  • 21. Data: 2022-05-04 12:19:07
    Temat: Re: Zabezpiecznienie gniazdka podtynkowego przed wyrwaniem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Kabel ma 50 metrów, czasem dodatkowy przedłużacz kolejne 50 metrów.
    >
    > W pewnym momencie nie widać początkowego odcinka, bo krzaczory i drzewa
    > zasłaniają.
    >
    > Przynajmniejk o tyle dobrze, że kilka lat temu nauczyłem, aby luźny zwitek
    > (nadmiar) kabla był zawsze w miejscu widocznym, aby nie ciągnąć "w ciemno".

    W takim razie tytułowy problem staje się jeszcze bardziej niejasny.
    Przy pociągnięciu prędzej wypnie się wtyczka tego drugiego przedłużacza
    (chyba że ktoś zwiąże oba kable -- ale po co miałby to robić?). Sto
    metrów kabla w ogrodzie przy koszeniu nigdy nie biegnie idealnie po
    linii prostej, przy pociągnięciu będzie się on prostował, a trawa czy
    chabazie, wśród których leży, pochłoną znakomitą część energii. Nie
    wiem jak mocno by trzeba szarpać, by siła dotarła do samego gniazdka.

    To nie tak, że sie czepiam. Po prostu nie umiem sobie tego problemu
    wyobrazić. Poczynając od tego, co zauważyłem na początku, czyli samej
    możliwości wyrwania normalnie obstalowanego w ścianie gniazdka (w
    gomułkowskim mieszkaniu, w którym się wychowałem, bakelitowe kontakty
    wyskakiwały ze ściany od samego patrzenia, ale to co innego).

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2022-05-04 15:21:40
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 04.05.2022 o 11:55, Adam pisze:
    [...]
    > Kabel ma 50 metrów, czasem dodatkowy przedłużacz kolejne 50 metrów.

    Skoro masz tak duży ogródek, to jaka jest przyczyna, dla której nie
    używasz kosiarki spalinowej?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 23. Data: 2022-05-04 15:27:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 May 2022 15:21:40 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > W dniu 04.05.2022 o 11:55, Adam pisze:
    > [...]
    >
    > Skoro masz tak duży ogródek, to jaka jest przyczyna, dla której nie
    > używasz kosiarki spalinowej?

    Wynajęte.
    Ogródek nie jest duży, tylko długi.
    Kilkanaście metrów szerokości.
    Nie wiem, ile tam jeszcze będę.
    Zainwestowałem w elektryczną, spalinowa zbyt droga i wymaga cyklicznej
    obsługi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2022-05-10 08:13:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 03.05.2022 09:45, Irek.N. wrote:
    > Bardzo rozsądna rada. Temat ratuje wyłącznik różniocowoprądowy, ale nie
    > zawsze jest zainstalowany. Swoją drogą jak nie jest, to warto założyć,
    > choćby na to jedno zewnętrzne gniazdko.
    Aha, weź tu załóż bez prucia ścian. I rozwalania posadzki gdzieś w
    piwnicy w celu wykonania uziomu (szpilkowego). Owszem, przy jakimś
    grubym remoncie się da...

  • 25. Data: 2022-05-10 10:49:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 08:13:09 +0200, JDX wrote:

    > Aha, weź tu załóż bez prucia ścian. I rozwalania posadzki gdzieś w
    > piwnicy w celu wykonania uziomu (szpilkowego). Owszem, przy jakimś
    > grubym remoncie się da...

    A nie mozna zrobic przy tym gniazdku, nawet na dwuprzewodowej
    instalacji?

    Suszarke do wlosow widzialem amerykanska - roznicowke miala na kablu.
    Widac powaznie potraktowali mozliwosc wpadniecia do wanny.

    J.

  • 26. Data: 2022-05-18 13:18:23
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 02.05.2022 o 23:04, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Jest gniazdko używane m.in. do podłączania kabla do kosiarki.
    > Czasem ktoś może na kosiarce za bardzo się skoncentrować i zapomnieć o
    > długości kabla.
    >
    > Jak zabezpieczyć kabel?
    > Myślałem o czymć w rodzaju knagi, jak do linki cumowniczej. Ale też
    > chciałbym dodatkowo, aby to było nieco elastyczne, nawet na kilka
    > centymetrów. Jakieś suwadło na sprężynie?
    >
    > Są może jakieś gotowce?

    Na kablu z zapasem kilkudziesięciu centymetrów zastosować
    krańcówkę mocowaną sprężyną do kabla.
    Jak za mocno ktoś pociągnie wyłączy kosiarkę i sam operator
    ogarnie że już nie starczy...
    Wymienić kosiarkę na spalinową lub akumulatorową zrobić
    przez dołożenie przetwornicy 12/230V i akumulatora...

    --
    pzdr, j.r.