  • 11. Data: 2022-05-03 12:10:02
    Temat: Re: Zabezpiecznienie gniazdka podtynkowego przed wyrwaniem
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > I nie zawsze *sprawny*. Mało kto regularnie testuje.

    A zdarzyło Ci się znaleźć uszkodzony? W firmie mam ich chyba z 30 sztuk
    i przez 9 lat problemu nie było.
    Napisałeś tak, jak gdyby padały co roku.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2022-05-03 12:34:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 12:10:02 +0200, Irek.N. wrote:

    > A zdarzyło Ci się znaleźć uszkodzony? W firmie mam ich chyba z 30 sztuk
    > i przez 9 lat problemu nie było.
    > Napisałeś tak, jak gdyby padały co roku.

    No wlasnie - tak koledzy pisali.

    A jesli tak padaja, to mnie ciekawi co konkretnie w nich.

    J.

  • 13. Data: 2022-05-03 12:51:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-05-03 o 12:34, J.F pisze:
> [...]

    W sumie będzie kilkadziesiąt. Ani test ich nie ruszył, ani co gorsza
    pomiar prądu zadziałania. I były to RCD znanych firm.

    > No wlasnie - tak koledzy pisali.
    >
    > A jesli tak padaja, to mnie ciekawi co konkretnie w nich.

    Obwód magnetyczny przekaźnika spolaryzowanego się klei i ustrojstwo
    trzyma zamiast rozłączyć. Stąd zalecenie o regularnej kontroli. Co
    ciekawe niektórzy producenci RCD wprost przestrzegają aby nie testować
    zbyt często, z uwagi na zużycie mechaniczne.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 14. Data: 2022-05-03 12:58:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 May 2022 12:51:52 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > ciekawe niektórzy producenci RCD wprost przestrzegają aby nie testować
    > zbyt często, z uwagi na zużycie mechaniczne.

    Przecież tam nie ma spolaryzowanego obwodu magnetycznego. Są dwie cewki
    i dopóki prąd w obu jest taki sam, pola się znoszą i kotwica nie
    przyciąga. Jeśli się pojawi różnica prądów, kotwica zostanie
    przyciągnięta.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2022-05-03 18:24:11
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.05.2022 o 23:04, Adam pisze:
    > Są może jakieś gotowce?

    https://allegro.pl/oferta/legrand-wtyczka-katowa-na-
    kabel-z-dzwignia-czarna-6825017698

    pociągnięcie za dźwignię wysuwa wtyczkę z gniazdka

  • 16. Data: 2022-05-03 20:35:10
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.05.2022 18:24, m4rkiz wrote:

    > https://allegro.pl/oferta/legrand-wtyczka-katowa-na-
    kabel-z-dzwignia-czarna-6825017698

    > pociągnięcie za dźwignię wysuwa wtyczkę z gniazdka

    A jemu nie chodzi odwrotnie?
    Żeby nie wypadła wtyczka lub nie wyrwało gniazdka zanim dowiesz się, że
    się skończył kabel.

    Faktycznie zaknagować go przy gniazdku, a przy kosiarce przypiąć gumką z
    zapasem.
    Ja taką kosiarkę kiedyś pamiętam, to na porządku dziennym było
    przecięcie kabla. Najlepiej się kosiło we dwóch: jeden kosił, drugi
    pilnował kabla.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2022-05-03 22:54:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 May 2022 18:24:11 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > https://allegro.pl/oferta/legrand-wtyczka-katowa-na-
    kabel-z-dzwignia-czarna-6825017698

    > pociągnięcie za dźwignię wysuwa wtyczkę z gniazdka

    Mam dwie takie wtyczki.
    W zasadzie wygodne do wyciągania w trudnym miejscu.

    Natomiast gniazdko do kosiarki jest w ścianie, wzdłuż której idzie kabel,
    więc nie zadziała.
    Propozycja obok: zabezpieczony krótki przedłużacz wydaje mi się rozsądny,
    ewentualnie pomyślę nad knagą i ewentualnie dać ją ruchomo z dużym oporem,
    albo dodatkowy tłumik szarpnięć do kabla.
    Albo zmienię operatora przy kosiarce ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2022-05-03 23:33:50
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.05.2022 o 20:35, Mirek pisze:

    > Ja taką kosiarkę kiedyś pamiętam, to na porządku dziennym było
    > przecięcie kabla. Najlepiej się kosiło we dwóch: jeden kosił, drugi
    > pilnował kabla.

    Polecam takie zaplanowanie koszenia, żeby się w zasadzie tylko oddalać
    od gniazdka - tak, żeby się kabel rozwijał na powierzchni już skoszonej.

    MJ

  • 19. Data: 2022-05-03 23:42:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > albo dodatkowy tłumik szarpnięć do kabla.
    > Albo zmienię operatora przy kosiarce ;)

    Rozumiem, że zamiana kabla na dostatecznie
    długi, z jakichś powodów nie wchodzi w grę.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2022-05-04 11:55:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 May 2022 23:42:38 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Rozumiem, że zamiana kabla na dostatecznie
    > długi, z jakichś powodów nie wchodzi w grę.

    Kabel ma 50 metrów, czasem dodatkowy przedłużacz kolejne 50 metrów.

    W pewnym momencie nie widać początkowego odcinka, bo krzaczory i drzewa
    zasłaniają.

    Przynajmniejk o tyle dobrze, że kilka lat temu nauczyłem, aby luźny zwitek
    (nadmiar) kabla był zawsze w miejscu widocznym, aby nie ciągnąć "w ciemno".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam