  • 191. Data: 2010-03-11 15:11:22
    Temat: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, że to sarna
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 14:49:54 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Wypad na grupę dla pedalarzy z tym pierdzieleniem.

    Tak, wiem, przestrzeganie prawa niektórych boli.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 192. Data: 2010-03-11 15:12:22
    Temat: Re: Zabi?a cz?owieka. Twierdzi?a, ?e to sarna
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > To nie jest zabójstwo tylko (nieumyślny) wypadek ze skutkiem śmiertelnym.
    > Nie odróżniasz tych dwóch rzeczy?

    W przypadku ucieczki z miejsca wypadku i pozostawienie ofiary bez pomocy
    jest traktowane przez prawo na równi z zabójstwem.

  • 193. Data: 2010-03-11 15:14:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > E nie-nie! Nie zgadzać się można, argumentować można, nawet wrzucać od
    > chujów można.
    > Ale zabraniać dyskusji, wyganiać z grupy? Chyba przesadziłeś.

    Nie sądzę.
    Dyskusja z kimś, kto na czarne mówi białe mija się z celem.
    A ta dyskusja już miała miejsce, całkiem niedawno i jak dla mnie wystarczy.
    Jeśli dla kogoś jego widzimisie liczy się bardziej niż rozum, logika i nawet
    przepis, to niech idzie w towarzystwo podobnych sobie o tym nawijać.

  • 194. Data: 2010-03-11 15:15:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Tak,

    No to jazda.

  • 195. Data: 2010-03-11 15:25:45
    Od: fv <f...@c...com>

    Bydlę wrote:

    > Ale to nie jest _spowodowanie_ przez kierowcę.

    Ale pytanie nie było o to jak spowodować wypadek, tylko "czy da się zabić jadąc
    zgodnie z prawem".

    > Odnoszę wrażenie, że kierujący rowerem sobie zgotował taki los.

    A ja odnoszę wrażenie, że gdybym to ja był kierującym autem, to nie mógłbym spać po
    nocach.

    > (pamiętasz? zakładamy, że kierujący - autem, ten potencjany sprawca -
    > nie będzie za bardzo na bakier z pord)

    Nigdzie nie było mowy, że kierujący autem ma być sprawcą.

    > ditto.
    > Skoro kierowca się upewnił, to znaczy, że rowerzysta wtargnął.
    > Psim obowiązkiem rowerzysty jest niewpadać.

    Co nie zmienia faktu, że w tym przypadku policja orzeknie że kierujący samochodem
    jest sprawcą.
    Masz co chciałeś ;-)

    > Ale skąd rozpędzony dostawczak na osiedlowej uliczce?!

    Powiedz to chu***, co mi dziś rano przed maską śmignął Tranzitem. Chyba na zielone
    się spieszył
    uliczkę dalej, bo już zaczynało przygasać na pomarańczowo.

    > Więc nie, odrzucam z powodu niezgodności z założeniami.
    > :-)

    Ale jak to?

    > No to sam sobie zginął, a nie przez kierowcę tira.
    > Tzn. tirman nie spowodował wypadku.

    Nigdzie nie było mowy o spowodowaniu.

    > Nie jestem przekonany tymi przykładami.

    Ale bo ten: jak spowodujesz kolizję, to nie jedziesz zgodnie z PORD ;>
    Bo PORD zabrania powodować kolizji ;>

    Chciałem jeszcze coś wymyślić, nie odwołując się do oczywistości typu zły stan
    techniczny auta lub
    nawierzchni ale mi nie wyszło. Zatem proszę:

    Prowadzisz auto rozmiarów Peugeot 406 po drodze szybkiego ruchu lewym pasem z
    przepisową prędkością.
    Tuż za zakrętem w lewo zauważasz roboty drogowe, które powinieneś ominąć prawym
    pasem. Widać
    ograniczenie prędkości. Zaczynasz hamować i nagle tracisz panowanie nad pojazdem,
    wbijając się w bok
    smarta jadącego prawym pasem. Ten odbija, zawija i koziołkuje wprost na walec drogowy
    na lewym pasie.

    Gapiąc się do przodu, przyzwyczajony do jednostajnej jazdy nie zauważyłeś rozsypanego
    przez ekipę na
    drodze żwiru asfaltowego. Jedna oś złapała poślizg, a ty instynktownie zamknąłeś oczy
    i puściłeś
    kierownicę.

    Spowodowałeś wypadek. Śmiertelny. A jechałeś zgodnie z PORD. Tylko nie byłeś gotowy
    ocalić swoje i
    innych życie.

    --
    fv

  • 196. Data: 2010-03-11 15:31:47
    Od: fv <f...@c...com>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Nie sądzę.
    > Dyskusja z kimś, kto na czarne mówi białe mija się z celem.

    Właśnie o to mi chodzi. To co napisałeś wyżej, to jest poziom polityki, Sejmu.

> [...]
    > Jeśli dla kogoś jego widzimisie liczy się bardziej niż rozum, logika i
    > nawet przepis, to niech idzie w towarzystwo podobnych sobie o tym nawijać.

    No ale tak nie można. Tym bardziej, że kolega jest w mniejszości.
    Proponuję zamiast wyganiać, po prostu nie podejmować kolejny raz tematu.

    --
    fv

  • 197. Data: 2010-03-11 15:36:57
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Jest dokładnie taka sama. Pisałem wyraźnie o NIEUMYŚLNYM spowodowaniu
    > wypadku ze skutkiem śmiertelnym.

    > Jeśli nie ma świadków to przestępstwa nikt nie udowodni, nie tylko
    > premedytacji.

    > Gdyby kary za zdarzenie, którego sprawca wcale nie chciał, nie były tak
    > drastyczne, to mało kto by uciekał.

    Jakie drastyczne ?
    O czym Ty piszesz ?
    Chłopie za nieumyślne spowodowanie śmierci art. 155 kk przewiduje od 3
    miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności.
    W praktyce jeżeli do wydarzenia nie doszło w sktek świadomego łamania zasad
    bezpieczeństwa oraz przepisów regulujących to bezpieczeństwo to wyrok
    orzekany jest zazwyczaj w zawieszeniu.

    W przypadku ucieczki z miejsca wypadku i pozostawienia rannego, żeby umarł,
    osoba taka będzie karana bodajże z art. 148 kk, ponieważ chodzi tu o celowe
    zaniechanie działań (udzielenia pomocy), w którego nasatępstwie poszkodowany
    umiera. Za art. 148 kk grozi nie mniej niż 8 lat więzienia, aż do dożywocia.

    Tak więc gdzie tu widzisz wysoką karę za nieumyślne spowodowanie śmierci i
    równość pomiędzy nieumyślnym spowodowaniem śmierci, a zabójstwem ?

  • 198. Data: 2010-03-11 15:42:41
    Od: fv <f...@c...com>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > No to jazda.

    Wiesz co? Jeszcze nasikaj sobie na ekran, żeby dobitniej oznaczyć swoje terytorium.

    --
    fv

  • 199. Data: 2010-03-11 15:48:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Właśnie o to mi chodzi. To co napisałeś wyżej, to jest poziom polityki,
    > Sejmu.

    Nie.
    A wręcz przeciwnie.
    Oni w ramach poprawności politycznej MUSZĄ dyskutować z przygłupami z innych
    opcji (taki zawód).
    Ja nie muszę i mogę nazwać takiego po imieniu.

    Czujesz różnicę?

    > No ale tak nie można.

    Oczywiście że można.

  • 200. Data: 2010-03-11 15:49:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości news:

    > Wiesz co? Jeszcze nasikaj sobie na ekran,

    PLONK WARNING.
    Chcesz synku pyskować, to rób to tatusiowi, najwyżej Ci paskiem dupsko
    skroi.