  • 11. Data: 2020-07-14 15:39:51
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 14.07.2020 14:22, Marek wrote:

    >Raczej ile bajtów/s :-)

    >There are special backup modes for Amigas with an 68020 or higher CPU
    >(A1200, A2500, A3000, A4000). The first one gives a speed improvement
    >of a factor 2 compared to V1.5, without data compression. The typical
    >thoughput in this case is 85MB per hour, for a total of 340MB per
    >4-hour video tape!

    moze sie wydawac smiesznie, ale ... jak dysk mial 20MB ...

    J.

  • 12. Data: 2020-07-14 16:15:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 14.07.2020 15:39, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Zbych"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > moze sie wydawac smiesznie, ale ... jak dysk mial 20MB ...

    Takie dyski królowały w latach 80, a ten system backupu jest z lat 90.

  • 13. Data: 2020-07-14 19:35:33
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-14 o 16:15, Zbych pisze:

    > Takie dyski królowały w latach 80, a ten system backupu jest z lat 90.

    Ale z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych, w 92 roku
    miałem w Amidze Conera o pojemności 170MB.
    System do archiwizacji na kasetach nazywał się VBS
    (Video Backup System) i działał na amigach a potem też na PC.
    Około minuty taśmy zajmowała dyskietka (880kB) lub 1MB
    danych z HD.
    Kilka zapisanych kaset mam do dzisiaj. :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-07-14 20:51:00
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.07.2020 o 00:49, Marek pisze:
    > https://youtu.be/WVDCxTtn4OQ
    >
    > Najciekawsze jest na końcu, jak się podłączony digital out z video in....

    No były też próby archiwizacji danych na kasecie wizyjnej. Pewnie wynika
    to z tego, że sprzęt wizyjny ma duze pasmo i łatwo go wykozystać w takim
    celu. Nie trzeba było kombinować z tworzeniem mechaniki, głowic itp.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 15. Data: 2020-07-14 21:02:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >to z tego, że sprzęt wizyjny ma duze pasmo i łatwo go wykozystać w
    >takim celu. Nie trzeba było kombinować z tworzeniem mechaniki, głowic

    Dokladnie - az sie prosi uzyc, ale to jednak specjalizowane urzadzenie
    bylo.
    Te przystawki bazowaly na tym, ze VCR jednak kazdy w domu mial.

    Pozniejsze DAT i podobne, zasade dzialania mialy podobna - tez
    wirujace glowice.
    Widac kaseta VHS za duza, albo mechanizm zbyt drogi :-)

    J.

  • 16. Data: 2020-07-14 21:52:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Jul 2020 14:53:10 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > achieved). With 130MB per hour, 520MB will fit on a 4-hour tape! On
    > an
    > 68000 Amiga, the throughput is about 40MB per hour.

    Jakim cudem można to było tak shrzanić skoro VHS ma pasmo kilka
    MHz.....? Wspomniany Technics dawał spokojnie 1.2Mb/s

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-07-14 21:57:22
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.07.2020 o 21:02, J.F. pisze:

    > Pozniejsze DAT i podobne, zasade dzialania mialy podobna - tez wirujace
    > glowice.
    > Widac kaseta VHS za duza, albo mechanizm zbyt drogi :-)

    I ryzyko handlowe!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 18. Data: 2020-07-14 22:01:20
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Marek wrote on 14.07.2020 21:52:

    > Jakim cudem można to było tak shrzanić skoro VHS ma pasmo kilka
    > MHz.....? Wspomniany Technics dawał spokojnie 1.2Mb/s

    Myślę, że wąskim gardłem było nie generowanie danych do nagrania na
    kasetę, tylko potem przechwytywanie video, dekodowanie, dekompresja w
    czasie rzeczywistym na prockach z zegarami kilka...kilkanaście MHz.

  • 19. Data: 2020-07-14 22:40:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Jul 2020 22:01:20 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > kasetę, tylko potem przechwytywanie video, dekodowanie, dekompresja
    > czasie rzeczywistym na prockach z zegarami kilka...kilkanaście MHz.

    Więc co było dla tego rozwiazania zaletą w kasecie video? Że długo
    się rozwija?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-07-14 22:45:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-14 o 22:40, Marek pisze:

    > Więc co było dla tego rozwiazania zaletą w kasecie video? Że długo się
    > rozwija?

    Pojemność kasety VHS w czasach kiedy nie było tanich nagrywarek CD.