  • 1. Data: 2009-03-10 13:32:37
    Temat: Zewnętrzny dysk 2.5" czy 3.5"?
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Interesuje mnie porównanie zalet i wad dysków
    zewnętrznych USB 2.5 calowych z 3.5 calowymi.
    Oczywiście 3.5 calowy będzie cięższy.
    Ale jak wypada porównanie innych cech?

    Może ktoś potrafi wymienić "z marszu" albo podać
    adres strony gdzie takie porównanie można znaleźć?
    Gdy pytam w Google, otrzymuję porównanie cen
    konkretnych modeli. Nie o to mi chodzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-10 13:41:26
    Temat: Re: Zewnętrzny dysk 2.5" czy 3.5"?
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    123 pisze:
    > Witam!
    >
    > Interesuje mnie porównanie zalet i wad dysków
    > zewnętrznych USB 2.5 calowych z 3.5 calowymi.
    > Oczywiście 3.5 calowy będzie cięższy.

    Jeżeli chodzi o wydajność nie widzę różnicy. Wąskim gardłem jest USB.
    2,5-calowe nie potrzebują osobnego zasilacza i są łatwiejsze w
    transporcie. Są za to droższe.

    Agaton

  • 3. Data: 2009-03-10 13:50:21
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Może ktoś potrafi wymienić "z marszu" albo podać
    > adres strony gdzie takie porównanie można znaleźć?
    > Gdy pytam w Google, otrzymuję porównanie cen

    2,5" dyski z założenia są projektowane do zastosowań mobilnych czyli ujmując
    w pewnym uproszczeniu

    - większa odporność na wstrzasy
    - mniejszy pobor energii
    - mniejsza waga

    a do tego:

    - szerszy zakres prędkości obrotowych 4200/4500/5200/5400/7200 co daje
    możliwośc doboru dysku o mniejszej wydajności al też o wiekszej trwalości
    (prawopodobnie) , nizszym poborze energii, nizszej temparaturze pracy ...

  • 4. Data: 2009-03-10 14:08:33
    Od: "123" <z...@z...com>

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Zastanawia mnie dlaczego w ogóle
    są proponowane dyski 3.5 cala,
    skoro, z tego co piszecie, ustępują
    w wszystkim dyskom 2.5 cala?
    Różnica w cenie tego nie uzasaadnia.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-10 14:13:21
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    123 wrote:
    > Dziękuję za odpowiedzi.
    > Zastanawia mnie dlaczego w ogóle
    > są proponowane dyski 3.5 cala,
    > skoro, z tego co piszecie, ustępują
    > w wszystkim dyskom 2.5 cala?
    > Różnica w cenie tego nie uzasaadnia.

    Używam dysku 2.5'' i 3.5''. Dysk 3.5 cala w moim przypadku
    ma następującą przewagę:
    - dużo większa pojemność za niższą cenę
    - większa wydajność (wymieniam sporo danych z dyskiem zewnętrznym,
    jest to jeden z elementów częstego backupu mojej pracy),
    - w przypadku podłączenia przez firewire dużo większa wydajność
    i mniejsze obciążenie komputera (dyski wyposażone dodatkowo w eSata
    i firewire nie są dużo droższe),
    - w przypadku podłączania przez eSATA wydajność na poziomie wydajności
    dysku.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2009-03-10 14:37:28
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    > i firewire nie są dużo droższe),
    > - w przypadku podłączania przez eSATA wydajność na poziomie wydajności

    No tak, ale mnie chodziło o porównanie dysków w obudowie tylko z USB.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-10 16:45:27
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > No tak, ale mnie chodziło o porównanie dysków w obudowie tylko z USB.

    No to cena za pojemność.

    Jak ktos potzrebuje dużej mobilności to bierze 2,5" mimo ceny.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-03-10 16:46:20
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-10 15:37, Użytkownik 123 napisał:

    > No tak, ale mnie chodziło o porównanie dysków w obudowie tylko z USB.

    Mniejsza różnica w wydajności.
    Pozostałe czyli: taniej, więcej, ciężej i mniej wygodnie (dodatkowy
    zasilacz) bez zmian. I weź pod uwagę że dla większości najważniejszym
    wskaźnikiem będzie cena jednego GB która jest mniejsza w dyskach 3,5.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-03-10 16:52:15
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli chodzi o wydajność nie widzę różnicy. Wąskim gardłem jest USB.

    Pozwole sobie zakontrowac powyzsze.
    Jakbym nie mierzyl, to dyski 2.5" prawie zawsze sa wolniejsze od "duzych", a
    jedne i drugie wieszam na
    http://www.digitus.info/pl/produkty/accessories/?c=1
    209&p=3534
    Znakiem tego, USB nie jest decydujacym ogranicznikiem transferu.
    Co innego dyski fabrycznie "zakniete". Te zawsze sa
    wolniejsze, ale za to ponoc sa bardziej odporne - nie sprawdzalem ;-)

    Co do tematu glownego, to jak masz nosic ten dysk w kieszeni, to bierz 2.5"
    ;-)

  • 10. Data: 2009-03-10 17:15:26
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 10 marzec (wtorek) gdy o godz. 15:08 *123* napisał(a):

    > Zastanawia mnie dlaczego w ogóle są proponowane dyski 3.5 cala, skoro, z
    > tego co piszecie, ustępują w wszystkim dyskom 2.5 cala?

    3.5 sa pojemniejsze.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,