21:44:45
    Temat: Re: Z czego są współczesne kable głośnikowe!
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Aluminium miedziowane ma sens, bo sie lutuje :-)
    > Ale troche watpie aby aluminium uzyli ... chociaz ... moze znow
    > przegapilem rewolucje :-)

    I to nie jedną :)
    Zobacz CCS, to jest dopiero jazda bez trzymanki. Ale to nie koniec. Były
    też (nie wiem czy nadal są) kable węglowe. Nie mam pojęcia jaką miały
    przewodność, ale lat temu z 20 firma Van Der Hul czy jak toto się
    pisało/pisze wynalazła takowe. O zgrozo...głośnikowe! :)
    Niezłą sieczkę musiały robić z charakterystyką przenoszenia jak się
    trafiły jakieś perfidne impedancyjnie kolumny :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2020-11-23 21:46:05
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Dlatego pytam. Zdarza się, że wzmacniacz padnie, jeśli są "szybkie"
    > przerwy w obwodzie końcowym (brak dobrego kontaktu) dzieją się wtedy
    > dziwne rzeczy w stopniu końcowym. Raczej nie występuje to w standardzie
    > lecz w przypadku jakichś oscylacji spowodowanych zużyciem kondensatorów
    > lub wadliwej pracy zasilacza, złego ustawienia obwodów sterujących
    > prądem w stopniu końcowym.

    No a lampowe?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2020-11-23 21:59:21
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.11.2020 o 21:44, Irek.N. pisze:

> [...]
    > przewodność, ale lat temu z 20 firma Van Der Hul czy jak toto się
    > pisało/pisze wynalazła takowe. O zgrozo...głośnikowe! :)

    Dość już dawno temu ktoś zrobił sobie jaja pisząc o kablach rtęciowych.
    Tłum audiofili dopytywał, gdzie je kupić.

    P.P.

  • 24. Data: 2020-11-23 22:05:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2020 o 21:46, Irek.N. pisze:

    > No a lampowe?

    W lampowych jest trafo jako stałe obciążenie :P

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 25. Data: 2020-11-23 22:23:48
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.11.2020 o 16:43, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wygląda na nowy/czysty, ale w żaden sposób (długo i dzielnie walczyłem,
    > kilka razy skracając kabel o kolejne centymetry) nie udało mi się
    > pocynować końcówek. W końcu wziąłem jakiś bardzo stary (demoludowy)
    > kabelek, bez problemu pocynowałem i podłączyłem kolumny, a ten super
    > głośnikowy beztlenowy wywaliłem.
    >
    > Jeden przewód wygląda jakby się składał z drucików miedzianych a drugi
    > jakby to były druciki posrebrzone lub pocynowane. Z czego oni robią
    > teraz te kable, że cyna (normalna, ołowiowa) się tego nie ima?

    Bo to jest miedź beztlenowa jednokierunkowa i żeby to polutować,
    lutownica musi być zasilana prądem stałym (plus grzałki od strony grotu)
    W przeciwnym razie rozgrzane jony cyny nie będą miały możliwości
    dyfundować w głąb powierzchni miedzi jednokierunkowej.

    Z powyższych względów lutownica transformatorowa nie nadaje się do
    lutowania takich kabli. W jednym półokresie jony cyny przechodzą na
    powierzchnię miedzi jednokierunkowej, a w drugim są od niej odpychane i
    wracają na powierzchnię grotu lutownicy wykonanego jak wiadomo z niskiej
    jakości miedzi bezkierunkowej z dużą ilością tlenu.

    :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-)
    Sorki, ale po przeczytaniu swego czasu kilku wywodów audiofilów
    złotouchych nie mogłem się powstrzymać. Dobrze napisane "teoria" i
    produkt idzie jak ciepłe bułeczki.
    :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-)

    Swoją drogą, kilka lat temu kupiłem kilkadziesiąt sztuk półmetrowych
    patchcord-ów RJ45 CAT5e. Jakież było moje zdziwienie jak wrzucone do
    bagażnika samochodu przykleiły mi się mocno do magnesu leżącej tam
    anteny CB. Myślałem w pierwszej chwili, że może w samych wtyczkach jest
    coś ferromagnetycznego, ale nie były to patchcordy ekranowane. Do
    magnesu kleiły się kable! Rozprułem jeden z nich. Żyły były zrobione z
    jakiegoś podłego żelastwa (bo stal, to też nie była) powleczonego cienką
    warstwą czegoś o miedzianym połysku.

    O ile takie kable są wpięte w szafie miedzy switcha a patchpanel i nikt
    tego nie dotyka to jeszcze ujdzie bo są strasznie łatwo łamliwe.
    Od tego czasu jak zamawiam patchcordy, to się pytam czy na pewno są
    miedziane. Niektórzy sprzedawcy są mocno zakłopotani moim pytaniem ;-)

    W sumie z elektrycznego punktu widzenia przy tych częstotliwościach to i
    sznurek powleczony miedzią będzie miał takie same parametry jak pełny
    drut miedziany, ale uważajcie aby Wam internet nie zardzewiał ;-)

    Grzegorz

  • 26. Data: 2020-11-23 22:45:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2020 o 22:23, Grzegorz Kurczyk pisze:
    [...]
> [...]
    > magnesu kleiły się kable! Rozprułem jeden z nich. Żyły były zrobione z
    > jakiegoś podłego żelastwa (bo stal, to też nie była) powleczonego cienką

    Spokojnie, do dzisiaj sprzedawane są kable koncentryczne "antenowe"
    zrobione ze stali i powlekane miedzią. Nazywa się to "zemstą instalatora" :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 27. Data: 2020-11-23 22:50:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > W lampowych jest trafo jako stałe obciążenie :P

    Aaaachaaaa...

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2020-11-23 22:53:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > W sumie z elektrycznego punktu widzenia przy tych częstotliwościach to i
    > sznurek powleczony miedzią będzie miał takie same parametry jak pełny
    > drut miedziany, ale uważajcie aby Wam internet nie zardzewiał ;-)

    Ale wiesz, przewody w sondach oscyloskopowych to z drutu oporowego Panie
    są zrobione :) Przecież nie dla oszczędności. Mote woje patche były
    najwyższych lotów po prostu ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 29. Data: 2020-11-23 23:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >zrobione z jakiegoś podłego żelastwa (bo stal, to też nie była)
    >powleczonego cienką warstwą czegoś o miedzianym połysku.

    Przy tych czestotliwosciach w zasadzie powinno byc rownie dobre ... o
    ile ktos nie spyta o PoE :-)

    Pod miedzia nie powinien.

    J.

  • 30. Data: 2020-11-23 23:22:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >I to nie jedną :)
    >Zobacz CCS, to jest dopiero jazda bez trzymanki.

    W kablach audio ? Tzw "wysokiej klasy" ?

    J.