  • 51. Data: 2023-03-12 21:00:45
    Temat: Re: akumulatory z aliexpress cd. - komuś przyszły?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 12 Mar 2023 12:51:14 +0100, w
    <640dbcb2$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>, Michal <m...@g...ze.ta.pl>
    napisał(-a):

    > Bo w zeszłym roku ceny
    > skoczyły mocno do góry :-(

    Ciekawa korelacja -- im więcej Lasy Państwowe rżną drewna, tym więcej rżną na
    nim obywateli. Ale to pewnie dla naszego dobra.

  • 52. Data: 2023-03-12 21:14:17
    Temat: Re: akumulatory z aliexpress cd. - komuś przyszły? [OT]
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2023-03-12 21:00, r...@k...pl wrote:
> [...]
    >
    > Ciekawa korelacja -- im więcej Lasy Państwowe rżną drewna, tym więcej rżną na
    > nim obywateli. Ale to pewnie dla naszego dobra.

    To jest walka ze szkodnikami, się wyrżnie, to korniki z głodu zdechną ;-)

  • 53. Data: 2023-03-12 21:50:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 marca 2023 o 21:00:54 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > Ciekawa korelacja -- im więcej Lasy Państwowe rżną drewna, tym więcej rżną na
    > nim obywateli. Ale to pewnie dla naszego dobra.
    Lasy państwowe teraz kopia zbiorowe mogiły i zakopują w nich grupy migrantów z
    Afryki. Ochojska tak mówiła.

  • 54. Data: 2023-03-13 13:16:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michal,

    Sunday, March 12, 2023, 12:51:14 PM, you wrote:

    > zobaczymy ile drewno kominkowe będzie kosztować.. Bo w zeszłym roku ceny
    > skoczyły mocno do góry :-(

    Kupiłem okazyjnie jesienią 2 mp i okazało się, że w oczach grzyb je zżerał...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2023-03-13 13:17:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Sunday, March 12, 2023, 9:00:45 PM, you wrote:

    > Ciekawa korelacja -- im więcej Lasy Państwowe rżną drewna, tym więcej rżną na
    > nim obywateli. Ale to pewnie dla naszego dobra.

    Na drewnie opałowym zarabiają najwięcej pośrednicy i leśnicy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2023-03-13 13:32:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz zauważył:

    > Na drewnie opałowym zarabiają najwięcej pośrednicy i leśnicy.

    To chyba dobrze? To tak jak z urządzeniami elektronicznymi, też
    najwięcej zarabiają producenci i sprzedawcy. Gdy na jednym czy
    drugim najwięcej zarabiają inwestorzy w kontrakty terminowe, co
    to drewnianej kłody ani układu scalonego na oczy nie widzieli,
    to dopiero jest powód do zmartwienia.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2023-03-13 13:52:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 13 marca 2023 o 13:32:30 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > drugim najwięcej zarabiają inwestorzy w kontrakty terminowe, co
    > to drewnianej kłody ani układu scalonego na oczy nie widzieli,

    Leśnik jest takim "producentem drewna" jak chiński robotnik w fabryce jest
    "producenten ajfona".

  • 58. Data: 2023-03-13 13:58:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Leśnik jest takim "producentem drewna" jak chiński robotnik
    > w fabryce jest "producenten ajfona".

    A jak się ma górnik do produkcji węgla? Albo nafciarz do ropy?

    Jarek

    --
    Absztyfikanci grubej Berty | Warszawskie bubki, żygolaki
    I katowickie węglokopy, | Z szajką wytwornych pind na kupę,

  • 59. Data: 2023-03-13 14:51:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 13 marca 2023 o 13:58:45 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > A jak się ma górnik do produkcji węgla? Albo nafciarz do ropy?

    Dokładnie tak samo.
    Ale zauważ, co napisał RoMan:
    "Na drewnie opałowym zarabiają najwięcej pośrednicy i leśnicy."

    _Leśnicy_, czyli teoretycznie robole - a w rzeczywistości niemal uwłaszczeni,
    zżerają wartość dodaną, która powinna trafiać do właściciela lasu, czyli tzw.
    państwa, czyli m.in do Ciebie,
    bez konieczności zostawania leśnikiem...

    Pośredników załatwi sam internet - przecież ostatnimi czasy można było kupić sobie
    węgiel na stronie kopalni,
    nie wiem, czy kurierem wysyłali, ale odbiór osobisty był jak najbardziej.
    Leśników w PL nikt nie ruszy :(

  • 60. Data: 2023-03-13 15:40:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 06:51:53 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    państwa, czyli m.in do Ciebie,
    > bez konieczności zostawania leśnikiem...

    A nie trafia?

    Kiedys byla sprawa, ze Lasy Panstwowe mialy duzo wypracowanego zysku
    i trzymały, ale Tusk ich chyba od niego uwolnił :-)

> [...]
    węgiel na stronie kopalni,
    > nie wiem, czy kurierem wysyłali, ale odbiór osobisty był jak najbardziej.

    Przeciez górnicy zawsze byli mocniejsi :-)

    J.