  • 11. Data: 2009-03-10 21:15:58
    Temat: Re: Zewnętrzny dysk 2.5" czy 3.5"?
    Od: "123" <z...@z...com>

    Z tą mobilnością jeśli chodzi o używanie z laptopem
    jest pewien problem. Otóż gdy używa się laptopa
    bez zasilacza, a tak jest często poza domem,
    to trzeba podłączyć dysk do 2 portów USB.
    W przypadku mojego laptopa 2 porty USB są
    z prawej strony, a jeden z lewej. Problem w tym,
    że jeden z portów z prawej strony używam do małej
    myszki, która jest dużo wygodniejsza niż touchpad.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-03-10 21:23:17
    Temat: Re: Zewn?trzny dysk 2.5" czy 3.5"?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** JwZw <j...@i...pl> wrote:

    > Pozwole sobie zakontrowac powyzsze. Jakbym nie mierzyl, to dyski 2.5" prawie
    > zawsze sa wolniejsze od "duzych", a jedne i drugie wieszam na
    > http://www.digitus.info/pl/produkty/accessories/?c=1
    209&p=3534 Znakiem tego,
    > USB nie jest decydujacym ogranicznikiem transferu. Co innego dyski
    > fabrycznie "zakniete". Te zawsze sa wolniejsze, ale za to ponoc sa bardziej
    > odporne - nie sprawdzalem ;-)

    No tak ale różnica (wydajności) nie jest tak wyraźna coby miała przesłaniać
    konieczność noszenia dodatkowego zasilacza i bawienia się jego podpinanie (gdy
    często nawet nie ma gdzie). Umówmy się, że przenośny dysk rzadko kiedy musi być
    bardzo wydajny.

    > Co do tematu glownego, to jak masz nosic ten dysk w kieszeni, to bierz 2.5"
    > ;-)

    Ogólnie jak go nosisz często to rozmiar jest kluczową cechą, drugą kluczową
    cechą jest brak konieczności zewnętrznego zasilania.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 13. Data: 2009-03-10 21:24:45
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** 123 <z...@z...com> wrote:

    > Z tą mobilnością jeśli chodzi o używanie z laptopem jest pewien problem. Otóż
    > gdy używa się laptopa bez zasilacza, a tak jest często poza domem, to trzeba
    > podłączyć dysk do 2 portów USB.

    Nie trzeba.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 14. Data: 2009-03-10 21:32:15
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > że jeden z portów z prawej strony używam do małej
    > myszki, która jest dużo wygodniejsza niż touchpad.

    dziwne, Seagate 320GB oraz taki składany chinczyk 40GB ładnie działa na
    jednej wtyczce (starsze IBM T22, HP 6000, Dell C640, D610 oraz nowe Asusy,
    Toshiby, Acery itp).
    Tylko jedna stacjonarka mi sie wypieła na chinczyka z jedną wtyczką.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2009-03-10 21:36:03
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Irokez <h...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Toshiby, Acery itp). Tylko jedna stacjonarka mi sie wypieła na chinczyka z

    Odnośnie tego chinczyka to znasz takie, które nie są produkowane w Chinach? :)
    Ja mam jakiś pod marką Verbatim 160G na USB, kabel w pudełku miał jedną wtyczkę
    i bez problemu działa mi na jednej wtyczce USB z laptopami (na baterii) Lenovo
    TP Z61M i Lenovo S10.

    Co tam w środku w tym dysku siedzi to nawet nie patrzyłem bo skoro działa to co
    mnie to w ogóle ma obchodzić?

    Tak więc stwierdzenie, że "trzeba podłączyć dysk do dwóch portów" jest
    nieprawdzie - możliwe, że w przypadku konkretnych laptopów i dysków, ale nie
    potwierdzam w moim przypadku, a to wystarczy aby obalić te stwierdzenie. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 16. Data: 2009-03-10 23:20:54
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]

    > (gdy
    > często nawet nie ma gdzie). Umówmy się, że przenośny dysk rzadko kiedy

    Oczywiscie, ze nie ma 2 zdan jesli trzeba to targac ze soba.
    W zupelnosci sie z Toba zgadzam, tak jak nie zgadzam sie z twierdzeniem, ze
    "Wąskim gardłem jest USB".

  • 17. Data: 2009-03-11 07:29:05
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-10 22:24, Użytkownik Konrad Kosmowski napisał:

    > Nie trzeba.

    A to już zależy od dysku.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-03-11 09:14:05
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "JwZw" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > W zupelnosci sie z Toba zgadzam, tak jak nie zgadzam sie z twierdzeniem,
    > ze "Wąskim gardłem jest USB".

    no to proszę sprawdź transfer na tym samym dysku podpiętym bezposrednio do
    kontrolera na plycie i przez przejściowkę USB, najlepiej na komputerze z
    nienajmocniejszym procesorem, bo zakladam że wiesz o tym iż transfer USB
    mocno obciąza procesor ?

  • 19. Data: 2009-03-11 13:06:00
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]

    > najlepiej na komputerze z nienajmocniejszym procesorem, bo zakladam że wiesz o tym
    iż transfer USB mocno obciąza procesor ?

    Mam jeszcze takie pytanie: czy taki dysk kupiony do podłączenia do USB,
    powiedzmy 3.5 " można wyjąć z obudowy i podłączyć wewnątrz komputera,
    tak jak inne dyski?
    I "w drugą stronę" - czy można dokupić obudowę np. z FireWire lub e-SATA
    i po włożeniu takiego dysku będzie można otrzymać transfer jak dla FireWire
    lub e-SATA?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-03-12 17:07:15
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kontrolera na plycie i przez przejściowkę USB, najlepiej na komputerze z
    > nienajmocniejszym procesorem, bo zakladam że wiesz o tym iż transfer USB

    Nie rozumiemy sie.
    Nikt nie neguje tego, ze transfer na USB jest szybszy od tego, ktory daje
    kontroler HDD.
    Cała sprawa rozgrywa się wokół tego czy "Wąskim gardłem jest USB"?
    Otóż USB z założenia ma taki transfer jaki ma czyli 480Mbps.
    I co z tego, skoro żaden interface USB-IDE/SATA nie jest w stanie się do tej
    granicy zbliżyć. Dla przykładu różnica tansfer tego samego dysku podpiętego
    do portu USB za pomocą międzymordzia NEC-a (NEC uPD720130GC) lub VIA, a tym
    co siedzi w kieszeni 337U2 jest rzędu 20-30%. Świadczy to o tym, że prawie
    1/3 transferu to sprawa międzymordzia i wąskim gardłem jest interface
    USB-IDE/SATA a nie samo USB.