  • 21. Data: 2009-03-12 17:12:11
    Temat: Re: Zewn?trzny dysk 2.5" czy 3.5"?
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JwZw" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:gpbfn7$57f$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Nikt nie neguje tego, ze transfer na USB jest szybszy od tego, ktory daje
    > kontroler HDD.

    Oczywiście na odwrót ;-)

  • 22. Data: 2009-03-12 17:19:38
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

    > Mam jeszcze takie pytanie: czy taki dysk kupiony do podłączenia do USB,
    > powiedzmy 3.5 " można wyjąć z obudowy i podłączyć wewnątrz komputera,
    > tak jak inne dyski?
    > I "w drugą stronę" - czy można dokupić obudowę np. z FireWire lub e-SATA
    > i po włożeniu takiego dysku będzie można otrzymać transfer jak dla
    > FireWire
    > lub e-SATA?

    Podłączyć można, to są takie same dyski. Ale nigdy nie będziesz miał
    transferu "jak dla FireWire lub e-SATA".

  • 23. Data: 2009-03-12 17:26:19
    Od: "123" <z...@z...com>

    > Podłączyć można, to są takie same dyski. Ale nigdy nie będziesz miał transferu "jak
    dla FireWire lub e-SATA".

    Dlaczego?
    To co w końcu decyduje o szybkości transferu - sam dysk czy interface?
    Dotyczy to także pytania odnośnie różnicy między dyskami wewnętrznymi
    EIDE i SATA. Czy różnica jest w dyskach czy kontrolerach na płycie i łączach?

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2009-03-12 17:27:33
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "JwZw" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Cała sprawa rozgrywa się wokół tego czy "Wąskim gardłem jest USB"?
    > Otóż USB z założenia ma taki transfer jaki ma czyli 480Mbps.

    To jest tylko wartość teoretyczna aktualna przy dobrej pogodzie i braku
    poślizgów. Poza tym sporo z tego transferu idzie na czynności kontrolne.

    > I co z tego, skoro żaden interface USB-IDE/SATA nie jest w stanie się do
    > tej granicy zbliżyć. Dla przykładu różnica tansfer tego samego dysku
    > podpiętego do portu USB za pomocą międzymordzia NEC-a (NEC uPD720130GC)
    > lub VIA, a tym co siedzi w kieszeni 337U2 jest rzędu 20-30%. Świadczy to o
    > tym, że prawie 1/3 transferu to sprawa międzymordzia i wąskim gardłem jest
    > interface USB-IDE/SATA a nie samo USB.

    Niezupełnie. Jeśli porównać transfery dysków połączonych przez USB z takimi
    samymi podpiętymi przez Ethernet to jednak zwykle te drugie są szybsze. To
    znaczy, że USB samo w sobie jednak może być ograniczeniem.

  • 25. Data: 2009-03-12 19:20:23
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli porównać transfery dysków połączonych przez USB z takimi samymi
    > podpiętymi przez Ethernet to jednak zwykle te drugie są szybsze.

    To jakaś nowość dla mnie. Wszystkie interface-y na LANie jakie miałem zawsze
    były wolniejsze od byle jakiego USB i to kilkakrotnie.
    Na czym to porównywałeś, jaki model?

  • 26. Data: 2009-03-12 20:17:43
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > To jakaś nowość dla mnie. Wszystkie interface-y na LANie jakie miałem
    > zawsze były wolniejsze od byle jakiego USB i to kilkakrotnie.
    > Na czym to porównywałeś, jaki model?

    No właśnie, takie 100Mbit będzie wolniejsze, ale może kieszonki z LAN'em
    1Gbit pracujace w takiej sieci są jednak szybsze?
    Na USB uzyskuję odczyty realne do max 28MB/s z takiego Seagate Freeagent Go.

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2009-03-12 21:36:54
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > Dotyczy to także pytania odnośnie różnicy między dyskami wewnętrznymi
    > EIDE i SATA. Czy różnica jest w dyskach czy kontrolerach na płycie i

    Chyba wyraziłem się nieprecyzyjnie. Miałem na myśli teoretyczne szybkości
    obu interfejsów i to, że nigdy się do tej wartości nie zbliżysz.

  • 28. Data: 2009-03-12 21:48:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "JwZw" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, takie 100Mbit będzie wolniejsze, ale może kieszonki z LAN'em
    > 1Gbit pracujace w takiej sieci są jednak szybsze?

    Bingo. Najszybsza obudowa na 100Mbitów wyciągała prawie 80Mb.

    > Na USB uzyskuję odczyty realne do max 28MB/s z takiego Seagate Freeagent
    > Go.

    Na gigabicie i procku Marvella czy Storlinka transfery dochodzą do 240, to
    jednak "ciut" szybciej. Te wyniki zależą także od długości plików. I
    niekoniecznie zapis musi być sporo wolniejszy.

  • 29. Data: 2009-03-13 21:17:47
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > No właśnie, takie 100Mbit będzie wolniejsze, ale może kieszonki z LAN'em
    > 1Gbit pracujace w takiej sieci są jednak szybsze?

    A miał/widział ktoś takową kieszeń LAN-ową na 1Gbps?
    Niech się pochwli jak to działa.

  • 30. Data: 2009-03-14 14:49:26
    Temat: Re: Zewnętrzny dysk 2.5" czy 3.5"?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 11 marca 2009 (08:29:05) napisano:

    I od laptopa.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.