  • 31. Data: 2020-08-11 17:53:51
    Temat: Re: Złączki WAGO
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2020 17:47:54 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Połączenie skręcane i nasycone lutem celem uszczelnienia połaczenia
    > będzie zaiste wieczne, choć nierozbieralne.

    Ależ rozbieralne. Takie połączenie z łatwością się "rozkręca"
    kombinerkami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2020-08-11 17:59:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Ależ rozbieralne. Takie połączenie z łatwością się "rozkręca"
    > kombinerkami.

    No to albo ja nie znam sztuczki, albo Ty nie mówisz o poprawnie
    skręconych przewodach. :-)

    To się wycina, a nie rozkręca. Poza tym to jest połączenie z natury
    trwałe, więc nie wiem, po co je ktoś w ogóle miałby rozkręcać. Jeśli
    dopuszcza się rozbieralność, to się tak *nie* łączy i stosuje np.
    wspomniane sprężynki z waginki.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2020-08-11 19:09:26
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 7 sierpnia 2020 03:25:42 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > No ale w skręcanych miedź wypływa spod śrub na boki i punkt styku nie
    > ma ścisku, przez co po kilku latach na takim złączu śruba jest
    > praktycznie luźna a między płaszczyzny styku/łączenia może wchodzić
    > powietrze.
    > Nigdy się nie dziwiles czemu zaciski po kilku latach znowu są luźne,
    > choć byłeś pewien że początkowo były mocno dokręcone?
    > Ten problem eliminuje tylko zacisk sprężynowy.

    W instalacjach jakie ogarnialem takich problemow nie stwierdzilem.
    Miedz co prawda miekka jest ale jednak nieco sprezystosci ma. Tyle aby jednak docisk
    zrobic.

    Aluminium moze i tak ma ale nadal kable energetyczne aluminiowe sie skreca i jest ok.

    nie demonizujmy.

  • 34. Data: 2020-08-12 13:12:51
    Temat: Re: Złączki WAGO, oryginał v podróbka
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "yabba"
    > Jeśli oryginały WAGO to są bezproblemowe. Dobre podróbki też mogą być.

    Może jakiś materiał porównaczy (zdjęcia) co jest podróbą a co oryginałem i
    jak to rozpoznać?
    Po czym poznać co jest czym?

  • 35. Data: 2020-08-12 16:31:48
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Opisuje tym wszystko - na oryginalnych bateriach jedzie już drugi lub
    > trzeci rok.

    Ale zapewne oklejasz na płasko, np: pudełko. Jak owiniesz na przewodzie
    fi6mm przykładowo, to z czasem Ci się odwinie i spadnie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 36. Data: 2020-08-12 17:14:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-12 o 13:12, jedrek pisze:
    > "yabba"
    >
    > Może jakiś materiał porównaczy (zdjęcia) co jest podróbą a co oryginałem
    > i jak to rozpoznać?
    > Po czym poznać co jest czym?

    Chyba chodzi o te nie produkowane przez WAGO a ze względu na budowę
    nazywane "wago". Na przykład podobne budową szybkozłączki robi Simet,
    Elektroplast czy w Castoramie masz marki Diall.

    --
    Irokez

  • 37. Data: 2020-08-12 19:28:14
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-08-05 18:59, PiteR wrote:
    > in <news:5f2a9b07$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>

    Jakie konsekwencje?

  • 38. Data: 2020-08-14 10:39:21
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12-08-2020 o 17:14, Irokez pisze:

    > Chyba chodzi o te nie produkowane przez WAGO a ze względu na budowę
    > nazywane "wago". Na przykład podobne budową szybkozłączki robi Simet,
    > Elektroplast czy w Castoramie masz marki Diall.

    Tak. Podróba w znaczeniu podobny wyrób podpisany przez innego
    producenta. Złączki są na tyle tanie, że chyba nie opłaca się robić
    podróbek z nazwą oryginału.

    yabba

  • 39. Data: 2020-08-14 21:30:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-08-12 o 16:31, Irek.N. pisze:

    > Ale zapewne oklejasz na płasko, np: pudełko. Jak owiniesz na przewodzie
    > fi6mm przykładowo, to z czasem Ci się odwinie i spadnie.

    Są jakieś tam bardziej elastyczne tasiemki do tego - ja sobie poradziłem
    oklejając druty na chorągiewkę (przykładam środek etykiety na przewód i
    sklejam ze sobą końce etykiety).