  • 91. Data: 2020-07-17 09:21:31
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 16/07/2020 17:36, Marek wrote:

    > Już inni napisali dlaczego, cpu ówczesnych  domowych komputerów by
    > takiego strumienia nie obronił.

    Nie wiem co masz na myśli. CPU nawet pierwszych Amig czy ST ,,bronił"
    kilkaset kolobajtów na sekundę z zewnętrznych urządzeń bez problemu.

  • 92. Data: 2020-07-17 12:20:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Ale w przypadku Linuxa zewnętrzne drivery są w powszchnym użyciu, polega
    > to na kompilacji w środowisku docelowym modułu i jego załadowaniu do
    > jądra.

    W przypadku Linuxa "zewnętrzne drivery" załadowane do jądra są wewnętrznymi
    driverami jądra. Oczywiście jak ktoś chce, może się spierac o terminologię.

    > Dodatkowo w niektórych przypadkach (libusb) możliwe jest gadanie z
    > urządzeniami *bez* sterowników z poziomu userspace i implementacja
    > "sterownika" w kodzie programu (na przykład wiele programatorów układów
    > scalonych preferuje takie podejście, zamiast sterowanika w kernelu).

    To jest gadanie z portem USB (tym, co po drugiej jego stronie).

    --
    Jarek