  • 21. Data: 2023-03-08 20:40:13
    Temat: Re: akumulatory z aliexpress cd. - komuś przyszły?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.03.2023 17:20, sirapacz wrote:
    > :)))
    > ciekawym czy komuś przyszły aku z zimowego wątku o supertanich aku lifepo:)

    Mr. Akumulator dopiero wrzucał filmik co przyszło z alli. Zamówione
    LiFePo 200Ah. Cena ~50% tej w kraju, ale pojemność zmierzona po
    naładowaniu ~170Ah.

    Jeżeli liczyć tylko cenę 1Ah to wychodzą taniej ~30%. Ale ryzyk-fizyk.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2023-03-08 21:28:20
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > naładowaniu ~170Ah.
    >
    > Jeżeli liczyć tylko cenę 1Ah to wychodzą taniej ~30%. Ale ryzyk-fizyk.

    Obejrzałem film gdzie gada o -15% mniejszej pojemnści accu* wzgledem tego co
    deklaruje
    producent. Gościu niby się zna, a bredzi od rzeczy. Nie zna mechanizmu powolnego
    transferu jonów (a bo jak babka położyła baterię na piecu, to ona nabierała
    pojemności).
    Tak że trza brać poprawkę na internetowe "ałtorytety"/mędrków. Coś tam wiedzą, ale
    nie 100%.

    *https://youtu.be/j_QLl0OH_Xo

  • 23. Data: 2023-03-08 21:59:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.03.2023 o 21:28, alojzy nieborak pisze:

    > Tak że trza brać poprawkę na internetowe "ałtorytety"/mędrków. Coś tam wiedzą, ale
    nie 100%.

    Chuja wiesz na temat CZASU padu takiego akumulatora. Piszę o realiach a
    nie o danych tabelkowych :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-03-09 00:41:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 8 marca 2023 o 19:36:34 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Czemu chamusiu? - podpowiadam Michałowi aby zadał Tobie takie pytanie.
    > Ja wiem ile wynosi u mnie. Jest mizerna, dodatkowo koszty akumulatorów
    > sprawiają, że u mnie takie przedsięwzięcie nie ma uzasadnienia
    > ekonomicznego.
    >
    > TG
    Dobrze wiedzieć że jesteś przygłup co sam prostego pytania nie potrafi zadać.

  • 25. Data: 2023-03-09 01:52:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 March 2023 at 00:41:28 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

    > Dobrze wiedzieć że jesteś przygłup co sam prostego pytania nie potrafi zadać.
    Kolega wyrzucił 80 aku litowo fosforanowych na złom 90Ah,
    miał je w furgonetce elektryvcznej , ale spuchly zimą

    Chciałem wziąć, ale nie miałem bunkra . aby je ladować
    bo producent radził aby ladować po 5 a gdy ciepłe to skręcac w śrubstaku, aby się
    wyplaszczyły

    Obawiałem się, że niektóre mogą się zapalić podczas ściskania.

    A jak jeden to kilka i wszystkie

    A może było warto, bo za frico 80 x 90Ah litowo-fosforanowe, czyli te bezpieczne o
    niższym napięciu od 4,2V

  • 26. Data: 2023-03-09 11:13:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    [...]
    > A akumulator potrzebuje więcej kWh niż ma aby się naładował i
    > analogicznie mniej odda niż w niego weszło. Pytanie ile od tych 22
    > groszy trzeba jeszcze odjąć.

    Uwzględnij jeszcze sprawność przetwornic przy ładowaniu i zozładowywaniu.

    Paweł

  • 27. Data: 2023-03-09 13:59:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Thursday, March 9, 2023, 11:13:24 AM, you wrote:

    > Uwzględnij jeszcze sprawność przetwornic przy ładowaniu i zozładowywaniu.

    Przy dużych mocach? Przekracza 95%. Większym problemem będzie niski
    cos(fi) obciążenia. To generuje dodatkowe straty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2023-03-09 14:00:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    zapłaciłem za 330Ah12V. Akumulatory są lekko używane i mają niecałe 300Ah. Z tym że
    niekoniecznie są gorsze tylko że moze ja nie potrafię dostatecznie dokładnie ich
    zmierzyć. Jestem zadowolony. Ostatnio liczyłem i wyszło że 97% prądu zużywam w
    drugiej taryfie.
    > Od lata ceny w drugiej taryfie staną się takie same, jak w pierwszej.
    > Polski ład.

    Wskaż źródło informacji, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2023-03-09 15:13:38
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

> [...]
    zmierzyć. Jestem zadowolony. Ostatnio liczyłem i wyszło że 97% prądu zużywam w

    Tauron. Wysyła pisma informujące o cenach prądu w drugim półroczu.

    Paweł

  • 30. Data: 2023-03-09 15:16:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    > Przy dużych mocach? Przekracza 95%.

    W dwie strony to już 90%. Dodaj jakieś 80% sprawności akumulatora i mamy
    70%.

    Paweł