  • 11. Data: 2010-02-16 11:38:25
    Temat: Re: Zamarzl hamulec
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Niestety przez totalna glupote i nawyki pozostale z lata zaciagnalem
    > hamulec reczny na mrozie i koniec. Po 2 dniach samochod ani dygnie.
    Podgrzać, rozmrozić i wymienić linkę.
    Ręczny jest po to aby go używać. Można stosować inne metody tylko to tak jakby
    zimą zapalać na pych żeby nie zużyć akumulatora. Też się da.
    Powodzenia.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 12. Data: 2010-02-16 11:39:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > i tak bywa, ja zawsze patrze po sobie, linka jest nasmarowana więc i
    > szansa zamarznięcia minimalna.

    nie taka minimalna.
    Bo jesli dostanie sie tam woda i zamarznie to napnie linke w pancerzu na
    tyle, ze sie nie ruszy.
    ps. generalnie to wlasnie linki zamarzają, a nie hamulce jako takie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 13. Data: 2010-02-16 11:42:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > raczej przez brak wiedzy, w zime auto zostawiamy na biegu i po sprawie,
    > nie ma się co denerwować, nie każdy musi wiedzieć co i jak :)

    co nadal nie zmienia faktu, ze moze sie zdarzyć taka sytuacja, ze bedziesz
    go musial zaciągnać, a dkoro był nieużywany to nigdy nie wiesz co będzie
    dalej.
    Lepiej jest więc używać go regularnie, jak wspomniał Jakub.

    ps. nawet jak Cie zatrzyma policja i poprosi o zaciągnięcie ręcznego to co
    powiesz? Nie zaciagniesz, bo jest zimno? To ci DR zabiorą i na badania
    skierują :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 14. Data: 2010-02-16 11:46:48
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > ps. nawet jak Cie zatrzyma policja i poprosi o zaciągnięcie ręcznego to
    > co powiesz? Nie zaciagniesz, bo jest zimno? To ci DR zabiorą i na
    > badania skierują :D

    na chwile a na całą noc to jest różnica przecież :)

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-02-16 12:26:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > na chwile a na całą noc to jest różnica przecież :)

    Nie do konca.

    Jak przez całą zime nie zaciągasz ręcznego, to linki mogą przymarznąć.
    Jak teraz ktoregoś dnia będziesz chcial zaciągnąć na chwile, to siła Twoich
    rąk i dzwigni będzie na tyle duze, a hamulec zadziala, ale sila sprężyn,
    zeby hamulec zwolnić moze byc za mała, zeby pokonać opór zmarzniętych i
    nierozruszanych linek...

    Dlatego lepiej przez całą zime zaciągać ręczny przy parkowaniu (choć nie
    koniecznie na całą noc, jak sie chcesz upierac) niż nie ruszać go w ogole.
    Przypominam, ze największym problemem są przymarzające linki, a nie
    klocki/szczęki jako takie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 16. Data: 2010-02-16 12:38:12
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    szczeki się zakleszczyly pewno jak u mnie
    od spodu młotkiem rozciągnać je walać :)
    no i linke wymien i po problemie powinno byc

  • 17. Data: 2010-02-16 12:40:00
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > na chwile a na całą noc to jest różnica przecież :)

    oj nie ma :)

    wystarczło na 1s zaciągnąc i Zima :)

  • 18. Data: 2010-02-16 13:58:13
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    > Niestety przez totalna glupote i nawyki pozostale z lata zaciagnalem
    > hamulec reczny na mrozie i koniec. Po 2 dniach samochod ani dygnie.
    > Dramaturgii dodaje takze to, ze pod sniegiem na ktorym stoi samochod jest
    > lod. Czy znacie jakies swojskie metody oprocz czekania na odwilz?

    Jak to się dzieje że w żadnym z moich samochodów nigdy ręczny nie zamarzł a
    zaciągany jest codziennie?
    Może totalną głupotą jest nieużywanie ręcznego i pozwolenie na zardzewienie
    mechanizmu/linki? A jak przyjdzie potrzeba zaparkować zimą na wzniesieniu to
    potem płacz.
    Czy nie zaciągając ręcznego oszczędzasz czas? Nie.
    Mechanizm/linkę? Nie (jak pokazuje twój przykład jest wręcz przeciwnie).
    Jeśli brak zalet to dlaczego wszyscy się tak z tym pieprzą? Przypomina mi to
    oszczędzanie żarówki kierunkowskazu. To nic, że większość tych żarówek
    wytrzymuje kilka lat i dodatkowo są tanie jak barszcz. Zawsze znajdzie się
    "oszczędny" który woli ryzykować życiem niż wydać 2zł/5 lat.
    Żal.

  • 19. Data: 2010-02-16 14:01:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Srututu" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to się dzieje że w żadnym z moich samochodów nigdy ręczny nie zamarzł
    > a zaciągany jest codziennie?

    no wlasnie dlatego.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 20. Data: 2010-02-16 14:02:32
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Srututu pisze:
    > Jak to się dzieje że w żadnym z moich samochodów nigdy ręczny nie
    > zamarzł a zaciągany jest codziennie?

    hmm może masz po prostu szczęście

    > Może totalną głupotą jest nieużywanie ręcznego i pozwolenie na
    > zardzewienie mechanizmu/linki?

    nie generalizuj więc proszę nic się nie zapiecze jak w okresie zimowym
    będziesz sporadyczniej używać ręcznego.

    --
    krzysiek82