  • 11. Data: 2020-06-22 10:56:18
    Temat: Re: akumulator do UPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-06-20 o 10:01, Irek.N. pisze:
> [...]

    SSB czy CSB ?

    Robiles kalibracje ?

    nie jest to znowu tak duzo ...

    >Widziałeś jak się zmienia pojemność akumulatorów? Jak masz
    >akumulatory które już trochę przeszły to nie ma szans żeby miały taką
    >pojemność jak nowe.

    trudno powiedziec czy "przeszly", bo w UPS powinny miec bardzo dobre
    warunki pracy.
    Jakby ktos jeszcze wymianial ... niech zwazy, zapisze gdzies na
    obudowie, ciekawe czy po latach wody ubedzie ..

    Tak czy inaczej - te akumulatory sie jakos degradują z biegiem lat.
    I nie wiadomo - pojemnosc czy wydajnosc pradowa.
    Jakby jedno i drugie i trzecie - korozja polaczen ?

    A zmierzyc pojemnosci bez rozladowania nie sposob, a rozladowanie
    szkodzi ...

    UPS potrafia brac spory prad "na potrzeby wlasne".

    > Tak więc Panowie, trzeba prewencyjnie wymieniać :)

    Lub co najmniej sprawdzac.
    Mnie przy okazji serwer sie wylaczyl ... i zobaczylem, ze jeden dysk w
    macierzy jest zepsuty ...

    J.

  • 12. Data: 2020-06-22 21:41:20
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2020-06-22 o 10:56, J.F. pisze:
> [...]

    > Jakby ktos jeszcze wymianial ... niech zwazy, zapisze gdzies na
    > obudowie, ciekawe czy po latach wody ubedzie ..

    Czy takie znowu dobre - szarpanie ogromnym prądem przez krótszą lub
    dłuższą chwilę często do prawie pełnego rozładowania, do tego ładowanie
    bardzo dużym, bo przecież UPS musi być jak najszybciej gotowy do pracy.

    > Tak czy  inaczej - te akumulatory sie jakos degradują z biegiem lat.
    > I nie wiadomo - pojemnosc czy wydajnosc pradowa.

    Raczej wiadomo - wszystko się pogarsza.

    > Jakby jedno i drugie i trzecie - korozja polaczen ?
    >
    > A zmierzyc pojemnosci bez rozladowania nie sposob, a rozladowanie
    > szkodzi ...

    Ano widzisz.

    > UPS potrafia brac spory prad "na potrzeby wlasne".

    > Lub co najmniej sprawdzac.
    > Mnie przy okazji serwer sie wylaczyl ... i zobaczylem, ze jeden dysk w
    > macierzy jest zepsuty ...

    Aha, fajnie jak wiesz że zepsuty. A jak kontroler uważa że dysk jest
    zepsuty a dysk nie ma żadnych objawów? I przełożony do drugiego
    identycznego komputera (włącznie z BIOSami) działa jeszcze parę lat?
    Ale tak czy inaczej pilnować trzeba.
    A serwer czemu się wyłączył?

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2020-06-23 11:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Czy takie znowu dobre - szarpanie ogromnym prądem przez krótszą lub
    >dłuższą chwilę

    Ale u mnie prad wylaczaja raz na rok ...

    >często do prawie pełnego rozładowania,

    Owszem, ale czy ten typ nie jest do tego dostowany ?

    >do tego ładowanie bardzo dużym, bo przecież UPS musi być jak
    >najszybciej gotowy do pracy.

    A to juz chyba niekoniecznie ...

    >Raczej wiadomo - wszystko się pogarsza.

    No coz, ostatni pacjent - UPS przestal podtrzymywac.
    Wiec chyba rezystancja wewnetrzna.
    A jak usilowalem zmierzyc pod obciazeniem dwoch zarowek 55W, to
    wydajnosc spadla do miliamperow.
    Korozja polaczen ?

    >Aha, fajnie jak wiesz że zepsuty. A jak kontroler uważa że dysk jest
    >zepsuty a dysk nie ma żadnych objawów?

    Od tego jest RAID - system nic nie zauwazyl :-)

    A dokladniej, to ja sie dowiedzialem, po co jest taki driver IAStore.
    On powiadamia o bledach macierzy, a jak nie jest zainstalowany,
    to po starcie pecet nic nie wie ...

    >I przełożony do drugiego identycznego komputera (włącznie z BIOSami)
    >działa jeszcze parę lat?

    Nie, dysk zepsuty.

    >Ale tak czy inaczej pilnować trzeba.
    >A serwer czemu się wyłączył?

    Bo prad wylaczyli, a akumulator w UPS okazal sie zuzyty :-)

    J.