  • 31. Data: 2023-03-09 15:36:30
    Temat: Re: akumulatory z aliexpress cd. - komuś przyszły?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 marca 2023 o 15:16:37 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > W dwie strony to już 90%. Dodaj jakieś 80% sprawności akumulatora i mamy
    > 70%.
    >
    > Paweł
    Dorabiasz pizdzie uszy bo nie masz pojęcia bo nigdy w życiu akumulatora LiFePO4 w
    akcji nie widziałeś. W czasie ładowania temperatura akumulatora nie rośnie w sposób
    dający się wiarygodnie zmierzyć. Gdyby sprawność była na poziomie 70% to 30%
    zamieniało by się na ciepło. W łazience miałbym dodatkowy grzejnik. Współczesne
    przetwornice też miał wysoka sprawność. Jak przyrozladowanych

  • 32. Data: 2023-03-09 15:41:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 marca 2023 o 15:36:31 UTC+1 Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    zamieniało by się na ciepło. W łazience miałbym dodatkowy grzejnik. Współczesne
    przetwornice też miał wysoka sprawność. Jak przyrozladowanych
    Cd. akumulatorach zaczną być ładowane to chwIle ciepły robi się przewód ładowania o
    przekroju 6mm?. Nie wiesz, nie widziałeś, nie znasz się to nie pierdol.

  • 33. Data: 2023-03-09 16:09:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 8 marca 2023 o 17:27:30 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    zy-uczelni-pozwoli-na-oszczednosci,6872418556820160a
    > Tyle, że oni magazynują też z własnej, dużej PV a Ty jej nie masz.
    > Uczelnie płacą za prąd wyższe stawki niż Kowalski - to zupełnie inny
    > poziom cenowy (wyższy).
    > U Ciebie różnica między taryfami to pewnie niecałe 30 gr no i brak PV.
    >
    > TG
    Odo własnej PV
    https://www.chip.pl/2023/03/panele-sloneczne-zaczyna
    ja-sie-psuc
    Dla tych mądrzejszych inaczej objaśnienie. Duże firmy kupują panele o najwyższej
    jakości bo potrzebują na nich zarabiać. Do Polski jak trafia trzeci gatunek to
    dobrze. Przy trzecim gatunku paneli ale i falowników ryzyko wystąpienia kilku awarii
    w czasie 25 lat jest bardzo wysokie. Awaria to koszty które bardzo obnizaja
    zyskowność. Do tego zaraz, za chwilę, już za momencik wprowadza wymóg posiadania
    akumulatorów żeby sieć chciała kupić albo przechować prąd. Znajdź sobie ceny
    akumulatorów co zmagazynuja prąd zrobiony latem z instalacji 10kW w czasie trzech
    godzin świecenia słońca.

  • 34. Data: 2023-03-09 17:33:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Tauron. Wysyła pisma informujące o cenach prądu w drugim półroczu.
    >
    > Paweł

    Coś ci się pomyliło
    https://biznes.tauron.pl/-/media/offer-documents/biz
    nes/ts-z-urzedu-dok/2022-12-29_taryfa_sprzed_kompl_z
    _urz%C4%99du_ts_2023_baza-kolor_z_dokl.ashx

    str 5 tabelka G12W szczytowa 54,70 gr,pozaszczytowa 26,50 gr ceny netto.
    podobnie w innych taryfach g12 i g13.

    --
    Janusz

  • 35. Data: 2023-03-09 18:19:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 09.03.2023 o 17:33, Janusz pisze:

> [...]
    _urz%C4%99du_ts_2023_baza-kolor_z_dokl.ashx

    > str 5 tabelka G12W szczytowa 54,70 gr,pozaszczytowa 26,50 gr ceny netto.

    A po przekroczeniu limitu 0.8585 za kWh, w dzień i w nocy. A limit
    skończy mi się gdzieś w okolicy czerwca.

    P.P.

  • 36. Data: 2023-03-09 23:47:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Thursday, March 9, 2023, 3:13:38 PM, you wrote:

    > Tauron. Wysyła pisma informujące o cenach prądu w drugim półroczu.

    Nic nie dostałem. Na swojej stronie nie mają nawet cennika na 2023
    rok. Swoją drogą - to zerwanie umowy...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2023-03-09 23:49:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Thursday, March 9, 2023, 3:16:35 PM, you wrote:

    > W dwie strony to już 90%. Dodaj jakieś 80% sprawności akumulatora i mamy
    > 70%.

    80% sprawności akumulatora, to przy szaleńczym ładowaniu/rozładowaniu.
    W normalnych warunkach, dla prądów 10-godzinnych jest znacznie lepiej.
    Ale sam kiedyś liczyłem i wyszło mi, że nawet przy obecnych cenach G12W
    w Tauronie, akumulatory się nigdy nie zwrócą :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2023-03-10 00:11:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Thursday, March 9, 2023, 6:19:43 PM, you wrote:

    nes/ts-z-urzedu-dok/2022-12-29_taryfa_sprzed_kompl_z
    _urz%C4%99du_ts_2023_baza-kolor_z_dokl.ashx
    > A po przekroczeniu limitu 0.8585 za kWh, w dzień i w nocy. A limit
    > skończy mi się gdzieś w okolicy czerwca.

    Mi wcześniej - w kwietniu. Mam 7 MWh rocznie...

    Jak dobrze, że w zeszłym roku nie kupiłem pieca akumulacyjnego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2023-03-10 13:29:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Mar 2023 00:11:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    nes/ts-z-urzedu-dok/2022-12-29_taryfa_sprzed_kompl_z
    _urz%C4%99du_ts_2023_baza-kolor_z_dokl.ashx

    > Mi wcześniej - w kwietniu. Mam 7 MWh rocznie...
    >
    > Jak dobrze, że w zeszłym roku nie kupiłem pieca akumulacyjnego.

    Ale ale - w kwietniu produkcja z PV moze byc juz spora - jak to sie
    potem rozlicza ?

    J.

  • 40. Data: 2023-03-10 14:59:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, March 10, 2023, 1:29:42 PM, you wrote:

    nes/ts-z-urzedu-dok/2022-12-29_taryfa_sprzed_kompl_z
    _urz%C4%99du_ts_2023_baza-kolor_z_dokl.ashx
    > Ale ale - w kwietniu produkcja z PV moze byc juz spora - jak to sie
    > potem rozlicza ?

    Nie mam PV. Nie wiem, skąd Ci się wzięło, że mam. Jestem na to za
    stary i za biedny.

    --
    Best regards,
    RoMan