  • 11. Data: 2022-03-03 08:14:49
    Temat: Re: "Żarówka LED"
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:621ff7f7$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    user Zbynek Ltd. pisze tak:

    > Gdzie kupiłeś ten towar? Nieźle daje w banię :-D

    pod ASDA ;)

    Naprawdę chciałbym poznać tego kto wymyślił
    ogarnąć.

    Podejrzewam plebs z blokowisk, wysiadywacze ławki,
    środowiska jumaków, kolumbowie rocznik 1980.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 12. Data: 2022-03-03 08:26:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v45wqwmw7dsz.1podcn61lzvaf.dlg@40tude.net>
    user Collie pisze tak:

    > Piszących ciurkiem. Albo siurkiem, co na jedno wychodzi.

    i właścicieli psów. Kto ma psa, ten ma lukę we łbie, którą potrzebuje
    zapełnić. Jest jak wkrętarka bez podpiętej baterii.

    Jeszcze Wam powiem ciekawostkę, bo poruszam się w środowisku
    elektryków-prawników, że obecnie jest taki szał na ledówki ze szok.

    Gołodupcy sraczki dostali, bo prąd podrożał. Rwą ściany, kują, kopią.
    Całe kontenery świetlówek widzę.

  • 13. Data: 2022-03-03 08:33:56
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.03.2022 o 07:57, J.F pisze:

    > Tzn jaką nazwę masz na mysli?

    Na pewno świetlówkę.

    MJ

  • 14. Data: 2022-03-03 10:11:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 3 marca 2022 o 08:33:59 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Na pewno świetlówkę.

    A "świetlówka" jest "świetlówką" dlatego, że używa luminoforu czy że jest wyładowcza?
    Czy musi być jedno i drugie?

    "Źródło światła LED" to za mało, chodzi takie, "co to można panie w lampe wkręcić".
    Co w sumie pomysłem dobrym nie jest, bo może upalić tzw. "kieliszek" i przewody - w
    żarówce ciepło leci w bankę, w ledówce w gwint niestety.
    Do dziś co jakiś czas muszę naprawiać oprawy mające PTSD po eksperymentach z
    wczesnymi ledówkami.
    A i tak dobrze, że jeszcze mogę ich używać, bo pojawiły się ledówki T45+E27, A60+E27
    się nie mieszczą
    (a ww. wczesne miały średnicę tak ok. 58mm i jeszcze dawały radę, żarówki mają tak
    55mm,
    ale te zostały już tylko w łazience - no i w szafce kilka wyjętych z ww. opraw, bo
    kupić już nie idzie).

  • 15. Data: 2022-03-03 10:24:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 01:11:30 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > A "świetlówka" jest "świetlówką" dlatego, że używa luminoforu czy że jest
    wyładowcza?
    > Czy musi być jedno i drugie?

    Polska nazwa to jakis wynalazek, ale angielskie "fluorescent lamp"
    jakby wymaga luminoforu. Białe LED akurat go zawierają, wiec wszystko
    sie zgadza :-)

    Przy czym "świetlowka LED" tak mnie nie razi jak "żarówka LED".

    U Niemcow to "Leuchtstofflampe" ... czyli formalnie tez lampa
    luminoforowa, ale w luźnym tłumaczeniu blizej temu do "świetlówka".

> [...]
    > Co w sumie pomysłem dobrym nie jest, bo może upalić tzw. "kieliszek" i przewody - w
    żarówce ciepło leci w bankę, w ledówce w gwint niestety.

    Zarówka ma dużą moc i gwint podgrzewa mocno.

    > Do dziś co jakiś czas muszę naprawiać oprawy mające PTSD po eksperymentach z
    wczesnymi ledówkami.

    Dziwne.

    J.

  • 16. Data: 2022-03-03 10:29:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 3 marca 2022 o 08:24:37 UTC+1 PiteR napisał(a):

> [...]
    > elektryków-prawników, że obecnie jest taki szał na ledówki ze szok.
    >
    > Gołodupcy sraczki dostali, bo prąd podrożał. Rwą ściany, kują, kopią.

    To tak się da zaoszczędzić przechodząc ze świetlówek na LED?
    Hmmm, rzekłbym raczej, że bardziej na tym, że LEDy będą wieczne, a świetlówka co
    jakiś czas pada.
    A w tych kontenerach to też oprawy czy jednak mają wiedzę, że są ledówki w kształcie
    świetlówek?
    Hmm, no ale jednak ryją ściany, więc chyba nie.

    Tak czy siak husiowate to, w karfurze zrobili, spojrzeć się w górę nie da, bo żadnej
    matówki nie dali
    i wypala wzrok punktowo.
    Ale za to w jakiś ciekawy sposób dali radę zrobić ściemnienie podczas "godzin dla
    nadwrażliwych".
    Ciekawe, czy te "godziny" wprowadzili po wymianie na ledówki, czy ze świetlówkami też
    taki
    numer potrafili zrobić - ale może wtedy po prostu wyłączali co drugą.

    Choć w sumie u nas w bloku mamy nareszcie sensownego konserwatora, ponaprawiał
    oświetlenie awaryjne
    oraz namiętnie wymienia "świetlówki kompaktowe" na ledowe.
    Oszczędność głównie na tym, że daje z zimnym światłem - a przez to jest wystarczająco
    lumenów
    wymaganych przepisami z jednej takiej ledówki, a oprawy są na dwie i tyle było
    poprzednio. No i się czasem psuły.

    PS.: Hmm, a właściwie dlaczego "w Szwajcarii", ale "na Słowacji"?

  • 17. Data: 2022-03-03 10:44:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 01:29:13 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > To tak się da zaoszczędzić przechodząc ze świetlówek na LED?

    Jest to IMO troche zastanawiajace, ale moze tak.
    Swietlowki nie sa jakos rewelacyjnie wydajne, ale czy rury LED są?

    Dawniej byla moda wymiany sodówek ulicznych na lampy LED,
    a sodówki sa wydajne, za to LED wtedy jeszcze niekoniecznie.

    Czyzby ... wydajność sodówek i świetlówek podawano w stosunku do mocy
    zasilania samej lampy, nie dodajac, ze dławik traci dodatkowo połowę?

    > Hmmm, rzekłbym raczej, że bardziej na tym, że LEDy będą wieczne, a świetlówka co
    jakiś czas pada.

    Ale LED tez nie będą wieczne.

> [...]
    > Hmm, no ale jednak ryją ściany, więc chyba nie.
    >
    > Tak czy siak husiowate to, w karfurze zrobili, spojrzeć się w górę nie da, bo

    Ale dali "rury LED" czy cos innego?

    Te rury to maja swoje rozmiary ... a poza tym masz sie gapic na półki
    a nie w góre :-)

> [...]
    też taki
    > numer potrafili zrobić - ale może wtedy po prostu wyłączali co drugą.

    I moze nadal tak robia, chyba, ze przy okazji jakieś zasilacze z
    regulacja wprowadzili.

    > Choć w sumie u nas w bloku mamy nareszcie sensownego konserwatora, ponaprawiał
    oświetlenie awaryjne
    > oraz namiętnie wymienia "świetlówki kompaktowe" na ledowe.

    IMO - swietlowki w bloku to glupota. One sie niszczą od włączania.

    U mnie zainstalowali czujniki ruchu ... prezes pewnie dobrze na tym
    zarobil, ale jakis sens to ma.

    > PS.: Hmm, a właściwie dlaczego "w Szwajcarii", ale "na Słowacji"?

    Taki jezyk. Same wyjątki od reguł.

    J.

  • 18. Data: 2022-03-03 11:02:05
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 3.03.2022 o 08:26, PiteR napisał:

    > i właścicieli psów. Kto ma psa, ten ma lukę we łbie, którą potrzebuje
    > zapełnić. Jest jak wkrętarka bez podpiętej baterii.

    Człowiek bez psa jest jak chuj złamany.

  • 19. Data: 2022-03-03 11:31:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kurica nie ptica, Słowacja nie zagranica ;-)

    -----

  • 20. Data: 2022-03-03 11:32:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Świeczka LED.