  • 11. Data: 2021-07-23 17:27:12
    Temat: Re: alert RCB
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.07.2021 o 13:09, ii pisze:

    > Nie widzę praktyczniejszej metody komunikacji tekstowej niż SMS. Żeby
    > komunikować się trzeba używać wspólnej platformy komunikacyjnej a
    > takowej nie ma.

    Ale zmierzch sms może nastąpić niebawem, już w 2018 takie coś:

    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/zb
    liza-sie-zmierzch-sms-pierwszy-operator-chce-wprowad
    zic-system-rcs/2thfg8q

    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/rcs
    -czyli-zabojca-tradycyjnego-sms-a-zmierza-do-polski-
    czym-jest-nowy-system/ce3fs2x

    Play w 2020:

    https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-
    uslugi/play-wprowadza-nastepce-sms-czyli-usluge-czat
    -rcs

    https://tech.wp.pl/koniec-bramek-sms-i-mms-orange-i-
    plus-wkrotce-wylaczaja-usluge-6471089748101249a

    > Są różne pseudokomunikatory, które jakoś nie
    > implementują otwartych standardów komunikacyjnych tylko zamknięte w
    > efekcie nie nadają się do komunikacji powszechnej.

    Podałem przykłady...od zwykłych sms już odzwyczaiłem znajomych. Nie
    odpisuję, oddzwaniam po czasie i informuję przy okazji, że nie czytam
    sms kiedy nadejdzie lecz kiedy mam czas i zauważę powiadomienie. Już się
    nauczyli, ze albo komunikator albo dzwonią.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2021-07-24 01:49:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.07.2021 o 17:27, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    -rcs

    > https://tech.wp.pl/koniec-bramek-sms-i-mms-orange-i-
    plus-wkrotce-wylaczaja-usluge-6471089748101249a

    I co, SMS nie używasz a RCS będziesz?

> [...]
    > sms kiedy nadejdzie lecz kiedy mam czas i zauważę powiadomienie. Już się
    > nauczyli, ze albo komunikator albo dzwonią.

    Pisałeś, że nie używasz SMS do komunikacji a teraz piszesz, że jednak
    używasz. To wiesz, ja też często nie czytam tego co przychodzi. A i
    bywa, że rozmów nie odbieram.

  • 13. Data: 2021-07-24 02:02:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.07.2021 o 17:02, _Master_ pisze:

    > W jakim sensie. Czego nie da się "krótkimi wiadomościami tekstowymi" ?

    Niczego nie da się przesłać poza "krótkimi wiadomościami tekstowymi".

    > Ale co mi to da?.

    No to co daje komunikator a czego nie mają "krótkie wiadomości tekstowe" :-)

    Możesz np powiadomić kogoś o swojej obecności w taki sposób, że nie
    będzie mu przeszkadzało. Albo zablokować wiadomości z takich źródeł jak RCS.

    > Muszę zainstalować kolejną apkę na telefonie.

    No i co z tego? Telefon czy klient SMS to też jakieś apki.

    > Pewnie
    > jeszcze będzie wyświetlała reklamy których nie cierpię a i może robić
    > coś więcej ;-)

    To żadnego sprzętu elektronicznego nie załączaj bo na pewno wyświetla
    reklamę jego producenta :-)

    > Wiem że są tacy co prowadzą cała swoją firmę w smartfonie (znaczy JDG)
    > ale przecież nie o tym tu mowa. Są różne zboczenia ;)

    A gdzie mieliby to prowadzić? Na stacjonarnym kompie? Co to wniesie?

    > A cóż Cię tak UBODŁO? Że ktoś ma swoje poglądy i swoje zdanie a
    > nachalnemu uszczęśliwianiu go na siłę potrafi dać merytoryczny ODPÓR?

    Nie wiem o co Ci teraz chodzi. Za mało zacytowałeś, nie mam czytnika
    który prosto to pokaże a za leniwy jestem by tego specjalnie szukać.

    > Nie idziesz z "postępem" jesteś gorszy, nieprzydatny, niepożądany?
    >
    > Czy to nie przejaw faszystowskiego myślenia?

    Nie, to po prostu prawda. Normalnie naginają się obie strony by spotkać
    się gdzieś pośrodku a Ty akurat nie chcesz.

    > Wiem... Zwoje się topią ;-)

    No ale komu.

  • 14. Data: 2021-07-24 08:33:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-24-lipca-2021 o 02:02, ii pisze:

    > Niczego nie da się przesłać poza "krótkimi wiadomościami tekstowymi".

    A co chciałbyś przesyłać oprócz fotki dziecka w piaskownicy? ;-)

    > No to co daje komunikator a czego nie mają "krótkie wiadomości tekstowe" :-)

    nozeszkurwa troll

    > No i co z tego? Telefon czy klient SMS to też jakieś apki.

    Apka producenta jest lepsza i bezpieczniejsza

    > To żadnego sprzętu elektronicznego nie załączaj bo na pewno wyświetla
    > reklamę jego producenta :-)

    ZAŁĄCZAM ;-) ten który działa, spełnia moje oczekiwania i nie wkurwia

    > A gdzie mieliby to prowadzić? Na stacjonarnym kompie? Co to wniesie?

    Wybacz ale posługiwanie się apkami np. do obsługi kont bankowych na
    telefonie z Androidem czyli systemem pisanym przez gimbazę dla gimbazy...

    > Nie wiem o co Ci teraz chodzi. Za mało zacytowałeś, nie mam czytnika
    > który prosto to pokaże a za leniwy jestem by tego specjalnie szukać.

    Nie odpisuj. Geniusz tkwi w prostocie ;-)

    Normalnie naginają się obie strony by spotkać
    > się gdzieś pośrodku a Ty akurat nie chcesz.

    Tak działa tfuudemokracja ;-) Zaintryguj mnie ;-) a nie potępiaj ;-)

    Chcesz mi sprzedać reklamy? To być coś tłumaczyło. Chodzi Ci o coś innego?

  • 15. Data: 2021-07-25 14:54:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.07.2021 o 01:49, ii pisze:
    [...]
    > I co, SMS nie używasz a RCS będziesz?

    Mozliwe ale nie zależy to ode mnie. Zanim każdy będzie miał Andro 10,
    żeby być kompatybilnym, to minie z 5 lat.

    > Pisałeś, że nie używasz SMS do komunikacji a teraz piszesz, że jednak
    > używasz.

    Generalnie nie używam i nie robię tego po chamsku, żebym w ogóle
    wyłączył tą usługę. Wyłączyłem dźwięk jak dotąd i odzwyczajam znajomych.
    Jeśli ktoś do mnie napisze, to albo oddzwaniam, jeśli przeczytam/kiedyś
    albo olewam, nie odpisuję.

    > To wiesz, ja też często nie czytam tego co przychodzi. A i
    > bywa, że rozmów nie odbieram.

    Najbardziej wkurwia mnie w sms brak możliwości udostępniania linków z
    grafiką, przesyłanie zdjęć (mms) gdzie są zmniejszane rozmiary czy
    filmów. Nie wspomnę nawet o braku kompatybilności z iPhone, który w
    ogóle jest po za nawiasem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2021-07-25 17:39:15
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-24 o 02:02, ii pisze:
    > Niczego nie da się przesłać poza "krótkimi wiadomościami tekstowymi".

    Jak napiszesz długi sms to przerodzi on się w mms. Możesz zdjęcia też
    wysyłać.

    --
    animka

  • 17. Data: 2021-07-25 21:55:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.07.2021 o 17:39, Animka pisze:

    > Jak napiszesz długi sms to przerodzi on się w mms. Możesz zdjęcia też
    > wysyłać.

    Jak będziesz długo sikać to kałuża przerodzi się w jezioro, a więcej to
    w morze a później w ocean a później to potop i Noe zbuduje Arkę.

    Rozmawiamy o sms a nie o mms.

    Jeśli chodzi o mms to zdjęcie ma wielkość i jakoś, że japierdolę :>

    "Maksymalna wielkość MMS mogłaby być nieograniczona. Większość
    operatorów rozszerzyła ograniczenie do 300 kB dla pojedynczej wiadomości
    - tyle ile maksymalnie mogą obsłużyć terminale. Na początku istnienia
    usługi użytkownicy zwykle płacili wyższe opłaty już za wiadomości
    powyżej 100 kB. Obecnie stawka za wysłanie MMSa jest stała bez względu
    na jego rozmiar. Wyjątkiem jest sieć Heyah.

    Wewnątrz MMS może znaleźć się tekst o długości dochodzących do tysięcy
    znaków (zwykły SMS pozwala na przesłanie 140 bajtów, co umożliwia
    wysłanie w zależności od kodowania 160, 140 bądź 70 znaków), obrazki w
    formatach JPEG, GIF lub PNG, dźwięki, melodyjki w formacie MIDI. Można
    również (o ile telefon pozwala) przesłać gry Java oraz inne dowolne
    pliki (np. SIS, ZIP). Dodatkowo jest możliwy podział MMS-a na sceny,
    wyświetlane po sobie w ustalonej kolejności, co pozwala na tworzenie
    mikroprezentacji."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_S
    ervice

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 18. Data: 2021-07-29 00:37:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.07.2021 o 08:33, _Master_ pisze:

    > A co chciałbyś przesyłać oprócz fotki dziecka w piaskownicy? ;-)

    Ech

    > nozeszkurwa troll

    > Apka producenta jest lepsza i bezpieczniejsza

    Dokładnie odwrotnie. Apki producenta nie da się odinstalować.

  • 19. Data: 2021-07-29 09:58:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-29-lipca-2021 o 00:37, ii pisze:
    > Dokładnie odwrotnie. Apki producenta nie da się odinstalować.

    Z dupy argument w kontekście jakości apek do sms ;-)

  • 20. Data: 2021-07-29 16:38:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.07.2021 o 14:54, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 24.07.2021 o 01:49, ii pisze:
    > [...]
    >
    > Mozliwe ale nie zależy to ode mnie. Zanim każdy będzie miał Andro 10,
    > żeby być kompatybilnym, to minie z 5 lat.

    To RCS nie jest kompatybilny z SMS w sensie jakiegoś prostego używania?

> [...]
    > wyłączył tą usługę. Wyłączyłem dźwięk jak dotąd i odzwyczajam znajomych.
    > Jeśli ktoś do mnie napisze, to albo oddzwaniam, jeśli przeczytam/kiedyś

    Śmieszy mnie to pisanie o odzwyczajaniu znajomych, ale może coś w tym jest.

    > Najbardziej wkurwia mnie w sms brak możliwości udostępniania linków z
    > grafiką,

    No właśnie, proste wiadomości tekstowe a nie normalne.

    > przesyłanie zdjęć (mms) gdzie są zmniejszane rozmiary czy
    > filmów.

    No archaizm.

    > Nie wspomnę nawet o braku kompatybilności z iPhone, który w
    > ogóle jest po za nawiasem.

    A tu nie wiem o co chodzi. Nie widzę potrzeby kompatybilności z żadnym
    telefonem. Widzę potrzebę kompatybilności z normalnymi usługami jak
    email czy jabber/xmpp. SMS używam bo jest na każdym telefonie
    komórkowym, ale życzyłbym sobie czegoś niezależnego od telefonii
    komórkowej. Bo na co mi RCS poza komórkami.