  • 11. Data: 2022-03-19 10:23:41
    Temat: Re: Złączka do łączenia taśm IDC - istnieje coś takiego?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 18 marca 2022 o 20:31:43 UTC+1 Irokez napisał(a):

    > 100 żył.

    "Ale, flasecka mleka".
    Zrobiłbyś między zapytaniem a odpowiedzią.
    A paczka to może w poniedziałek będzie ;P
    I tak masz szczęście że można kupić.
    W sumie może warto korzystać póki czas...

    O tyrtytce nie zapomnij.
    W tramwajach rozłączały się płytki PC-104, trzeba było drutem wiązać.

  • 12. Data: 2022-03-19 13:27:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "Ale, flasecka mleka".
    > Zrobiłbyś między zapytaniem a odpowiedzią.

    rozciąć na pojedyncze żyły, obrać izolację z obu stron (czyli 200),
    nałożyć termokurczek sto, polutować, obkurczyć, i wszystko na klęczkach
    w szafie na poziomie prawie gleba.
    chyba już za stary jestem ;) No i nie wyglądało by to.

    > A paczka to może w poniedziałek będzie ;P
    > I tak masz szczęście że można kupić.

    Właśnie, druga opcja to zarobić całość od nowa, czyli koszta pinów
    nowych do złącz Harting, ponad 4 stówki netto.

    > W sumie może warto korzystać póki czas...
    >
    > O tyrtytce nie zapomnij.
    > W tramwajach rozłączały się płytki PC-104, trzeba było drutem wiązać.

    Klejem na gorąco złapię. Szafa sterownicza więc nie trzęsie się.

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2022-03-19 14:58:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 19 marca 2022 o 13:27:44 UTC+1 Irokez napisał(a):

> [...]
    > nowych do złącz Harting, ponad 4 stówki netto.

    > Klejem na gorąco złapię. Szafa sterownicza więc nie trzęsie się.

    No właśnie, skoro rozwiązanie już jest, to pozostaje najważniejsze pytanie w tej
    całej ciekawej sytuacji, czyli: "co się panu urodziło?" - wróc, to na egzaminie
    dyplomowym taty ;) - czyli: "czemu to jest poprzecinane?"

  • 14. Data: 2022-03-19 15:13:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > No właśnie, skoro rozwiązanie już jest, to pozostaje najważniejsze pytanie w tej
    całej ciekawej sytuacji, czyli: "co się panu urodziło?" - wróc, to na egzaminie
    dyplomowym taty ;) - czyli: "czemu to jest poprzecinane?"

    ehh trudne pytania zadajecie ;)

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2022-03-19 15:38:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 19 marca 2022 o 15:13:27 UTC+1 Irokez napisał(a):
    całej ciekawej sytuacji, czyli: "co się panu urodziło?" - wróc, to na egzaminie
    dyplomowym taty ;) - czyli: "czemu to jest poprzecinane?"
    > ehh trudne pytania zadajecie ;)

    Pies: "to kot zrobił!"
    "Ale my nie mamy kota."
    "A to nie wiem."

    Czasem też taka rozmowa jest z serwisantami...

  • 16. Data: 2022-05-13 23:13:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 18 marca 2022 o 19:14:39 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Męskich na kabel nigdy nie widziałem.
    >
    > A czemu nie lutować?
    > Masz tego 1500-100-900?
    >
    > Mój pierwszy zrobiony kabelek w pracy to były DE9M na taśmach - i taśmy połączyłem,
    żeby zrobić gender-bender.
    > Nawet nie lutowałem i w skurczrurki, tylko skręciłem i taśmą izolacyjną zalepiłem.
    > Wbrew narzekaniom kolegi działało.
    > Teraz już jestem duży i tak nie robię ;>

    Echh, św. Paweł się w grobie przewraca.
    Teraz zrobiłem lepiej, na usprawiedliwienie, że pod sufitem.
    W ogóle ciekawie się oprawa psuła - ma dwa "kieliszki" E27.
    w obu zwykłe halogeny 230V 57W.
    I ten w tym dobrym zapalał się od razu, a w tym psującym tak po kilku-kilkunastu
    sekundach.
    Jaki tam efekt mógł zachodzić?

    Ale w końcu się przestało zapalać, a kabelek po dotknięciu się na kilkucentymetrowym
    odcinku zdezintegrował.
    W sumie to wciąż nie mam pomysłu, skąd odpowiedni kabel wziąć, bo oryginał już do
    granic naciągnięty - więc dziś zrobiłem przedłużkę ze zwykłego LiYcY.
    A żeby nie lutować pod sufitem i nie kleić taśmą to założyłem termuskurczrurkę i
    podgrzałem suszarką do włosów (bo to w łazience).
    Nie trzyma mega fest, bo to chyba taka tylko tania 1:2 a nie 1:3 - ale trzyma i
    kontakt jest.
    Ciekawe jak długo wytrzyma?
    Czy da się w złej wierze wykorzystać stwierdzenie, że prowizorka jest najtrwalszą
    formą konstrukcji? ;>