  • 1. Data: 2021-04-03 22:55:35
    Temat: Zaciskarka do JST HX i podobnych
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Obecnie "zaciskam" takie złacza jak JST HX za pomocą precyzyjnych
    kombinerek... to upierdliwe i ze względu na kiepską technikę dodatkowo
    je lutuję bo niestety można je wyrwać.

    Rozgladam się za jakąs zaciskarką i widze że tanie są nieużytecznie,
    konektory nie zaciskają się, wyskakują itd itp. Ogólnie jakośc chińska.

    Jest jakaś interesująca zaciskarka, przydatna amatorsko? Taka że ciśnie
    się na usta "ale fajnie to działa"? Powiedzmy że mogę wydać 100zł, to
    nie ma być profesjonalne narzędzie, ale mam zaciskać tym końcówki lepiej
    niż 2min na pin ;) Gdyby nie wymagała obrabiania przewodu z izolacji to
    jeszcze lepiej (ponoć HX i podobne nie wymagają tego, izolacja jest
    rozcinana przez zawijane blaszki środkowego zacisku).

    Dla wzrokowców: chodzi o miniaturowe złacza w których piny mają dwie
    pary listków, jedne do trzymania izolacji, drugie zapewniają przewodność.

    PS. Mam zaciskarkę z zawijaniem blaszek, ale jest zbyt szeroka. Prawie
    wszystkie dostępne od reki są za szerokie, a listki w tych złaczach mają
    poniże 1mm szerokości...

  • 2. Data: 2021-04-04 08:36:36
    Temat: Re: Zaciskarka do JST HX i podobnych
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 03-Apr-21 22:55, heby wrote:
> [...]
    >
    > PS. Mam zaciskarkę z zawijaniem blaszek, ale jest zbyt szeroka. Prawie
    > wszystkie dostępne od reki są za szerokie, a listki w tych złaczach mają

    Może jestem mało wybredny ale *każda* zaciskarka ze szczękami kupiona na
    AE nadała mi się do *amatorskiego* (czyli powiedzmy kilka na tydzień)
    zaciskania *konkretnego* typu złączy.

    Musisz zwrócić uwagę na to, że istotna jest również szerokość szczęk, a
    nie tylko wielkość otworu na pin.

    W opisach do zaciskarek masz zazwyczaj opisane co tym możesz zacisnąć.

    IMHO przewód powinieneś odizolować na końcu bo *pewny* kontakt zapewnia
    Ci taka jakby zawijana rynienka, a nie blaszki przebijające izolację.

    Możesz spojrzeć na SN-01BM. Ja tym zaciskałem XH2.54 ale z tego co piszą
    do JST też powinna się nadać.

    Piotrek

  • 3. Data: 2021-04-04 10:15:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/04/2021 08:36, Piotrek wrote:
    > Możesz spojrzeć na SN-01BM.

    Dzieki, mam SN-28B i ma bardzo szerokie szczęki, to bardziej do
    konektorów mocy. Ale rzecz w tym że nie jestem z niej zadowolony, niby
    zaciska, ale zamiast wywijać, czasami zgniata/deformuje. Mówisz że te
    ciensze są sensowniejsze?

  • 4. Data: 2021-04-04 11:15:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 04-Apr-21 10:15, heby wrote:
> [...]
    > konektorów mocy. Ale rzecz w tym że nie jestem z niej zadowolony, niby
    > zaciska, ale zamiast wywijać, czasami zgniata/deformuje. Mówisz że te

    One są po prostu do innych typów złączy. Tak więc z definicji są
    sensowniejsze ;-)

    O ile pamiętam to jest jeszcze jeden typ z postfiksem M w nazwie.

    Poszukaj, może będzie bardziej odpowiedni do Twoich pinów niż SN-01BM.

    Piotrek

  • 5. Data: 2021-04-04 11:30:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/04/2021 11:15, Piotrek wrote:
    > One są po prostu do innych typów złączy.

    Zgadza się i je kiepsko zaciskają ;) Tak, uzywam prawidłowych konektorów
    do tego typu zaciskaki. Pytam bardziej czy to problem tego designu, np.
    zaciskarki SN mają bardzo krótkie szczęki, przez co zaciskanie nie jest
    równoległe.

    Przykładowo IWS-2820 ma dalej oś obrotu od gniazda. Ale czy to jest
    ważne, nie wiem.