  • 11. Data: 2020-07-23 08:16:07
    Temat: Re: Zapomniane technologie
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 22.07.2020 23:59, sundayman wrote:

> [...]
    2.jpg

    > Coś pięknego. Jakieś inne informacje na ten temat ? Bo na szybko nic nie
    > mogę znaleźć.

    Jest kupa podobnych zdjęć:
    https://www.google.com/search?q=sound+detection+plan
    es+wwii&tbm=isch

    https://rarehistoricalphotos.com/aircraft-detection-
    radar-1917-1940/

  • 12. Data: 2020-07-23 11:50:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-22 o 13:00, Adam pisze:

    > Jeszcze kilkanaście lat temu pracowało, i pewnie, gdyby nie powódź,
    > nadal system byłby w użytku:
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Praska_poczta_pneumaty
    czna

    Ciekawe.
    Najbardziej mnie zainteresowało jak kapsułami o zewnętrznej średnicy
    48mm i długości 200mm przesyłano ładunki o szerokości 5cm i długości 30cm.
    Rozumiem, że płaskie 5cm można trochę zgnieść i się w 48mm zmieści ale
    co z tymi 30cm zrobić.
    P.G.

  • 13. Data: 2020-07-23 11:56:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 01:29, RadoslawF pisze:

    > System do akustycznej detekcji samolotów.

    A ja (na podstawie zdjęcia) myślałem, że to jest do wytwarzania takiego
    hałasu, że żołnierze wroga muszą wykorzystać ręce do zatkania uszu i
    stają się bezbronni.
    P.G.

  • 14. Data: 2020-07-23 12:01:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-22 o 14:16, J.F. pisze:
    > Dzisiaj tez sie przydaje :-)
    >
    > to chyba juz linkowalem
    >
    > https://youtu.be/WDPujlVuTgM?t=277
    > https://youtu.be/kVKxbeEEI9M?t=108
    >
    > 2GHz ... a dzis ponoc to nie mikrofale :-)

    Kolejna rzecz co do której rozsądek mówi - nie wszystko muszę ogarniać :)
    P.G.

  • 15. Data: 2020-07-23 12:59:20
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.07.2020 o 12:01, Piotr Gałka pisze:

    > Kolejna rzecz co do której rozsądek mówi - nie wszystko muszę ogarniać :)
    > P.G.

    To jest... piękne :-)
    Taka elektroniczna biżuteria ;-) Uwielbiam :-)

    Grzegorz

  • 16. Data: 2020-07-23 18:12:19
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Jul 2020 11:56:54 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rfbmt3$cug$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    od Piotr Gałka <p...@c...pl> :

    >A ja (na podstawie zdjęcia) myślałem, że to jest do wytwarzania takiego
    >hałasu, że żołnierze wroga muszą wykorzystać ręce do zatkania uszu i
    >stają się bezbronni.
    >P.G.

    Działa antygradowe mi się przypomniały:
    https://www.youtube.com/watch?v=rdi6IoSuFEk
    https://czajniczek-pana-russella.blogspot.com/2019/0
    7/dziao-gradowe-to-strza-w-kolano.html
    Ktoś to jednak kupuje za spore pieniądze.

  • 17. Data: 2020-07-24 03:22:55
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Piotr Ga?ka <p...@c...pl> wrote:

    > Ciekawe.
    > Najbardziej mnie zainteresowa?o jak kapsu?ami o zewn?trznej ?rednicy
    > 48mm i d?ugo?ci 200mm przesy?ano ?adunki o szeroko?ci 5cm i d?ugo?ci 30cm.
    > Rozumiem, ?e p?askie 5cm mo?na troch? zgnie?? i si? w 48mm zmie?ci ale
    > co z tymi 30cm zrobi?.
    > P.G.

    Ja mysle ze te 200 mm to byla tylko centralna czesc kapsuly. Przy
    prowadzeniu na koncach czesci centralnej ladunek prawie na pewno
    mogl wystawac poza czesc centralna. Pewnie byly oslonki/zatyczki
    tak ze razem z nimi kapsula byla dluzsza. Mozliwe ze krotsze
    ladunki mialy plaskie zatyczki tak ze pelna dlugosc byla 200 mm.

    --
    Waldek Hebisch

  • 18. Data: 2020-07-24 08:56:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 01:22:55 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    napisał(a):

    > Waldek Hebisch

    Ustaw w swoim tinie:

    Mime-Version
    Content-Type
    Content-Transfer-Encoding
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2020-07-24 19:11:47
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Dnia Fri, 24 Jul 2020 01:22:55 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    > napisa?(a):

    > Ustaw w swoim tinie:
    >
    > Mime-Version
    > Content-Type
    > Content-Transfer-Encoding

    Nie widze co wychodzi. Wedlug konfiguracji powinno byc

    Content-Type ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding 8bit

    --
    Waldek Hebisch

  • 20. Data: 2020-07-24 19:16:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 17:11:47 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    napisał(a):

    > Nie widze co wychodzi. Wedlug konfiguracji powinno byc
    >
    > Content-Type ISO-8859-2
    > Content-Transfer-Encoding 8bit

    Tina używałem w zamierzchłych czasach linuksa bez GUI więc ci nie
    pomogę. Ale wymienionych nagłówków nie masz w ogóle. Sprawdź sobie
    wysyłane nagłówki na innym czytniku.
    --
    Jacek
    I hate haters.