  • 11. Data: 2023-03-17 16:43:20
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2023 o 21:45, cef pisze:

    > Dyshonor? To chyba ja ktoś ma przerośnięte ego.
    > Ja bardzo często wjeżdżam na rondo
    > z lewego pasa bo tam nie ma kolejki (jeśli przed skrzyżonaniem nie ma
    > pasów kierunkowych) i potem jak chcę skręcić w prawo,
    > to czasem tak się sytuacja układa, że na małym rondzie
    > można nie mieć szansy w ćwiartce wbić się na prawy pas,
    > to wtedy robię rundkę zmieniając pas wtedy kiedy się da
    > i wtedy skręcam. Zdarza mi się tak może raz na dwa lata.

    Akurat zgodnie z zasadami to skręcając w prawo to powinieneś to rondo
    wjeżdzać już prawym - zgodnie z zasadami ogólnymi.

    Ale też mi się zdarza wjechać lewym i robić rundkę, bo tak szybciej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-03-17 16:52:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.03.2023 o 16:43, Shrek pisze:

    > Ale też mi się zdarza wjechać lewym i robić rundkę, bo tak szybciej.

    Potem JA dojeżdżam do ronda a tam...KURWA karuzela. W kułko, kurwa
    jeżdzo i wjechać nie idzie :>
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-03-17 17:05:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Potem JA dojeżdżam do ronda a tam...KURWA karuzela. W kułko, kurwa
    > jeżdzo i wjechać nie idzie :>

    Jak pójdę na emkę to będę wkurwiał milenijsów jeżdząc niespiesznie po
    rodach przed ósmą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-03-17 18:58:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-17 o 16:43, Shrek pisze:

    > Akurat zgodnie z zasadami to skręcając w prawo to powinieneś to rondo
    > wjeżdzać już prawym - zgodnie z zasadami ogólnymi.

    Może i powinienem, ale na prawym pasie ustawia się kolejka
    (nie tylko ci co chcą w prawo, ale też chcą prosto i w lewo)
    bo ludzie boją się wjeżdżać lewym na rondo, bo nie umieją
    potem zmienić pasa ruchu
    ( z tego samego powodu pchają się też na wolny pas znacznie wcześniej
    niż ten zajęty się kończy, bo potem będzie trudniej - zapominają
    o nowych przepisach)
    i dlatego ja zamiast stać w kolejce na prawym pasie pomykam
    lewym do ronda, wjeżdżam i jak trafia się "dziura" bo ktoś tam przysnął
    na wjeżdzie, to skręcam z wewnętrznego pasa w prawo.

    > Ale też mi się zdarza wjechać lewym i robić rundkę, bo tak szybciej.

    Czasem rundkę blokują lewoskręcający i wtedy nie jest tak szybko,
    ale chyba i tak szybciej.

  • 15. Data: 2023-03-18 09:54:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-14 o 23:03, pueblo pisze:
> [...]
    > utwierdza mnie w przekonaniu, że zawsze jak jadę przez jakieś SORO to w
    > tym samym czasie jest na nim kilku kierowców - normalnych, niegłupich -
    > którzy są przekonani, że to oni jadą zgodnie z przepisami, tylko wszyscy
    > się różnimy w podejściu do wjazdu, poruszania po rondzie czy zjazdu z
    > niego.
    >
    > Temu wrzucam jeszcze raz artykuł, który kiedyś linkowałem, bo uważam że
    > jest b.dobry. Jeśli nie jest oparty na złych założeniach czy błędnej
    > interpretacji podstawowych przepisów, to nie ma się do czego przyczepić.

    nie-na-rondach-jak-inzynierowie-w-polsce-popsuli-ide
    e-ruchu-okreznego/
    Pierdolnie o szopenie, rondo turbinowe to rondo o wyznaczonych pasach
    które porządkuje ruch, wbrew pozorom jezdzi po tym dobrze i szybko, a
    tych 46 co robi stłuczki na nich się zawsze znajdzie, nie wszyscy
    powinni mieć prawo jazdy i tyle.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2023-03-19 09:58:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Mar 2023 23:03:49 +0100, pueblo

    > Temu wrzucam jeszcze raz artykuł, który kiedyś linkowałem, bo uważam że
    > jest b.dobry. Jeśli nie jest oparty na złych założeniach czy błędnej
    > interpretacji podstawowych przepisów, to nie ma się do czego przyczepić.

    Można się przyczepić. Cytuję:

    Bzdura, jest to sprzeczne z jednym z pierwszych artykułów PORD,
    tj. Art. 3. Kręcenie się w kółko po skrzyżownaiu jest UTRUDNIANIEM
    RUCHU. Skrzyżowanie służy do zmiany (lub nie) kiedunku, a nie
    jeżdżeniu po nim w kółko, tylko dlatego że jest taka możliwość.

    Po "zwykłym" skrzyżowaniu też można jeździć w kółko, a jednak nikt,
    po za paroma wyjątkami, tego nie robi. Podobnie jak i po SORO.

    No ale dla pewności weź podobnego sobie, albo dwóch, zacznijcie
    w kółko jeździć po rondzie, zobaczymy jak długo potrwa zanim
    przyjedzie policja i przypierdoli wam mndacik za utrudnianie
    innym jazdy.

    >>> 2. zmiana pasów na obwiedni jest dopuszczalna;

    Się rozumie, wielkie mi odkrycie. W końcu to skrzyżowanie
    z pasami, to trudno aby zmiana nie była dopuszczalna.

    Nie ma takiego pojęcia w PORD jak "obwiednia". Nic nie zabrania
    zjazdu ze skrzyżowania z lewego (czy tam wewnętrznego) pasa,
    a jeśli zabrania to przepis niech, autor tego gniota, poda.

    Skoro jest na obwiedni, wg autora, osobny kierunek,
    to przy wjeździe się go zmienia. Czyli to kolejna brednia.

    Zjazd ze skrzyzownaia nie jest zmianą kierunku jazdy. Obwiednia to
    *obszar* *skrzyżowania* gdzie krzyżują się dwie (lub więcej) dróg.
    Odsyłam do przpisów szczegółowych gdzie ten obszar skrzyzowania
    jest opisany, a nawet określony na rysunku (w tym dla SORO).

    To już w ogóle jakaś bzdura, nic takiego w KW nie jest napisane. KW,
    podobnie zresztą jak PORD, nie definiuje szczególnie jazdy po SORO.
    Jedynym wyjątkiem w KW (bo w PORD nie ma tego zapisy) odróżniającym
    jest konieczność użycia prawego kierunkowskazu przy zjeździe z SORO.
    Żadnych więcej różnic nie ma, autor tego gniota z brudnego palca
    to sobie wyciągnął. Ergo, dalej nie brnę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2023-03-19 12:00:04
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 09:58, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Bzdura, jest to sprzeczne z jednym z pierwszych artykułów PORD,
    > tj. Art. 3. Kręcenie się w kółko po skrzyżownaiu jest UTRUDNIANIEM

    Czepiasz się. Po prostu.

    > Nie ma takiego pojęcia w PORD jak "obwiednia". Nic nie zabrania
    > zjazdu ze skrzyżowania z lewego (czy tam wewnętrznego) pasa,
    > a jeśli zabrania to przepis niech, autor tego gniota, poda.

    Czepiasz się. Zastąp sobie to innym słowem jak ci to nie pasuje. Być
    może autor użył tak szerokiego pojęcia ponieważ niekoniecznie SORO musi
    być okręgiem.
    No i najważniejsze.
    Jeśli zjazd z ronda jest zmianą kierunku ruchu, to jest to z pewnością
    skręt w prawo. Czy można skręcać w prawo z lewego pasa?

    > Skoro jest na obwiedni, wg autora, osobny kierunek,
    > to przy wjeździe się go zmienia. Czyli to kolejna brednia.

    Tez mi się to nie zgadza.

> [...]
    > Odsyłam do przpisów szczegółowych gdzie ten obszar skrzyzowania
    > jest opisany, a nawet określony na rysunku (w tym dla SORO).

    Nie chce mi się szukać konkretnego rozp. Podaj nazwę, to zajrzę.

    > To już w ogóle jakaś bzdura, nic takiego w KW nie jest napisane. KW,
    > podobnie zresztą jak PORD, nie definiuje szczególnie jazdy po SORO.

    Nie wiem, nie czytałem KW. Ale co konkretnie jest bzdurą?
    Na pewno absolutnie logiczne jest to, że skoro przed wjazdem jest znak
    A7 to znaczy, że gdyby go nie było obowiązywałaby reguła prawej ręki.

    > Jedynym wyjątkiem w KW (bo w PORD nie ma tego zapisy) odróżniającym
    > jest konieczność użycia prawego kierunkowskazu przy zjeździe z SORO.

    No i to jest zasadnicza różnica. Wyżej napisałem dlaczego.

    > Żadnych więcej różnic nie ma,

    Sam znalazłeś jedną.

    >autor tego gniota z brudnego palca
    > to sobie wyciągnął. Ergo, dalej nie brnę.

    Napisz i opublikuj coś lepszego. Tylko umyj ręce.

  • 18. Data: 2023-03-19 14:37:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 12:00, pueblo pisze:

    > reguła prawej ręki.

    Kolejny raz czytam o "regule prawej ręki".
    Przytocz tutaj, proszę, definicję tej reguły.

    Ze szkoły pamiętam coś o definicji reguły prawej dłoni. Na jej
    podstawie, odpowiednio (zgodnie z definicją tej reguły) układając dłoń,
    da się określić kierunek przepływu elektronów i pole magnetyczne w
    przewodniku.

    Intryguje mnie, jak trzeba rękę układać i jak według tego ułożenia ręki
    jeździć.

    --
    -
    Akarm

  • 19. Data: 2023-03-19 16:11:00
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Akarm w

    > Kolejny raz czytam o "regule prawej ręki".

    Kolejny raz się /czepiasz tramwaja/...

    > Przytocz tutaj, proszę, definicję tej reguły.

    Pytaj w Kaliszu...

> [...]
    > podstawie, odpowiednio (zgodnie z definicją tej reguły) układając dłoń,
    > da się określić kierunek przepływu elektronów i pole magnetyczne w

    Słoiki też się _najczęściej_ prawoskrętnie zakręca, a lewoskrętnie
    odkręca... I zaraz napiszesz, że nie słoiki a zakrętki panie motorniczy...?

    > Intryguje mnie, jak trzeba rękę układać i jak według tego ułożenia ręki
    > jeździć.

    Ktoś cię oszukał, nie trzeba jakoś specjalnie ręki układać, żeby wiedzieć,
    ze tym nadjeżdżającym na skrzyżowaniu równorzędnym z prawej należy udzelić
    pierwszeństwa...

    http://orzeczenia.kalisz.sr.gov.pl/content/$N/152505
    100001006_II_W_001170_2017_Uz_2018-10-01_001
    "miała obowiązek udzielenia pierwszeństwa kierującym pojazdom poruszającym
    się pasem zewnętrznym zgodnie z podstawową regułą obowiązującą w prawie o
    ruchu drogowym tzw. regułą prawej ręki."

    PS

    MijajKaliszPowoli

    --
    Tomasz

  • 20. Data: 2023-03-19 16:33:58
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 14:37, Akarm pisze:

    > Kolejny raz czytam o "regule prawej ręki".

    Sorry, chodziło tu o regułę lewej półkuli mózgowej.

    > Przytocz tutaj, proszę, definicję tej reguły.

    Kolejny raz wpadam na twój post i mam to samo wrażenie, więc z
    ciekawości zapytam. Masz związek z jakąkolwiek edukacją czegokolwiek i
    egzaminujesz uczniów?
    A może jesteś urzędnikiem państwowym?
    Czy to po prostu taki charakter?